Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت محرومیت‌زدایی در کشور است که این مهم با ارتقاء شاخص‌های نظام بهداشتی محقق خواهد شد، گفت: در صورت عدم پرداخت به‌موقع منابع و تأمین اعتبار برای آن، این نظام دچار مشکل و تضعیف خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با دکتر سید احمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع پایدار و تزریق به‌موقع آن رکن اصلی در ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و درمانی است، بیان کرد: حوزه سلامت بر پایه حفظ شاخص‌های بهداشتی و درمانی بنا شده و متولی این مهم وزارت بهداشت است که در صورت عدم تخصیص به‌موقع منابع، حوزه سلامت با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لزوم تخصیص منابع پایدار در حوزه سلامت


دکتر رحیمی با اشاره به لزوم تخصیص منابع پایدار در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: مالیات سلامت یا یک درصد مالیات بر ارزش‌افزوده تنها منبع پایدار برای پوشش هزینه‌های بهداشت در روستاها، حاشیه شهر‌ها و دهک‌های پایین جامعه است که متأسفانه به دلیل عدم تخصیص کامل و به‌موقع آن به وزارت بهداشت، نظام خدمات پایدار در حوزه بهداشت با مشکل مواجه خواهد شد و این موضوع سلامتی مردم را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه در حال نزدیک شدن به پایان سال هستیم و هنوز تخصیص و تأمین اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده برای وزارت بهداشت کمتر از ۱۰ درصد میزان توافق شده بوده است، عنوان کرد: با در نظر گرفتن شرایط خاص وزارت بهداشت و اهمیت به حوزه سلامت، از سازمان برنامه‌وبودجه می‌خواهیم که به تکلیف قانونی خود در این بخش عمل کند تا وزارت بهداشت برای تأمین دارو و مکمل‌های بهداشتی پیش از پایان سال اقدام کند.

وی در ادامه افزود: مذاکرات و درخواست‌های زیادی برای حفظ شاخص‌های حوزه سلامت با سازمان برنامه‌وبودجه صورت گرفته است که امیدواریم نگاه‌ها متفاوت، کارشناسانه و با در نظر گرفتن سلامتی جامعه و مردم، تغییر کند و بهترین تصمیم در این راستا گرفته شود.

دکتر رحیمی در پایان گفت: از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت بهداشت محرومیت‌زدایی در کشور است که این مهم با ارتقاء شاخص‌های نظام بهداشتی محقق خواهد شد که در صورت عدم پرداخت به‌موقع منابع و تأمین اعتبار برای آن، این نظام دچار مشکل و تضعیف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محرومیت زدایی نظام بهداشتی سلامت ارتقاء شاخص وزارت بهداشت حوزه سلامت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳، با گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول (۱۰- ج) در خصوص اعتبارات استانی موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در توضیح این بخش،گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی است که ریالی در آن تغییر نکرده است. در بخشی از جدول آمده که حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه های جهادی اختصاص داده شود که به طور مساوی بین تمام استان‌ها تقسیم می شود.

کد خبر 6092737 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست