Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین همایش نرجسانه در دهه مهدویت با حضور بانوان فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با موضوع نقش تمدنی مادر در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

معصومه ظهیری از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم در سخنانی با اشاره به نقش بانوان در ایجاد، به ثمررساندن و برقراری تمدن اسلامی اظهار کرد: در روند برپایی تمدن‌ها همیشه افراد نقش داشته‌اند، یک فرد مانند کاشتن یک بذری که او را رشد می‌دهد در زمینه‌سازی تمدن می‌تواند نقش‌آفرینی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اهمیت حفظ معروف‌ها و جاری‌کردن آنها در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین دوری از منکرات در راه‌اندازی یک تمدن اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) بر پایه جهاد تبیین توانست در راستای حفظ اسلام و توسعه جریان کربلا در جامعه اقدام کند؛ مسأله‌ای که امروز رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید کرده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در حوزه جهاد تبیین باید فهم درستی از گذشته داشته باشیم تصریح کرد: باید ما بفهمیم که چرا انقلاب کردیم و چرا میوه‌های دل مادران ما با اشتیاق خود مادران در دوران دفاع مقدس یک به یک به جرگه شهدا می‌پیوستند.

وی با اشاره به اهمیت همدلی و همراهی در بحث جهاد تبیین افزود: انتقال پیام در جهاد تبیین نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ جریان‌شناسی وضعیت زنان و خانواده برای جهاد تبیین در حوزه زنان انقلاب اسلامی اهمیت بالایی دارد.

ظهیری با تاکید بر اینکه جامعه امروز ما در تربیت نسل سالم خوب عمل کرده اما از نظر دینی آفات زیادی پیدا کرده‌ایم خاطرنشان کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی شرایط بسیار خطرناکی برای نسل جدید ما ایجاد کرده است و باید فکری در این زمینه بشود و هرکس نقش درست خود را ایفا کند.

وی بیان کرد: نقش زنان به دلیل عواطف، احساسات و جایگاه ویژه در خانواده و جایگاه مطالبه‌گری برای احراز فرصت‌های اجتماعی در زمینه‌سازی تمدن اسلامی اهمیت بالایی دارد.

کد خبر 5445641

منبع: مهر

کلیدواژه: مسجد جمکران قم مراسم تجلیل بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور گردشگری شیوع کرونا جهاد تبیین مشهد ایلام گرد و غبار عکس استانها جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون عملیاتی پلیس راه کشور در همایش حمل و نقل استان با بیان اینکه ۱۴ درصد تصادفات جاده‌ای در کشور در حوزه حمل و نقل است، گفت: همه دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم را در راستای کاهش تصادفات در حوزه حمل و نقل داشته باشند.
سرهنگ قلی نیا با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهند، افزود: باید با فرهنگ سازی و آموزش این رقم را در کشور کاهش داد.
در پایان این همایش از فعالان و دست اندرکاران حوزه حمل و نقل استان همدان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد