Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت گرامی داشت هفته حکیم نظامی پرچم نظامی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به اهتزاز در آمد و آثار هنری و ادبی مرتبط با حکیم نظامی در نگارخانه استاد اسماعیلی مود با حضور تعدادی از مسئولان گشایش یافت.

محمود رمضانی در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار مرتبط با حکیم نظامی به خبرنگار مهر اظهار کرد: ۲۱ اسفند ماه به نام «حکیم نظامی» نامگذاری شده است و در سال جاری در راستای معرفی حکیم نظامی در سطح بین‌المللی برنامه‌های متنوعی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حکیم نظامی شاعر فرهیخته و شناخته شده‌ای در ایران، جهان اسلام و جهان است و کمتر شخصی است که با آثار و اشعار او و حکایت و قصه آشنا نباشد، ادامه داد: کمتر کسی است که اسم «لیلی و مجنون»، «خسرو و شیرین» و «شیرین و فرهاد» را به یاد نداشته باشد.

وی ادامه داد: با این حال کمتر به معرفی زندگینامه و شخصیت حکیم نظامی پرداخته شده به گونه‌ای که این شاعر نامدار ایرانی را به نام کشورهای دیگر می‌شناسند.

رمضانی اضافه کرد: به همین جهت، برنامه‌های متنوعی چون برگزاری نشست‌های تخصصی، بزرگداشت و نکوداشت، شب شعر، کارگاه طراحی پوستر، هم نویسی اساتید خوشنویسی و برپایی نمایشگاه آثار مرتبط با حکیم نظامی در استان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه امروز به همین مناسبت پرچم حکیم نظامی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهتزاز درآمد گفت: امروز همچنین نمایشگاه آثار مرتبط با حکیم نظامی در نگارخانه استاد اسماعیلی مود گشایش یافت در این نمایشگاه ۱۲ اثر گرافیکی از آثار دانش آموزان و ۳۳ کتاب با موضوع حکیم نظامی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

رمضانی اظهار کرد: در بخشی دیگری از این نمایشگاه چهار پایان نامه با موضوع‌های مرتبط با نظامی از دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند و ۲۰ اثر خوشنویسی از هنرمندان خوشنویس از اشعار نظامی که در هم نویسی خوشنویسی شده بودند به نمایش گذاشته شدند.

وی یادآوری کرد علاقمندان می‌توانند امروز و فردا برای تماشای آثار هنرمندان به نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیایند.

کد خبر 5445809

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نظامی گنجوی بیرجند بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی گردشگری جهاد تبیین اردوهای راهیان نور شیوع کرونا ایلام مشهد گرد و غبار خراسان رضوی نمایشگاه آثار حکیم نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مراسم راه اندازی و معرفی رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار در ساختمان مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسولان اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد.

 در این مراسم، جواد رستم زاده به عنوان نخستین رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار معرفی شد و محل موقت دفتر نمایندگی استاندارد سبزوار نیز، در مرکز رشد فناوری دانشگاه حکیم سبزواری تعیین شد.

مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، جزو مراکز برتر کشوری

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در آیین اختتامیه دومین گردهمایی مشترک مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی زاهدان، مراکز مشاوره برتر، نمونه و فعال دانشگاهی کشور، معرفی شدند.

 این گردهمایی از  مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار به عنوان مراکز برتر و فعال دانشگاه‌های کشور تجلیل شد.

سفر مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی به شهرستان سرخس

 نائب رییس شورای اسلامی شهرستان سرخس در این نشست با  مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی با اشاره به طولانی شدن اجرای طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس گفت: در  شهرستان سرخس بطور میانگین حدود ۵ ماه در سال ما شاهد گرما و درجه بالای هوا هستیم که ریزگرد‌ها هم مزید بر علت شده است که با توجه به تعرفه بالای برق و استفاده مدام از کولر گازی، توان پرداخت این تعرفه بالا در خانواده‌ها وجود ندارد

مهدی علیمیرزایی با اشاره  به قطعی ۵ ساعته چاه‌های کشاورزی در تابستان افزود: بطور میانگین با این قطعی برق شاهد افت ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی کشاورزان هستیم و تلاش شود خبر‌های خوبی در این راستا به ما بدهید و قطعی به حدااقل و یا صفر کاهش پیدا کند.

علیرضا خدابنده، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی هم در این دیدار با توجه به دغدغه جدی وکلای مردم در راستای مطالبات مردمی در سرخس گقت: تلاش می‌کنیم به زودی خبر خوبی را درباره طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس بدهیم همچنین درباره مشکل  قطعی برق چاه‌های کشاورزی هم اقدام خواهد شد تا کشاورزان متضرر نشوند

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم
  • دستگیری مأمور قلابی موتورسوار در اتوبان حکیم/کشف یک قبضه سلاح گرم
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم تهران
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴