Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@11:31:47 GMT

وزش باد و خیزش گرد و خاک در کشور/کاهش دما در نوار شمالی

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۶۴۴۴

وزش باد و خیزش گرد و خاک در کشور/کاهش دما در نوار شمالی

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۲۲ اسفندماه) در غالب مناطق کشور وزش باد خواهیم داشت. از این رو در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز کشور خیزش گرد و خاک تداوم دارد و این وضعیت در شمال شرق و شرق کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این روز در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شرقی خوزستان، جنوب لرستان، شمال فارس، برخی نقاط استان‌های یزد، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، اردبیل، گیلان، مازندران، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و غرب آذربایجان غربی در برخی از ساعات روز بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران افزود: دوشنبه (۲۳ اسفندماه) در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و استان‌های واقع شمال شرق، شرق، مرگز و همچنین در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد لرستان و خوزستان بارش خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان روزهای سه شنبه تا پنجشنبه (۲۴ تا۲۶ اسفندماه) نیز در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس بارش رخ خواهد داد و در روز پنجشنبه کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: دریای خزر تا روز پنجشنبه و خلیج فارس طی دو روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شوند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۳ اسفندماه) نیمه ابری و از بعداز ظهر ابری و وزش باد و به‌تدریج بارش باران با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ و برای روز سه‌شنبه (۲۴ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد و بارش باران با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ اسفندماه) بندرعباس با دمای ۳۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و امروز ارومیه و اردبیل با دمای ۴- و فردا اردبیل با دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی وزش باد گرد و خاک پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری

مؤسسه تحقیقات آب اعلام کرد: در هفته جاری بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پیش‌بینی شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پرخ خواهد داد که در این مناطق مقادیر تجمعی بارش ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه یک کشور، حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۲۹.۳ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۱۰۰ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۴ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹ میلیمتر کم‌باران‌ترین حوضه درجه یک کشور است.

بر اساس این گزارش، از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه تالش، مرداب انزلی با متوسط بارش ۵۳.۴ میلیمتر و بیشینه بارش ۱۰۰ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۲۷.۲ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹۵.۷ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو هستند.

استان‌های شمال‌غربی و حاشیه دریای خزر با بارش تجمعی معادل ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر در هفته جاری پربارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و کاهش ۷ درجه‌ای دمای البرز
  • موج جدید بارش در شمال کشور/ تهران تا کی بارانی است؟