Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: جنگل فندقلو در محدوده 2 استان گیلان و اردبیل واقع شده و ثبت آن به اسم این 2 استان است.

محمود قلیزاده ۲۲اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شگرد رسانه‌ای و فضای مجازی به برخی از شایعات و موضوعات غیرواقعی دامن زده در حالی که جنگل فندقلو در محدوده استان اردبیل و گیلان واقع شده و ثبت آن نیز به نام هر 2 استان به انجام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از احیای جنگل بکر فندقلو با تولید نهال فندق به صورت گلدانی و بومی خبر داد و تصریح کرد: 24 هکتار احیا و غنی‌سازی جنگل فندقلو در اولویت کار قرار گرفته که 5 هکتار آن به انجام رسیده است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل سرانه فضای سبز استان را فاجعه‌آمیز توصیف کرد و گفت: این سرانه در حالی که در کشور به طور متوسط 15 متر مربع است،‌ در استان اردبیل کمتر از 8 متر مربع بوده و ضروری است که ما احداث کمربند سبز در شهرها و روستاها و مناطق جاده‌ای را شاهد باشیم.


قلیزاده افزود: در بسیاری از شهرهای استان با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی طرح توسعه کمربند سبز و نهالکاری در دستور کار قرار گرفته و سعی بر این است تا این اقدام زمینه احیا و بهبود مسیر گردشگری و جذب توریسم خارجی را فراهم کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما باید از محدوده‌های جنگلی خود در مناطق مختلف حفاظت کنیم و اجازه ندهیم تا برخی طرح‌های توسعه‌ای و یا اقدامات مقطعی به نابودی جنگل و نهالکاری منجر شود.


قلیزاده در مورد تولید و توزیع رایگان نهال اضافه کرد: برخلاف سال‌های گذشته ما سعی کردیم به یک شرکت فعال در شمال استان در توسعه زراعت چوب کمک کنیم تا در یک‌هزار هکتار زراعت چوب انجام شود.


وی بیان کرد: به جای توزیع نهال این عرصه جنگلی در محدوده وسیع ایجاد می‌شود تا اهالی شمال استان و سایر مناطق نیز از مزایای آن استفاده کنند تا جلوی قطع درختان گرفته شده و تولید سودآور و اقتصادی را از زراعت چوب شاهد باشیم.


قلیزاده در ادامه اظهار کرد: در این زمینه ما امسال به شکل متمرکز عمل کردیم و سعی ما بر این است تا با رفع معارض در این یک‌هزار هکتار کشت صنوبر به عنوان زراعت چوب را انجام دهیم تا نیاز کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی مرتبط با صنعت چوب فراهم آید.


وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا برای سرمایه‌گذاران برای توسعه زراعت چوب زمین مورد نیاز را تأمین کنیم و شرکت آب نیز موظف به تأمین آب مورد نیاز این بخش است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: جنگل‌های استان مناسب تأمین چوب و الوار نیستند بلکه عمدتا برای هیزم و زغال از سوی برخی از سودجویان مورد غارت قرار می‌گیرند که سعی می‌کنیم هم جلوی قاچاق الوار و هم تولید زغال و هیزم را در مناطق روستایی و شهری بگیریم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری محیط زیست جنگل فندقلو هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری استانی اجتماعی جنگل فندقلو استان اردبیل زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «آبی‌گونه» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، از ۲۳ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

مهدوی که در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر رضوی موفق به کسب رتبه شده است، درباره موضوع نمایش «آبی‌گونه» گفت: این نمایش به جریان زندگی پسری می‌پردازد که برای دیدن بازی فوتبال تیم محبوبش از مشهد به تهران سفر می‌کند.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی با جشنواره‌های موضوع محور دیگر تفاوت دارد، ویژگی این رویداد را استمرار در برگزاری آن دانست.

نویسنده و کارگردان نمایش «آبی گونه» با اشاره به تغییر رویکرد جشنواره تئاتر رضوی برای حذف بخش رقابتی و تمرکز بر اجراهای عموم گروه‌ها در شهر خود، تاکید کرد: در گذشته رقابتی بودن جشنواره، گروه‌ها را در ارایه اثر برای جشنواره ترغیب می‌کرد در حالی که در رویکرد جدید، «مخاطب مردمی» و اجرای عموم اولویت بیشتری پیدا کرده است و باید اثر را به نحوی تولید کنیم که مخاطبان مردمی جذب آن شوند که این نکته مثبتی است.

مهدوی در پایان سخنان خود با بیان اینکه توجه به سلیقه و نیاز مخاطب عام در تولید اثر موضوع هوشمندانه‌ای بود که در جشنواره امسال لحاظ شده است، تصریح کرد: اگر موضوع حمایت از اجراهای عمومی گروه‌های نمایشی به این شیوه استمرار پیدا کند، بحث مخاطب‌محوری و توجه به مخاطب مردمی در تولید اثر نیز بیش از پیش محقق خواهد شد چرا که گروه باید تمام جوانب را برای تحمل و رغبت و جذب مخاطب عام در طول ایام اجرای اثر بسنجد که این مهم ظرافت کار را نیز ارتقا می‌دهد.

عکس از رضا معطریان است.

کد خبر 6095137 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان