Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین در جشن اعیاد شعبانیه در حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، اظهار کرد: خدای متعال درباره حضرت ابراهیم (ع) می‌فرماید جوانمردی به نام ابراهیم بت‌ها را شکسته است و توصیف حضرت ابراهیم جلوتر از اسمش آمده است و در حقیقت خدای متعال جوانمردی را همراه جوانی آورده است و جوانان ما به شدت به آن احتیاج دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: خدای متعال در سوره مبارکه کهف نیز راجع به اصحاب کهف فرموده است آن‌ها یک عده جوانمرد بودند، به پروردگارشان ایمان داشتند و خدای متعال هدایتشان کرد و امروز هم عشق و محبّت حضرت علی اکبر جوانان مارا دورهم جمع کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: چه زمانی صفت «الْفِتْیَةُ» در جوانان ما گسترش می‌یابد؟ زمانی‌که رگه‌های جوانمردی در جوانی رسوخ کند، چراکه جوانی به‌تنهایی هنر نیست و انسان بعد از گذر ایام کودکی و نوجوانی وارد دوران جوانی می‌شود و زمانی هم این دوران تمام می‌شود، البته خود واژه جوان نماد نشاط، اراده قوی، ارزش‌ها و خوبیهاست.

امام جمعه قزوین یادآور شد: در بستر جوانی، «جوانمردی» هنر است، مانند کاغذ سفید دارای نقش و نگاری که وقتی نقاشی زیبایی روی آن ترسیم شود، هنرِ انسان دیده می‌شود. انسان می‌تواند هم جوان و هم جوانمرد باشد و کسی‌که ظلم می‌کند با اینکه در سن جوانی است، ناجوانمرد است و جوانی که تصمیم می‌گیرد علی‌اکبری زندگی کند، جوانمرد است.

آیت الله عابدینی با اشاره به برخی از نشانه‌های جوانمردی بیان کرد: اولین نشانه جوانمردی را می‌توان در اذن میدان گرفتن حضرت علی‌اکبر (ع) از امام حسین (ع) مشاهده کرد که با جوانمردی فرمود ما از کشته شدن در راه خدا ترسی نداریم؛ چراکه حق همراه ما است.

وی تاکید کرد: جوانمردی جنس و سن نمی‌شناسد، حبیب ابن مظاهر که جزء مسن‌ترین افراد واقعه کربلا نامش آمده، جوانمرد است. همچنین جوانمردی، زن و مرد نمی‌شناسد و الان در عالم هرکس با سیره و روش حضرت زینب (س) پای دینش بایستد، جوانمرد است.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: هر جوانی، جوانمرد باشد یاور امام حسین (ع) است و امروز کسب رضایت قلبی پدر و مادر در موضوعات مختلف وظیفه سنگینی بر دوش جوانان ما گذاشته است.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین آیت الله عابدینی هفته جوان گام دوم انقلاب خدای متعال جوانان ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد قائمیان بازیگر سینما،‌ تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با ستاد خبری جایزه ملی جوانی جمعیت درباره تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه و نقش موثر هنر در راستای تقویت روحیه جوانی جمعیت نکاتی را مطرح کرد.

قائمیان درباره تهدیدات جمعیتی سال‌های آتی در ارتباط با پیری و میانسالی جمعیت گفت: هر چند سالمندان هم می‌توانند در توسعه کشور نقش داشته باشند اما آن نقش خلاقانه و ایده پردازانه‌ای که جوانان می‌توانند در پیشرفت کشور داشته باشند را ندارند.

وی با اشاره به ساختار جمعیتی در نسل‌های آتی گفت: ما نیاز داریم که دولت به تسهیلات بیمه‌ای و اعتبار، مداخلات پزشکی و سلامتی جامعه نیز توجه ویژه داشته باشد تا نسل جوان به راحتی به فرزندآوری توجه کند و فرزندآوری را یکی از برنامه‌های سال‌های ابتدایی تشکیل خانواده‌ درنظر بگیرند.

وی با اشاره به نقش هنر در راستای تقویت روحیه جوانی جمعیت گفت: باید با ساخت فیلم‌، سریال‌ و مستندهای به دور از شعارزدگی، ذهنیت مثبت جوان امروز نسبت به فرزندآوری را تقویت کرد و جامعه را نسبت به تهدیدات پیری جمعیت آگاه کرد.

قائمیان با اشاره به زنگ خطرهای جمعیتی در کشور گفت: قانون جوانی جمعیت می‌تواند کمک کننده به برون رفت از بحران سالمندی باشد، البته این اتفاق با موج رسانه‌ای و تبلیغات درون و برون مرزی نیز خیلی مرتبط است چرا که ما باید تبلیغات مناسب در این راستا داشته باشیم، مطالعات جمعیتی هم باید هدفمند و براساس شرایط ما در برهه کنونی باشد و باید بتوانیم شعارهای مناسب دراین راستا تولید کنیم.

وی در پایان با اشاره به تسهیلات حمایتی برای فرزندآوری گفت: جوانان ایران باید پشتوانه حمایتی هم برای ازدواج و هم فرزندآوری صحیح داشته باشند و با برنامه ریزی، قانون جوانی جمعیت به بار بنشیند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کلانتری: خدای نکرده مشکوک بود!
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • آغاز رویداد جایزه جوانی جمعیت
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند