Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اردوهای جهادی، امروزه مصداق مبارزه در خط مقدم با جنگ نرم هستند که خودسازی و خدمت‌رسانی از اهداف اصلی برگزاری این نوع اردوها است. یکی از شیوه‌های مهم در امر خودسازی و جهاد با نفس آن هم در دوران جوانی، شرکت در همین اردوهای جهادی است. 

اردوهای جهادی که حتی در ایام شیوع بیماری کرونا نیز تعطیل نشدند و جهادگران با برنامه‌های مختلف سعی کردند نبض خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور را تپنده نگاه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از این گروه‌های جهادی که در سال‌های کرونا نیز فعالیت خود را متوقف نکرده است، گروه جهادی گفتمان ناب متشکل از دانشجویان و جهادگران جوان و مومن انقلابی است که در پاییز امسال، اردوی جهادی خود را در غرب کشور برگزار خواهد کرد.

 

علی رحمتی، مسؤول عمرانی گروه جهادی گفتمان ناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: در ایام نوروز امسال همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱، جهادگران این گروه جهادی به اردوی عمرانی، فرهنگی، سازندگی در روستای محروم چرچیلو، واقع در دهستان یافت در بخش مرادلو شهرستان مشگین شهر استان اردبیل اعزام خواهند شد.  

وی افزود: با یاری خدا این اردو مصادف با  ایام نوروز ۱۴۰۱  به مدت ۹ روز در این روستا از تاریخ ۳ الی ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد که با توجه به محرمیت شدید این روستا و حتی عدم وجود راه دسترسی مناسب، این اردو به صورت خاص و ویژه برگزار می‌شود.

مسؤول عمرانی گروه جهادی گفتمان ناب درباره این اردو بیان کرد: گروه جهادی گفتمان ناب در سال‌های گذشته از طریق برنامه منسجم چهار ساله توانست به یکی از روستاهای جنوبی کشور (روستای زمیندر از توابع بخش سندرک شهرستان میناب در استان هرمزگان) در حد توان خدمت نماید و با اتمام طرح «احداث خانه اقتصادی شهید سلیمانی» در راستای کمک به اقتصاد منطقه، برنامه خود را در این روستا به پایان رساند.

رحمتی ادامه داد: همچنین در ایام اربعین سال ۱۴۰۰ نیز پروژه موفق آبرسانی به روستای محروم نرلو در شهرستان کوثر نیز با همت جهادگران انجام گرفت و امسال با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، روستای چرچیلو که با فقدان سیستم آبرسانی مواجه است، به عنوان روستای هدف انتخاب شد. 

وی تشریح کرد: برنامه پیش‌روی گروه جهادی گفتمان ناب برای روستای چرچیلو با نام «سفر به مرکز دنیا ۵» شامل پروژه عمرانی حفر چاه آب، احداث منبع آب و آبرسانی به خانه‌های روستا، پروژه مرمت و آماده‌سازی کلاس‌های مدرسه، اجرای طرح غربالگری پزشکی و معاینات رایگان اهالی، مشاوره خانواده، برنامه‌ آموزش کارآفرینی و همچنین برنامه‌های فرهنگی حوزه کودک و نوجوان است. 

مسؤول عمرانی گروه جهادی گفتمان ناب گفت: همزمانی اردو با ایام تعطیلات نوروز و بهار، فرصت خوبی است تا جوانان علاقمند و مستعد، بتوانند از حضور در این حرکت الهی بهره‌مند شوند. لذا عزیزانی که مشتاق حضور و فعالیت جهادی در گروه جهادی گفتمان ناب هستند، می‌توانند از طریق شماره ۰۹۳۹۳۹۹۰۷۴۰ و یا آدرس صفحه اینستاگرام (pelake_۴۲) اعلام همیاری کنند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: جهادگران گروه های جهادی مناطق محروم گروه جهادی گفتمان ناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس، گفت: این برنامه‌ها به مدت یک هفته و از فردا و همزمان با آغاز هفته بسیج سازندگی در مناطق مختلف استان آغاز می‌شود.
سرهنگ پاسدار علی‌اکبر طحان افزود: این برنامه‌ها شامل ۲۴۵ برنامه مربوط به محرومیت زدایی، ۱۴۷ برنامه مربوط به اشتغال و اقتصاد، ۵۵۸ برنامه در موضوع خدمت رسانی جریان جهاد و ۷۵ برنامه هم به عنوان کمک‌های مومنانه عملیاتی می‌شود.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ به درخواست رهبر معظم انقلاب بسیج سازندگی تشکیل شد.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته در استان شاهد اقداماتی برای محرومیت زدایی از سوی گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی بودیم که از جمله می‌توان به آبرسانی به ۳۰۸ روستا، اجرای ۹۴ پروژه راه روستایی به ارزش سه هزار میلیارد ریال، ساخت هزار و ۲۰۰ مسکن مددجویی کمیته امداد و ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد.
او اظهار کرد: همچنین با همت و تلاش نیرو‌های جهادی استان، در مدت ۲ ماه یک میلیون اصله نهال در بیابان‌های استان کاشته شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: تکمیل و مرمت ۸۰۰ مسکن نیازمندان در سال ۱۴۰۲، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، تکمیل مساجد و مجتمع فرهنگی و مذهبی، ساخت و تکمیل مخازن هفت مترمکعبی آب آشامیدنی، استخر‌های آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، ساخت و تکمیل کانال‌های کشاورزی، تکمیل خانه عالم و مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و مرمت گلزار شهدا در این استان انجام شده است.
طحان افزود: در نوروزامسال هم، ۹ هزار و ۸۶۸ نفر در قالب ۷۶۴ گروه جهادی در هشت عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد به مردم استان خدمت رسانی کردند.
وی ادامه داد: همچنین در ماه مبارک رمضان، به همت ۵۰۰ گروه جهادی و با راه اندازی پویش سراسری ‘خانه دوست کجاست’ در ۲ موضوع توزیع افطاری ساده و تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند خدمت رسانی شد.

دیگر خبرها

  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان