Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور گفت: اخلاص و شناسایی میدان از الزامات جهاد تبیین است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حجت السلام‌ والمسلمین‌ رستمی، رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در افتتاحیه اردو‌ی آموزشی_تشکیلاتی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، در حضور دانشجویان گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، مستقل از هر جریانی است و وابسته به جریان اصلی است که این استقلال باید برای دولت انقلابی منتقد و حامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهاد اکبر خوش سلیقگی پیش‌کسوتان و مسئولین اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل است و اگر کسی فعال تشکیلاتی باشد، باید مبارزه و تلاش را از جهاد اکبر که مبارزه با نفس است شروع کند.

رستمی در ادامه افزود: باید مراقب بود احتمال اشتباه و لغزش برای همه وجود دارد. طبق بیانیه‌ی گام دوم مقام معظم رهبری، آگاه باشید که خود سازی، همان تمدن سازی است؛ به شکلی که اگر خود سازی نباشد، به جامعه توجه و پرداخته نمی‌شود و تمدنی ساخته نخواهد شد.

رستمی، همچنین به نقش کار تشکیلاتی تاکید کرد و گفت: جوانان و فعالان حوزه دانشجویی باید به تحکیم بنیان‌های اعتقادی بپردازند و سیرت شهدا را مایه انس و الگوی خود قرار بدهند. قوام تشکیلاتی نیاز به مراقبت دارد که باید مواظب کارهای تشکیلاتی باشید؛ چرا که کار تشکیلاتی قدرت ایجاد خواهد کرد. باید در این راه، به دنبال دستگیری از دیگران و یارگیری از دانشگاه بود و باید به مفاهیم ارزشمندی همچون عدالت خواهی، جهاد تبیین، آزادی خواهی و استقلال طلبی که نیازمند بازسازی هستند توجه شود.

رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با بیان تعریفی از جهاد تبیین خاطر نشان کرد: باید فضای عمومی و رسانه توسط سخن‌حق پر شود؛ البته منافاتی با مطالبه گری ندارد و بخشی از جهاد تبیین مطالبه گری است. خروجی تشکیلات، باید فعالان سیاسی و فرهنگی حاضر در میدان باشند و وظیفه نخبه‌پروری، به فراموشی سپرده نشود که الزامات جهاد تبیین، اخلاص، شناسایی میدان و به کارگیری تمام توان است.

رستمی در آخر پیام مقام معظم رهبری به انجمن های اسلامی دانشجویان را بازگو کرد.

اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبراتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل از 21 لغایت 27 اسفند ماه 1400 در شهر مشهد مقدس در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهاد رهبری دانشگاه ها حجت الاسلام مصطفی رستمی انجمن مستقل تشکلهای دانشجویی نهاد رهبری دانشگاه ها حجت الاسلام مصطفی رستمی انجمن مستقل تشکلهای دانشجویی انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل مقام معظم رهبری جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است، گفت: جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی مایه فخر و مباهات کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به مناسبت هفدهم اردیبهشت و گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری نوشت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه و سازندگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

وی یادآور شد: ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

کد خبر 751043

دیگر خبرها

  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • تبارنامه‌ی ما دفتر شهیدان است
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود