Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:17:25 GMT

ضرورت باز طراحی نظام حاکم بر بخش صنعت، معدن و تجارت کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۷۶۹۱

ضرورت باز طراحی نظام حاکم بر بخش صنعت، معدن و تجارت کشور

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب جنابی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، اظهار کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت بخش مهم در کشور بوده و از اهمیت ویژه ای در حوزه مأموریتی و اثرگذاری در زندگی مردم برخوردار است.

وی با بیان اینکه مجموعه وزارتخانه در این دوره ۱۰۰ پروژه تعریف کرده است، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها و طرح‌های صنعتی نیازمند ریل گذاری و باز طراحی نظام حکمرانی در بخش صنعت، معدن و تجارت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنابی با تاکید بر اینکه ادارات کل صمت استان‌ها از اهمیت بالایی در بحث خدمات رسانی به مردم برخوردار هستند، اضافه کرد: به همین سبب مدیران استانی سازمان صمت مسئولیت سنگینی در راستای رفع دغدغه‌های فعالان اقتصادی و کسب و کار آنها بر دوش دارد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد پاسخگویی و تلاش برای رفع مشکلات باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: برای تحقق برنامه‌ها و اهداف نیازمند همدلی و هم افزایی همه دستگاه‌ها هستیم.

در پایان این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش و زحمات «فرهاد دلق پوش» رئیس سابق سازمان صمت استان گیلان، «تیمور پورحیدری» به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

کد خبر 5445799

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صمت استان گیلان توسعه صنعتی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی گردشگری جهاد تبیین اردوهای راهیان نور شیوع کرونا مشهد ایلام گرد و غبار خراسان رضوی معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»

مهدی منصوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی طراحی و دوخت با محور «لباس فرم مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه» در دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان (کارستان) در اردیبهشت و خردادماه سال جاری خبر داد.

وی اضافه کرد: همواره در طول تاریخ لباس بیانگر فرهنگ، قومیت، سنت، شخصیت و موقعیت اجتماعی افراد بوده، به همین دلیل ارزش و اهمیت بسیاری داشته و امروزه طراحی لباس یک صنعت جهانی است و در بسیاری از کشور‌های بزرگ و پیشرفته به‌عنوان یک تخصص برجسته شناخته‌ می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، اهداف برگزاری این مسابقه را جهت‌دهی فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی در راستای اهداف صنعت کشور، به‌کارگیری آموخته‌های تئوری دانشجویان رشته طراحی لباس در تولید، یکسان‌سازی لباس مقطع ابتدایی در سراسر کشور و ایجاد زمینه‌های همکاری و بسترسازی برای نمایش توانمندی‌های طراحان برای ورود به صنعت و تولید انبوه اعلام کرد.

منصوری، تشویق، ترغیب و حمایت از طراحان برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های ایرانی، فراهم آوردن زمینه مناسب برای کشف و بروز استعداد‌های خلّاق در زمینه پوشاک، دوخت، نساجی، بافت پارچه و معرفی صنایع فرهنگی و ایرانی حوزه مد و لباس برای مخاطبان و جامعه و ارائه الگو‌های ملی، اسلامی و زیبا به خانواده‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه دانست.

وی تشریح کرد: این مسابقه با همکاری معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، اداره‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل صنعت، معدن وتجارت (صمت)، انجمن نساجی استان سمنان، شرکت نساجی‌ کویر سمنان و شهرداری مهدیشهر برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه شرکت در این مسابقات برای عموم رایگان و آزاد است، افزود: دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی مسابقات ملی صنعت پوشاک در بخش طراحی و تولید لباس با محور لباس فرم مدارس در مقطع ابتدایی را در دو بخش تحصیلی و آزاد برگزار می‌کند.

منصوری تأکید کرد: امیدواریم با برگزاری این مسابقات و انتخاب طرح‌های برتر و معرفی افراد مستعد به بخش صنعت پوشاک کشور، گامی مهم در هدایت استعداد‌های بالقوه جوانان ایران برداشته شود و صنعت پوشاک کشور با علم، مهارت و هنر به مسیر پیشرفت خود ادامه دهد.

به گزارش آنا، بر این اساس زمانبندی مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه ۱۰ تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه است و نمایشگاه آثار منتخب از ۵ تا ۶ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دبیرخانه این مسابقه در دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان مستقر است و علاقه‌مندان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی مسابقه (semnan.iau.ir) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد