Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی در دیداری دو ساعته پای صحبت‌های بخش خصوصی نشست، دیداری که در آن به تعطیلی ۵۰ درصد واحدهای تولیدی در این استان و عدم حمایت از تولیدات داخل اشاره شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، بخش خصوصی و مسئولان استان خراسان جنوبی شامگاه روز گذشته دور یک میز جمع شدند تا از مشکلاتشان بگویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه دو ساعته که هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به میزبانی اتاق بازرگانی بیرجند بود استاندار نیز حضور یافت تا پای درد دل بخش خصوصی بنشیند.

محسن احتشام رئیس اتاق بازرگانی استان نخستین نفری بود که ضمن خوشامد گویی به استاندار اعضا را معرفی کرد و به هر کدام از اعضا زمانی اختصاص یافت تا از مشکلات موجود بگویند.

رمضانی یکی از اعضای کمیسسون صنعت و بازرگانی بود که در این جلسه با اعلام اینکه در خراسان جنوبی 570 واحد صنعتی  پروانه بهره‌برداری  دارد گفت: از تعداد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری 45 تا 50 درصد واحدهای تولیدی تعطیل هستند.

عدم حمایت تولید و بی‌برنامگی مسئولان دو چالش مهم در صنعت پوشاک شهرکرد استرئیس بنیاد مستضعفان در قزوین: 1400 میلیارد تومان تسهیلات حمایت تولید پرداخت می‌شودبخشنامه بخشودگی جرائم مالیاتی برای تشویق و حمایت تولید ملی است

وی کمبود نقدینگی به علت تورم را از مهم ترین علت تعطیل برخی واحدها دانست و گفت: در برخی از بان‌کها مصوبات ستاد تسهیل اجرایی نمی‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی در اتاق بازرگانی بیرجند نیز گفت: در صنعت طیور  70 تا75 درصد مازاد بر نیاز استان تولید داریم که  باید به صادرات افغانستان نگاه ویژه داشته باشیم.

خیریه با بیان اینکه در خراسان جنوبی تمام زنجیره تولید در صنعت طیور وجود دارد  گفت: در بخش طور و دام  موضوع نهاده‌ها مطرح است از سویی دیگر خراسان جنوبی 18 سال با خشکسالی دست پنجه نرم کرده حال آنچه در شورای گفت‌وگو مطرح  می‌کنیم این است که در صادرات برخی محصولات مانند زرشک دچار مشکلاتی هستیم.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی نیز جلسه بخش خصوصی با دولت را نقطه عطفی برای حل مشکلات در این بخش دانست و گفت:  با توجه به مشکلاتی که وجود دارد موارد  و ظرفیت‌های خوبی هم  وجود دارد. 

جرجانی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل اینکه بازار فروش خوبی ندارند تعطیل شده است گفت: جلسات متعددی داشتیم و این آمادگی را داریم تا با  تعامل واحدهایی که در حوزه  مصالح ساختمانی وجود دارد کمک کنیم.

وی ادامه داد: 9 واحد ماکارونی  تعطیل شده در استان داریم که حاضرند وضعیت آنان تعیین تکلیف و تکنولوژی خود را جدید کنند تا سبب صرفه جویی شود.

در  این جلسه اعضا از مشخص نبودن معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار  و از عدم حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گلایه کردند.

انتهای پیام/254/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای تولیدی خراسان جنوبی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت شامگاه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در جریان سفر دوروزه خود به شهرستان گلپایگان، در نشست با فعالین منتخب بخش خصوصی در حوزه صنعت، معدن، مسکن، کشاورزی و اجتماعی شهرستان حضور پیدا کرد.

در این جلسه که ‌حدود چهار ساعت به طول انجامید، نزدیک به ۲۰ نفر از فعالان مردمی بخش اقتصاد شهرستان در حضور سخنگوی دولت به بیان مطالبات و نقطه‌نظرات خود پرداختند. در این نشست همچنین معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی، دبیر کمیسیون مسکن هیات دولت، معاون اقتصادی استاندار اصفهان، فرماندار گلپایگان، امام جمعه گلپایگان و جمعی دیگر از مقامات ملی و محلی حضور داشتند.

فعالان بخش خصوصی و مسئولان شهرستان در این جلسه در حضور سخنگوی دولت مطالبات خود درخصوص مسائل شهرستان گلپایگان را به مسئولان حاضر ازجمله معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کردند و تصمیماتی مثبتی جهت افزایش تولید و رفع موانع مشارکت بخش های مردمی در این عرصه اتخاذ شد.

دبیر هیئت دولت در پایان این جلسه با اشاره به ثمرات این جلسه و تصمیمات مثبت اتخاذشده در آن گفت: اینکه رهبر انقلاب به ما امر کردند که جهش تولید با مشارکت مردم داشته باشیم، یکی از روش‌های آن برگزاری چنین جلساتی است که فعالان بخش خصوصی، مسئولان ملی و مسئولان شهرستان هم زمان حضور داشته باشند تا چاره مشترکی برای امور بیاندیشیم و با هم مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: دولت در اینجا امکان واگذاری زمین دارد. شرط اینکه این طرح موفق شود این است که هر بخش همینطور به توانمندی و آورده خودش برای پیشبرد برنامه بیاندیشد و به میدان بیاید. اگر بخش‌های دیگر مانند شهرداری، بخش خصوصی و سایر نهادها نیز پا به میدان بگذارند، نه تنها مشکل مسکن مرتفع می‌گردد، بلکه در سطح کلان جهش تولید مدنظر با مشارکت مردم حاصل می‌شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: کلید حل مشکلات در دست خودمان است. حتی در مسائلی که مشکل از بیرون به ما تحمیل می‌شود، خودمان می‌توانیم مسائل را حل کنیم و برای این امر نیازمند هم‌فکری و همدلی با جلسات این‌چنینی هستیم.

بهادری جهرمی درخصوص افزایش تجارت خارجی کشور و تأمین منابع ارزی لازم تأکید کرد: مجموع تجارت خارجی در فروردین ۱۴۰۳، ۱۰.۴ میلیارد دلار بوده است که نزدیک ۵۰ درصد بیشتر از فروردین ۱۴۰۲ بوده است. بنابراین مشکلی در تأمین منابع ارزی نداریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • صعود نمایندگان لارستان و خراسان جنوبی به لیگ دسته یک هندبال بانوان
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود