Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا شجیع در مورد بخش ورزش سند تحول دولت مردمی گفت: در این سند گام‌های بلندی بر تحقق عدالت در بخش ورزش پیش بینی شده که اگر اجرایی شود‌‌ می‌تواند زمینه تحول جدی در این عرصه را فراهم کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا شجیع با حضور در برنامه چاپ اول شبکه خبر در مورد خط مشی ابلاغی دولت در این سند مبنی بر منع حضور کارکنان وزارت ورزش و جوانان در فدراسیون‌ها‌ و هیئت‌های ورزشی افزود: این خط مشی در راستای مقابله با تعارض منافع در ورزش تعیین شده و از نظر حکمرانی مطلوب راهبردی مترقی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مفهوم «تضاد منافع» در ورزش تاکید کرد: موضوع مقابله با تضاد منافع به عنوان شاهراه مقابله با فساد، یک بحث پنجاه ساله است که حدود بیست سال پیش یعنی در سال 2002 با تصویب کمیته بین المللی المپیک به ادبیات مدیریت ورزش اضافه شد. «تعارض منافع» به هر وضعیتی اطلاق می‌شود که فرد به دلیل روابط حقوقی خود با یک سازمان دیگر، تصمیم‌ها و قضاوت‌هایش در سازمانی که دارای مسئولیت است تحت تأثیر قرار گیرد.

شجیع در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس می‌توان وجود تعارض منافع در شئون مختلف اداره ورزش کشور را مشاهده کرد و طبیعی است که وابستگی حقوقی برخی از مدیران به وزارت ورزش و جوانان و همزمان تصدی آنها در فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی مصداق حقیقی تضاد منافع است. بنابراین معتقدم طراحان سند تحول دولت مردمی مسأله را به خوبی تشخیص داده اند.

این کارشناس ورزش در ادامه به چالش‌های اجرای این خط مشی هم‌ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خبره ترین مدیران ورزش کشور از بدنه وزارت ورزش هستند و از آن طرف ساز و کاری برای پرورش مدیران ورزش خارج از چارچوب وزارت ورزش وجود نداشته است. بنابراین طبیعی است که اجرای این راهبرد در عمل چالش برانگیز باشد.

وی در مورد ضمانت اجرای این مصوبه دولتی هم‌ گفت: این برنامه، تکلیفی است که خود دولت برای خود انتخاب کرده و بنابراین اجرای آن صرفا نیازمند اراده وزیر‌ ورزش و جوانان است.

شجیع در پاسخ به نقش وزارت ورزش در تدوین این برنامه اظهار داشت: در نامه ابلاغ رئیس جمهور محترم به نقش وزرا و معاونین وزرا در تدوین این سند تحول اشاره شده و بر مبنای اعلام رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور این سند مبنای ارزیابی وزارت ورزش در سال 1401 خواهد بود.

واریز بخشی از بودجه فدراسیون‌ها توسط وزارت ورزش

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش ورزش وزارت ورزش سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای ترمیم زخم‌های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این گردهمایی گفت : در بنیاد هدایت، هم کار راهبردی و هم تحلیلی و هم رصدی در حوزه مساجد انجام داده ایم و توفیقات هزاران مسجد در کشور را باید روایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی، باید تفاوت و تحول در تمام عرصه ها رقم بخورد، گفت که این امر در عرصه مساجد، مستلزم کار جدی، راهبردی، رصدی، پشتیبانی هوشمند و مؤثر است و این هم افزایی و اراده های به هم پیوند خورده در قرارگاه ملی مسجد، به تقسیم کار واضح نیاز دارد و باید تکلیف برخی زخم های قدیمی بر پیکر مساجد را مشخص کنیم و برای حل و فصل آنها اراده جمعی داشته باشم.

قمی در پایان تصریح کرد که به تحولی، تغییردهنده مناسبات اجتماعی در حوزه مسجد نیاز داریم و سازمان تبلیغات اسلامی هر آنچه در تقسیم کار ملی و در حوزه مساجد مسئولیت و وظیفه پیدا کند، با جدیت و اخذ به قوت، به سرانجام خواهد رساند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولین پاسخگو باید نتیجه کارها را به مردم گزارش دهند
  • اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد
  • برای ترمیم زخم‌های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • اراده تحول‌گرایی و تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی
  • سفر بارزانی به تهران، یک تحول مهم
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول