Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم پیله‌فروش گفت: مقاومت‌های عجیبی برای توزیع کالاهای اساسی توسط فروشگاه‌های اینترنتی در نظام اداری وجود داشت که موانع را رفع کردیم تا با توزیع اقلام اساسی در این شبکه از نوسانات شدید قیمتی جلوگیری کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم پیله‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به مدیریت بازار شب عید اظهار کرد: امسال برای میوه شب عید 700 تن پرتقال و 350 تن سیب قرمز و زرد درجه یک در انبارهای تعاون روستایی استان ذخیره و آماده توزیع است و با این ذخیره نگرانی از به هم ریختن قیمت در بازار شب عید وجود ندارد، چون به محض این‌که همکاران ما تشخیص دهند قیمت‌ها به شکل غیرمعقولی در حال تغییر است اقلام را وارد بازار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیله‌فروش عنوان کرد: در سه ماه گذشته تحولی نسبت به دوره‌های گذشته در مسئله مدیریتی بازار در استان قزوین اتفاق افتاد و آن ایجاد یک شبکه عرضه موازی، شفاف و گسترده جهت کنترل بازار بود.
  این مسئول تصریح کرد: برای نخستین بار در استان و حتی در کشور اقلام اساسی مردم اعم از برنج، روغن، گوشت، مرغ، قند، شکر و حتی میوه توسط فروشگاه‌های اینترنتی به‌ طور شفاف، قابل رصد و پیگیری با قیمت‌های کنترل شده عرضه شد و با این کار تقریبا ما در سه ماه گذشته نوسانی در بازار کالاهای اساسی نداشتیم.
  وی بیان کرد: برای نخستین بار گوشت گرم از زیاران در اختیار فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار گرفت و این فروشگاه‌ها به‌ صورت مستقیم و بدون واسطه از کشتارگاه‌ها گوشت را تحویل گرفته و به قیمت هر کیلو 140 هزار تومان توزیع کردند.
  پیله‌فروش اظهار کرد: برای نخستین بار در قزوین برنج، شکر، روغن، مرغ و گوشت منجمد در فروشگاه‌های اینترنتی توزیع شد، متاسفانه مقاومت‌های عجیبی برای انجام این کار در نظام اداری وجود داشت و می‌گفتند فروشگاه اینترنتی غیرشفاف است، گفتیم آیا شبکه‌ای که شما دارید شفاف است؟
  وی ادامه داد: این در حالی است که در فروشگاه‌های اینترنتی کد ملی و تراکنش و همه موارد روشن و واضح است اما عده‌ای می‌گفتند ما مسئولیت توزیع به این شیوه را نمی‌پذیریم، شما مسئولیتش را می‌پذیرید که کالاهای اساسی در شبکه اینترنتی توزیع شود؟ بنده نیز گفتم با مسئولیت من توزیع کنید.
  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: از روزی که اقلام اساسی در شبکه اینترنتی توزیع شد بدون این‌که ما بازرسی سختگیرانه‌ای در بازار داشته باشیم نوسانات شدیدی را در بازار شاهد نبودیم و تخم‌مرغ 43 هزار تومانی، گوشت مرغ 31 هزار تومانی، گوشت قرمز 140 هزار تومانی و برنج ارزان قیمت در اختیار افراد قرار گرفت.
  قزوین تنها استانی است که کالاهای اساسی را با همکاری فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌کند
  پیله‌فروش ادامه داد: ما جزو معدود استان‌هایی هستیم که فروشگاه‌های اینترنتی ما توسط بخش خصوصی واقعی و نه به شکل دولتی اداره می‌شود، ما در قزوین توسط بخش خصوصی اقلام اساسی را به‌طور اینترنتی توزیع کردیم و بازار از نوسانات شدید قیمت مدیریت شد.
  این مسئول عنوان کرد: ما تنها استانی هستیم که توسط بخش خصوصی کالاهای اساسی را به واسطه فروشگاه‌های اینترنتی توزیع می‌کنیم.
  وی خاطرنشان کرد: هر جا که ما دستمان را به‌سوی جوانان متخصص تحصیل‌کرده دراز کردیم نتیجه آن را دیدیم، همین فروشگاه‌های اینترنتی را نیز جوانان متخصص ما تاسیس کرده‌اند که نتیجه آن در حال رویت است.
  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: در 11 ماه گذشته حدود 5807 تن برنج، 3367 تن شکر، 9896 تن روغن و 255 تن گوشت منجمد در فروشگاه‌های استان توزیع شده است.
  فروشندگان موظف به درج قیمت بر روی کالاها هستند
  پیله‌فروش در رابطه با لزوم نظارت‌ها بر بازار، اظهار کرد: اگر پشت نظارت‌ها عرضه نباشد بی‌فایده است، در صورتی که شبکه موازی، شفاف و هوشمند عرضه شکل گرفته باشد نظارت معنا پیدا می‌کند.
  وی ادامه داد: ناظرین ما عمدتا تلاش می‌کنند از اجحافی که ممکن است در بازار برای مردم اتفاق بیفتد جلوگیری کنند.
  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که ناظرین به آن توجه می‌کنند درج قیمت بر روی کالاها است تا فروشنده‌ها نتوانند متناسب با خریداران مختلف قیمت‌های متفاوتی را بیان کنند و در حق مردم اجحاف شود.
  این مسئول خاطرنشان کرد: برخی کالاها مانند تخم‌مرغ یا برنج‌های تنظیم بازار یا گوشت مرغ قیمت مصوب دارند که لازم است این کالاها به همان قیمت فروخته شوند.
  وی افزود: ناظرین برای کالاهایی که قیمت تنظیم بازار دارند کنترل قیمت می‌کنند و برای سایر کالاها نیز عمدتا جلوگیری از اجحاف یا احتکار کالاها، کم‌فروشی، تقلب و رعایت مسائل بهداشتی را کنترل می‌کنند تا مردم بتوانند خریدهای خوبی داشته باشند و به اصطلاح سرشان کلاه نرود.
  پیله‌فروش در پایان بیان کرد: حمایت‌های بی‌وجهی در دوره قبلی استانداری از برخی گرانفروشان در استان بود، اکنون این حمایت‌ها برداشته شده و دستگاه‌های ناظر در تلاشند با گرانفروشان برخوردهای قاطع کنند و برای آنان جرایم سنگینی وضع می‌کنند.
  انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فروشگاه های اینترنتی اینترنتی توزیع کالاهای اساسی اقلام اساسی پیله فروش شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد

کاهش قیمت سکه طی یک هفته گذشته نزدیک به ۳ میلیون تومان بود. روند قیمتی بازار نشان می‌دهد که زیان سکه‌بازان در ۷ روز گذشته ۵.۵ درصد بود و هر قطعه سکه امامی به قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان رسید.

سکه امامی البته در روز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد، اما دوباره به کانال بالاتر بازگشت.

قیمت نیم‌سکه هم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت در هفته گذشته داشت.

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اما در این میان، زیان خریداران طلا در هفته گذشته در حدود ۸ درصد بود؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۰۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا هم ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان بود.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در همین رابطهه درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا می‌گوید: در هفته‌ای که گذشت، اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید، اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

وی متذکر می‌شود: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازار‌های جهانی و همچنین با توجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسان حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت سکه ، قیمت طلا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود