Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامیار جدیدالسلام در گفت‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه پس از آغاز نزاع نظامی ببین روسیه و اوکراین بسیاری از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های آن کشور مشغول به تحصیل بودند سرگردان شدند، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط اضطراری این کشور باعث شده است تا وزرای علوم و بهداشت برای حفظ جان و امنیت دانشجویان ایرانی برای انتقال به کشور و ادامه تحصیل آنها چاره‌اندیشی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشجویانی که در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل می‌کنند؛ فارغ از موضوع آزمون ورودی دانشگاه‌ها به علت تمکن مالی و پرداخت شهریه در برخی کشورها مانند اوکراین مشغول به تحصیل شدند، گفت: جذب دانشجو در دانشگاه‌ها و در رشته‌های پر متقاضی و مهم از طریق آزمون ورودی یا همان کنکور است.    

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: همچنین دانشجویان دانشگاه‌های داخلی باید مطابق با آیین نامه‌ها و مقررات و قوانین ساری و جاری وزارت‌های علوم و تحقیقات و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که در دفترچه آزمون سراسری ثبت شده، مورد پذیرش قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه باید درخواست انتقالی دانشجویان خارج کشور به داخل متناسب با صلاحیت علمی آنها مورد بررسی قرار  بگیرد، گفت: با توجه به رشته‌های تحصیلی و صلاحیت علمی، آن‌ها باید رتبه بندی و طبقه بندی شوند و در دانشگاه‌های مختلف مانند پیام نور و خودگردان و پردیس و شبانه یا غیرانتفاعی پذیرش و به تحصیل خود ادامه دهند.

جدیدالسلام با تاکید براینکه نباید بین دانشجویان انتقالی به داخل و داوطلبان کنکور تفاوت گذاشته شود چرا که بر خلاف عدالت آموزشی است، گفت: نحوه پذیرش و جذب دانشجو در دفترچه آزمون طبق مقررات و قوانین یاد شده درج شده است، در نتیجه مسئولان باید بر اساس آنها اقدام به پذیرش و جذب دانشجو یا درخواست انتقالی کنند.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: اگر مسئولان بین دانشجویان انتقالی به داخل و متقاضیان کنکور تفاوت قائل شوند، در واقع حق برخی از افراد را تضییع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تصریح کرد: در حال حاضر نیز کسانی که با آزمون و از طریق کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند با کسانی که با سوابق تحصیلی و بدون آزمون در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، هیچ گونه تفاوتی ندارند و همه آن‌ها در یک کلاس، استاد و سرفصل کتاب مشترک مشغول به تحصیل هستند و تنها فرقی که میان آنها بوده، صرفا پرداخت شهریه است.

جدیدالسلام در پایان با تاکید بر بررسی صلاحیت علمی دانشجویان انتقالی به دانشگاه‌های داخل کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارتخانه‌های علوم و بهداشت با شرایط موجود باید طبق ساز و کارها و طی کردن پروسه‌های قانونی با بررسی صلاحیت‌های علمی و ارزیابی‌های انجام شده دانشجویانی که در کشور اوکراین تحصیل می کردند، بپردازند.  بنابراین آنها را باید مشابه دانشجویان بین الملل و پردیس‌های خودگردان و بدون ایجاد تغییر در سهمیه‌های فعلی از طریق کنکور، در رشته‌ها و دانشگاه‌هایی متناسب با سطح علمی آنها جذب و پذیرش کنند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1133301 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز دانشجویان انتقالی مشغول به تحصیل دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،بر اساس اعلام بنیاد خیرین دانشگاه دولتی تربت حیدریه همه رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ در تمامی رشته‌های کنکور سراسری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر) ۱۴۰۳ شهرستان تربت حیدریه (زاوه، مه ولات، جلگه رخ، کدکن و بایگ) توسط نیک اندیش مهندس مروج تربتی برای پنجمین سال متوالی بورسیه تحصیلی می‌شوند. 
داوطلبان با رتبه زیر ۱۰۰۰ کشوری که دانشگاه‌های شهرستان تربت حیدریه (دانشگاه دولتی، علوم پزشکی، فرهنگیان) را برای تحصیل انتخاب کنند به مدت ۴ سال تحصیلی (۳۶ ماه تحصیلی هر ماه ۳۰۰ هزار تومان) و داوطلبانی که سایر دانشگاه‌های کشور را انتخاب نمایند به مدت یک سال تحصیلی (۹ ماه تحصیلی هر ماه ۳۰۰ هزار تومان) مشمول بورسیه تحصیلی می شوند. 

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • آغاز رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی