Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به گرم شدن بازار کالاهای مصرفی در شب عید گفت: تمام اجناس مورد نیاز مردم برای شب عید به وفور در بازار وجود داشته و هیچ‌گونه کمبودی در شب عید استان اصفهان نداریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، امیررضا نقش در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی از توزیع رسمی برنج وارداتی دولتی خبر داد و اظهار داشت: واردات برنج هندی  توسط دولت انجام شده و ما برای استان اصفهان نیز پیگیر ﺁن شدیم و از امروز تا پایان نوروز به صورت رسمی با قیمت هر کیسه 10 کیلویی 185 هزار تومان از فروشگاه‌های عرضه مستقیم عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توزیع برنج ایرانی در بازارهای اصفهان ادامه داد: در مورد برنج ایرانی قیمت‌ها متفاوت هستند اما از بازه قیمتی ﺁن از حدود هر کیسه 10 کیلویی 400 تا 600 هزار تومان بوده و چنانچه با قیمتی بالاتر ارائه شود، با ارائه‌ کننده برخورد تعزیراتی خواهد شد اما با این حال ما تلاش می‌کنیم با عرضه برنج تنظیم بازار از طریق اداره کل غله و جهاد کشاورزی قیمت‌ها را کنترل کنیم و در این راستا تمرکز ویژه‌ای بر مناطق کم‌برخوردار داریم.

ورود 10 هزار تن گوشت گرم گوشفند به کشور در روزهای ﺁینده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان، درباره قیمت‌ مرغ و گوشت بیان کرد: تلاش کردیم که اقلام تنظیم بازاری را در بازار شب عید وارد کنیم و در حال حاضر مرغ منجمد دولتی با قیمت هر کیلو 20 هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های بزرگ و شبکه کاسبان امین در حال عرضه است و این عرضه به وفور از ابتدای ماه اسفند ﺁغاز شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس قیمت مرغ گرم نیز همچنان هر کیلو 29 هزار پانصد تومان قیمت‌گذاری شده و عرضه بیشتر از این قیمت مصداق گران‌فروشی بوده است. همچنین درخصوص گوشت قرمز نیز که اخیرا با افزایش قیمت همراه بوده دولت تصویب کرده که در روزهای ﺁینده 10 هزار تن گوشت گرم وارد کشور شود و امیدواریم که با ورود گوشت قرمز گوسفندی گرم به کشور، شاهد کاهش قیمت ﺁن باشیم و از اتحادیه‌ها و فروشندگان خواهشمندیم که عرضه به قیمت مصوب را رعایت کنند.

معاون استاندار اصفهان پیرامون عرضه و قیمت شکر دولتی افزود: عرضه مجدد شکر دولتی از این هفته با قیمت حداکثر 14 هزار و پانصد تومان ﺁغاز می‌شود و همچنین برای دیگر کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم در شب عید از جمله پوشاک، ﺁجیل و شیرینی و غیره نظارت‌ها و بازررسی‌ها را افزایش دادیم تا با قیمت مناسب به دست مردم برسد و رضایت مردم از بازار را تامین کنیم.

 قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالاها درج می‌شود

نقش با اشاره به الزام تولیدکنندگان به درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات خاطرنشان کرد: سیاست دولت که از حدود سه ماه پیش ابلاغ شد، این است که تولیدکنندگان را ملزم به درج قیمت تولیدکننده بر روی انواع کالاهای خوراکی، مصرفی و غیرمصرفی کنیم و هم اکنون حدود پنج هزار قلم جنس شامل قانون درج قیمت تولیدکننده شده و قیمت تولید کننده را بر روی محصولات خود درج می‌کنند.

وی با بیان اینکه ﺁن چه که بسیار حائز اهمیت است، موضوع سود توزیع، حمل و نقل و فروشنده است، ادامه داد: سود توزیع‌کننده بر روی اجناس مصرفی و خوراکی‌ها حداکثر 30 درصد است به این معنی که توزیع‌کننده حداکثر می‌تواند تا 30 درصد به قیمت تولیدکننده اضافه کند و بیش‌تر از این میزان، تخلف بوده و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد. این میزان در اجناس غیرمصرفی مثل لوازم خانگی حداکثر حمل‌ونقل، توزیع‌کننده و فروشنده، 20 درصد است و در صورت تجاوز از این میزان، مصداق گران‌فروشی محسوب شده و مشمول برخورد قضایی می‌شود.

رکود بازار گوشت قرمز اصفهان در سایه کاهش قدرت خرید مردم سنگین‌تر شد گزارش تسنیم از بازار شب عید مشهد/ التهاب، گرانی و نبود نظارت؛ مردم از این وضعیت ناراضی هستند گزارش تسنیم از بازار شب عید بندرعباس؛ گرانی و کاهش قدرت خرید مردم رونق بازار را گرفت +فیلم

وی از درج هر دو قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی اجناس در ﺁینده خبر داد و افزود: البته در راستای رویکرد خرید شفاف که حق مصرف‌کننده است و برای اینکه مشکلی برای شهروندان پیش نیاید، قرار است که در ﺁینده هر دو قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده بر روی همه کالاها درج شود که این قانون برای برخی از کالاها تا پیش از 1400 و در باقی موارد در سال 1401 اعمال می‌شود و امیدواریم با این کار شاهد کاهش گران‌فروشی‌ها و ارزان‌ شدن اجناس باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان درباره قیمت‌گذاری میوه تصریح کرد: میوه جزو کالاهای گروه سه بوده و قیمت‌گذاریﺁن توسط اتحادیه‌ انجام می‌شود از هر میوه 3 سطح درجه 2، درجه یک و ممتاز داریم که به صورت روزانه قیمت میدان ﺁن توسط اتحادیه اعلام می‌شود و در سطح خرده‌فروشی 20 تا 30 درصد بیشتر از میدان عرضه خواهد شد و و اصناف موظفند نسبت به درج قیمت روی کالاهای خود اقدام کنند و در غیر این‌ صورت با واحد متخلف برخورد تعزیراتی انجام خواهد شد و در این این زمینه از شهروندان خواهش می‌کنیم داشتن برچسب قیمت روی همه کالاهای خوراکی، غیرخوراکی، پوشاک و غیره را کنترل کنند.

در بازار شب عید کمبودی نداریم

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم کمبودی در بازار احساس نشود افزود: امسال روزانه بیش از 600 تن گوشت مرغ در اصفهان تولید می‌شود و اصفهان حتی صادرکننده گوشت مرغ گرم به سایر استان‌ها است و ما با توجه به اینکه مرغ در شبکه رهتاب توزیع می‌شود. ما تلاش می‌کنیم در این زمینه هیچگونه کمبودی احساس نشود و اکنون هم گوشت مرغ به وفور در بازار موجود است. همچنین در تولید تخم‌مرغ نیز هیچگونه کمبودی نداریم و روزانه بیش از 300 تن تولید تخم‌مرغ در استان داریم درصورتی که مصرف تخم‌مرغ در استان حداکثر 180 تن در روز است و ما دست کم 120 تن مازاد تولید تخم‌مرغ در استان داریم و بنابراین هیچگونه کمبودی نخواهیم داشت.

مردم تخلفات را گزارش دهند

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار اصفهان مردم را بهترین ناظران توصیف کرد و افزود: هیچ‌گونه کمبودی در هیچ‌یک از اقلام مورد نیاز مردم برای شب عید، در بازار نداریم و همه اجناس به وفور در بازار وجود دارند اما همان‌طور که همیشه گفته‌ایم بهترین ناظران خود مردم هستند و مردم می‌توانند گزارشات خود را با شماه‌های 124، 32352012، 32352013 در میان بگذارند. همچنین در کنار مردم از دستگاه‌های نظارتی از جمله جهاد کشاورزی، سازمان صمت، بازرسی اصناف و تعزیرات خواسته‌ایم که نسبت افزایش ظرفیت تیم‌های بازرسی خود اقدام کنند که این کار از نیمه اسفند ﺁغاز شده است.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت تولیدکننده استاندار اصفهان معاون هماهنگی امور اقتصادی کننده بر روی بازار شب عید قیمت تولید مصرف کننده گران فروشی خواهد شد درج قیمت تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟

زهرا اکرمی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری برای تن ماهی و رب گوجه حذف شده، گفت: در سال جاری کنسروها، از جمله تن ماهی هنوز گران نشدند، اما بر اساس اطلاعاتی که از واحد‌ها به دست انجمن رسیده، واحد‌های تولیدی بین ۲۰ تا ۲۵ درخواست افزایش قیمت دارند که هنوز کاملاً تایید شده نیست و برای تعیین قیمت‌ها باید منتظر رفع شدن برخی ابهامات از جمله تثبیت دستمزد‌ها ماند.

به گزارش اکونگار، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار در رابطه با متوسط قیمت کالا‌های خوراکی در مناطق شهری در اسفندماه سال قبل، نشان می‌دهد که کنسرو تن ماهی با افزایش ۱۱۱.۶ درصدی قیمت نسبت به اسفند سال ۱۴۰۱، صدرنشین افزایش قیمت بوده است.

افت شدید تولید تن ماهی

به طور کلی صنایع کنسرو از سال ۱۴۰۰ به بعد که تن ماهی و رب گوجه فرنگی مشمول قیمت‌گذاری دستوری شدند، با مشکلات متعدد مواجه بودند؛ چراکه با وجود افزایش قیمت ماهی تن و در مواردی سایر هزینه‌های تولید، دولت به آن‌ها مجوز افزایش قیمت نمی‌داد. این مشکل تاجایی پیش رفت که منجر به کاهش تولید تن ماهی شد. در مجموع در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو ماهی تولید شد، اما انجمن سال گذشته پیش‌بینی کرده بود که این رقم در سال ۱۴۰۲ به کمتر از ٢٠٠ میلیون قوطی کاهش یابد. این در حالی است که تولید این محصول در سال ۱۳۹۷ حدود۶۵۰ میلیون عدد در سال بود.

در نهایت سال قبل تولیدکنندگان خواستار این شدند که به جای قیمت‌گذاری پیشینی، یعنی لزوم دریافت مجوز برای تغییر قیمت محصولات، مشمول قیمت‌گذاری پسینی باشند. یعنی دستگاه‌های ناظر بر قیمت محصولات جدید آن‌ها نظارت کنند و در صورت تخلف و گران‌فروشی با آن‌ها برخورد کنند، اما مجبور به اخذ مجوز افزایش قیمت نباشند.

از طرف دیگر در سال‌های اخیر با توجه به مشکلات تامین مواد اولیه و همچنین مشکلات معیشتی، تولیدکنندگان صنعت کنسرو با افت تقاضا هم در بازار‌های صادراتی و هم در بازار‌های داخلی نیز مواجه شدند.

کاهش ۵۹ درصدی صادرات

برای مثال از سال ۱۴۰۱ قیمت ماهی تن صید داخل در کشور افزایش پیدا کرد، تا جایی که قیمت هر کیلوگرم ماهی تن صید داخل از قیمت انواع وارداتی این کالا بیشتر شد و این امر قیمت تمام‌شده محصول را به قدری بالا برده که امکان صادرات این کالا را از صادرکنندگان ایرانی گرفته است. صادرات تن ماهی در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱.۶ میلیون دلار رسیده بود، اما در زمستان سال قبل گزارش‌هایی از کاهش ۵۹ درصدی صادرات این محصول منتشر شد.

در بازار داخلی هم با کاهش قدرت خرید مردم، تقاضا برای کنسرو ماهی تن کاهش یافته و در نتیجه این شرایط در سال گذشته شاهد رکود بازار و تولید با حداقل ظرفیت این محصول بودیم. در سال‌های اخیر هم فعالان این صنعت بار‌ها تاکید کرده‌اند که در پی حذف ارز دولتی تن ماهی، این محصول از سفره اقشار متوسط و ضعیف حذف شده است.

هنوز قیمت جدید مشخص نیست

سید محمد میررضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران، در گفتگو با اکونگار، در رابطه با وضعیت تولید و قیمت تن ماهی در سال جاری، اظهار کرد: هنوزسازمان حمایت و سازمان‌های مرتبط دیگر قیمت جدیدی تعیین نکرده‌اند. در سال جاری هنوز دستمزد‌های جدید تثبیت نشده است. دستمزد هم بر قیمت تمام شده بیشتر کالا‌های ساخته شده مثل بسته‌بندی، کارتون، چاپ و ... اثرگذار خواهد بود؛ بنابراین با توجه به اینکه دستمزد دقیق مشخص نیست، قیمت جدید محصولات هم مشخص نشده است.

وی با اشاره به تنوع محصولات صنایع کنسرو، تصریح کرد: واحد‌های تولیدی مسئولیت دارند قیمت‌ها را بر اساس آخرین آنالیز قیمت تعیین کنند. بر اساس اطلاعاتی که از واحد‌ها به دست انجمن رسیده، واحد‌های تولیدی بین ۲۰ تا ۲۵ درخواست افزایش قیمت دارند، اما هنوز کاملاً تایید شده نیست و کماکان قیمت‌های قبلی را بر محصولات خود درج می‌کنند.

برای افزایش قیمت نیازی به تایید سازمان حمایت نداریم

میررضوی درباره قیمت تن ماهی نیز گفت: تا سال گذشته دو محصول رب گوجه و تن ماهی مشمول قیمت گذاری تعزیراتی بود، اما بعد از برگزاری جلسات متعدد با ستاد تنظیم بازار در نهایت این دو کالا از قیمت گذاری دستوری خارج شد. از طرف دیگر با توجه به اینکه این دو کالا شاه‌بیت محصولات کنسرو هستند، تاکنون قیمت آن‌ها تغییر نکرده و همچنان با قیمت سال گذشته به فروش می‌رسند و این فرآیند تا تصمیم گیری نهایی در رابطه با قیمت‌ها ادامه دارد.

بر این اساس به گفته وی با توجه به تصمیمات سال گذشته، در حال حاضر افزایش قیمت تن ماهی و رب گوجه نیازی به مجوز سازمان حمایت ندارد، اما به هر حال نظارت بر قیمت‌ها در بازار ادامه دارد. همچنین تولید کنندگان بر اساس آنالیزی که ارائه می‌کنند می‌توانند قیمت جدید بر کالا‌های خود درج کنند. البته تاکنون افزایش قیمتی صورت نگرفته است.

میررضوی در ادامه با اشاره به افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، تصریح کرد: البته هنوز دولت تصمیم نهایی در رابطه با نرخ واردات کالا‌های اساسی نگرفته و این موضوع هم بر قیمت‌ها اثر خواهد داشت. البته فعلا همان قیمت‌های سال گذشته مدنظر دولت است.

به طور کلی به گفته دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با توجه به افزایش نرخ ارز در ابتدای سال، در ادامه شاهد افزایش قیمت در حوزه‌های مختلف خواهیم بود. اما باید دید تصمیم ستاد تنظیم بازار چه خواهد بود. معمولاً بخشنامه‌ها این است که قیمت‌ها نباید افزایش پیدا کند، اما همانطور که مشاهدات میدانی نشان می‌دهد همه چیز متاثر از افزایش نرخ ارز است.

وی افزود:، اما اگر دولت به اندازه نیاز صنعت، ارز در اختیار آن‌ها بگذارد تا حدودی وضعیت کنترل خواهد شد. در مجموع به نظر می‌رسد همه ابهامات تا پایان اردیبهشت رفع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟