Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:28:52 GMT

سینه ستبر ایران اسلامی قدمگاه سرداران شجاع دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۶۹۳۲

سینه ستبر ایران اسلامی قدمگاه سرداران شجاع دفاع مقدس

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- سمیه نوری: کرمانشاه همان دیاری است که طعم تلخ جنگ را در روزهایی چشید که مذاقش هنوز طعم حلوات پیروزی انقلاب اسلامی را نچشیده بود؛ همان روزهایی که گروه‌های ضد انقلاب در داخل و کشور عراق به پشتوانه ابرقدرت‌های جهان در مرزهایش جنگ‌های غیررسمی و بی رحمانه‌ای به راه انداخته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمانشاه همان دیاری است که دامان شیر زنانش شهدای شجاعی را پرورانید تا امروز ایران زمین به پشتوانه خون تمام شهدای گلگون کفنی که در جای جای این مرز و بوم به جا مانده است قد علم کرده، سینه ستبر شده و دلگرم به پشتیبانی‌های همیشگی مردم غیور و شهید پرورش بازهم مقابل استکبار بایستد و خم به ابرو نیاورد.

درست در روزهایی که تمام مردم ایران شادمان از پیروزی انقلاب اسلامی سرگرم جشن و سرور بودند کرمانشاه از یک سو درگیر جنگ‌های داخلی با ضد انقلاب‌ها و از سوی دیگر درگیر دفاع در برابر حملات غیررسمی ارتش صدام در مرزهای خود بود که به گفته یکی از فرماندهان نظامی در جنگ دفاع مقدس برای مردم کرمانشاه ۱۰ سال بوده نه هشت سال.

تا قبل از شروع رسمی جنگ تحمیلی در ایران مرزهای کرمانشاه بالغ بر ۶۳۷ بار مورد تعرضات ارتش صدام قرار گرفت که در این مدت شهیدان بسیاری برای مقابله با این تعرضات تقدیم انقلاب شد، تا اینکه سرانجام در روز ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۵۹ با شلیک توپ توسط صدام به سمت کرمانشاه جنگ تحمیلی به طور رسمی آغاز شد.

با شروع جنگ تحمیلی و شورش ضد انقلاب‌ها و منافقین در ایران بیش از ۲۷ عملیات در استان کرمانشاه صورت گرفت که ۹ هزار و ۸۰۰ شهید در این راه جان خود را فدای انقلاب و اسلام کردند.

کرمانشاه قدمگاه سرداران شهید دفاع مقدس

در عملیات‌های حساس دوران دفاع مقدس استان کرمانشاه، تاریخ شاهد حضور پاسداران و فرماندهان به نامی از جمله شهید محمد ابراهیم همت و احمد متوسلیان بوده است تا استان کرمانشاه ها قدمگاهی از سرداران شهید اسلام و انقلاب معرفی شود.

شهید محمد ابراهیم همت متولد ۱۲ فروردین ماه ۱۳۳۴ در شهرضا به دنیا آمد و از فرماندهان به نام و ارشد سپاه پاسداران در جنگ بین ایران و عراق محسوب می‌شد که در عملیات‌هایی همچون بیت المقدس، فتح المبین، رمضان و خیبر حضور مؤثر داشته است.

شهید محمد ابراهیم همت پس از پیروزی انقلاب اسلامی پس از مدت کوتاهی که به عنوان یکی از اعضای سپاه پاوه به همراه جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی شهید آیت شعبانی در منطقه مشغول بود، سپس به عنوان فرمانده سپاه پاوه منصوب شد و به همراه شهید احمد متوسلیان مأمور به ایجاد تیپ محمد رسول الله (ص) شدند.

محمد ابراهیم همت برای مقابله با ضد انقلاب پس از فعالیت‌های عقیدتی خود در استان سیستان و بلوچستان به کردستان اعزام شد و پس از مبارزات همه جانبه علیه گروهک‌های مزدوری که بخشی از منطقه کردستان را اشغال کرده بودند عرصه را بر آنها به تنگ آورد.

شهید همت از مهرماه ۱۳۵۹ تا دی ماه ۱۳۶۰ به عنوان فرمانده سپاه پاسداران پاوه در عملیات‌های موفقیت آمیزی توانسته بود بسیاری از روستاها و ارتفاعات آن منطقه را از وجود اشرار پاک کند.

وی زمان حضور خود در مناطق کردنشین برای رفع مشکلات مردم آن مناطق اهتمام بسیار ورزید به گونه‌ای که نقل است زمان ترک آنجا مردم تحصن کرده بودند و خواستار ماندن او در آن منطقه شده بودند.

فرماندهی شهید همت بر سپاه پاوه

بهزاد لرستانی رزمنده کرمانشاهی دفاع مقدس در خصوص خاطراتی که از دوران اعزام شهید ابراهیم همت مطالعه کرده است، اظهار کرد: شهید ابراهیم همت در ابتدا فرمانده سپاه پاوه در استان کرمانشاه بود که پس از انجام فعالیت‌های خود در این منطقه به مناطق جنوبی کشور اعزام می‌شود.

وی افزود: شهید ابراهیم همت در زمانی که فرماندهی سپاه پاوه را بر عهده داشت همراه با شهید احمد متوسلیان در شهرستان‌های مرزی استان کرمانشاه همواره در حال فعالیت بودند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: عکسی از سردار شهید ابراهیم همت و شهید احمد متوسلیان در کنار سراب روانسر برای یادگار به جامانده است که می‌تواند برای تمام مردم به ویژه استان کرمانشاه مسئولیت آور باشد تا به یاد داشته باشیم برای دفاع از این مرز و بوم چه سردارانی از جان خود مایه گذاشتند.

لرستانی با تاکید بر اینکه همه ما امنیت امروزمان را مدیون خون شهدا هستیم، ادامه داد: باید به خاطر داشت که این عکس‌ها هستند تا به ما یادآوری کنند امنیت امروز این مرز و بوم چگونه رقم خورده که شرایط آنچنان برای ما محیا شده که حتی بدون کوچک‌ترین خطری می‌توان به مناطق مرزی سفر کرد.

کرمانشاه قدمگاه سردارانی همچون همت و متوسلیان

وی در اشاره به هدف خود از انتشار عکس مشترک شهید ابراهیم همت و شهید احمد متوسلیان در کنار سراب روانسر استان کرمانشاه در پیج اینستاگرامی خود، خاطر نشان کرد: هدف من علاوه بر تجدید خاطره از حضور این ۲ شهید والا مقام در استان کرمانشاه تأکیدی بر این موضوع بود که بدانیم به راحتی نباید گول تبلیغات دشمنان اسلام را خورد و باید توجه داشت که هر کوچه به نام چند شهیدی است که خون خود را پای امنیت آن ریخته‌اند.

رزمنده کرمانشاهی با اشاره به اینکه باید سخنان شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار داد، تاکید کرد: شهید همت در سخنان خود با بسیجیان و پاسداران همیشه به این نکته اشاره کرده است که نیت‌های خود را خالص کنید و جز برای رضای خدا کار نکنید.

خالص کردن نیت را در نحوه شهادت شهید همت می‌توان دید که همانطور که سید شهدای جبهه مقاومت سردار دل‌ها حاج قاسم گفت: «همت ترک یک موتور به صورت ناشناس در ضلع جنوبی جزیره مجنون شهید شد و تا ساعت‌ها کسی باورش نمی‌شد این پیکر همت است».

گزیده‌ای از وصیتنامه شهید همت

کشوری که در دوران دفاع مقدس شهیدان بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است امروز باید گوش جان بسپارد به سخنان شهدا برای آنکه ذره‌ای از ارزش‌های خود را تسلیم دشمن نکنیم و آنجا که شهید ابراهیم همت در وصیت نامه خود می‌گوید: «جهل حاکم بر یک جامعه انسان‌ها را به تباهی می‌کشد و حکومت‌های طاغوت مکمل‌های این جهل اند و شاید قرن‌ها طول بکشد که انسانی از سلاله پاکان زاییده شود و بتواند رهبری یک جامعه سر در گم و سر در لاک خود فرو برده را در دست گیرد و امام تبلور ادامه دهندگان راه امامت و شهامت و شهادت است.» باید هشیاری تمام به خرج داد.

در جایی دیگر از وصیت خود جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهند و می‌گوید: «از طرف من به جوانان بگویید چشم شهیدان و تبلور خونشان به شما است به پا خیزید و اسلام را و خود را دریابید نظیر انقلاب اسلامی ما در هیچ کجا پیدا نمی‌شود نه شرقی و نه غربی اسلامی که ای کاش ملت‌ها تحت فشار مثلث زور، زر و تزویر به خود می‌آمدند و آنها نیز پوزه استکبار را بر خاک می‌مالیدند».

کد خبر 5445661

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه شهید شهدا شهید همت احمد متوسلیان شهرستان روانسر پاوه بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی گردشگری اردوهای راهیان نور جهاد تبیین شیوع کرونا مشهد ایلام گرد و غبار عکس استانها شهید احمد متوسلیان محمد ابراهیم همت شهید ابراهیم همت استان کرمانشاه انقلاب اسلامی ضد انقلاب سپاه پاوه دفاع مقدس شهید همت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد