Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، سعید خطیب زاده در اظهاراتی با اشاره به تأکید ایران برای راستی آزمایی از این‌که آمریکا تحریم های ظالمانه خود علیه ایران را برداشته است، گفت: راستی آزمایی برای این است که ما مطمئن شویم که آمریکایی ها در عمل تحریم ها را برداشته اند و فقط روی کاغذ نبوده است. در همین چارچوب نمایندگانی از وزارت نفت، اقتصاد، بانک مرکزی نیز در جریان مذاکرات وین حضور داشتند که در مورد روند این موضوع مذاکره کنیم و اینکه هر بخشی از اقتصاد کشور راستی آزمایی در حوزه خود را تعریف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت وگوها و مباحث در موضوع راستی آزمایی رفت و برگشت‌هایی داشته و آن‌ها یک چیزهایی را قبول کردند، یک چیزهایش را ما دادیم و الان در نقطه‌ای هستیم که تقریبا مسائل مان در این حوزه حل شده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین با تأکید بر اینکه ایران در جریان مذاکرات وین به دنبال اخذ تضمین های سیاسی، حقوقی و اقتصادی بوده است، گفت: این بُعدی است که تا به امروز نیز در حال بده بستان در مورد آن هستیم.

خطیب زاده همچنین با بیان اینکه در مورد چگونگی اجرای تعهدات و اینکه آن ها باید اول این تعهدات را اجرا کنند بحث های مفصلی بین طرفین انجام شده است، افزود: یکی دیگر از مسائل مهم در جریان این مذاکرات تضامین هسته ای و حفظ دستاوردهای هسته ای است.

سخنگوی وزارت خارجه در همین ارتباط ادامه داد: ما گفته ایم که کلی ضرر کرده ایم. اسرائیلی ها در مورد سانتریفیوژ های ما خرابکاری کرده اند. این ها از بین رفته اند، IR۶ گذاشته ایم، این دستگاه را گذاشته ایم، آن ها گفته اند که باید خراب شود، ما گفتیم که این کار را نمی کنیم، در مورد این مسائل مذاکره کرده ایم.

خطیب زاده همچنین گفت: هنوز توافقی نکرده ایم که جزئیات آن را بگوییم. تا روزی که توافق شود. وقتی توافق شد متن آن را بر روی سایت می گذاریم تا همه آن را ببینند.

کد خبر 1612111

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سعيد خطيب زاده راستی آزمایی خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها

رهبری حماس طی پیامی به گروههای مقاومت فلسطین موضع این جنبش درباره مذاکرات قاهره را تشریح کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رهبری حماس طی پیامی به گروههای مقاومت فلسطین به تشریح  مواضع این جنبش درباره مذاکرات قاهره برای رسیدن به آتش بس در غزه پرداخت. 

در این پیام آمده است: هیئت حماس به قاهره رفت و در آخرین پیشنهادی که به جنبش ارائه شد، درباره چندین موضوع مشورت و رایزنی کرد.

این هیئت به توضیحات و نقطه نظرات میانجیگران مصری و قطری در خصوص جزئیات پیشنهاد اخیر گوش فرا داد.

 هیئت حماس برای تکمیل رایزنی‌ها درباره پیشنهاد اخیر درباره آتش بس قاهره را ترک خواهد کرد.

پیش از این «سامی ابوزهری» یکی از رهبران حماس اعلام کرده بود: ما همچنان در حال بررسی پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع حماس که از طریق میانجی‌ها دریافت شد هستیم و هنوز برای تصمیم‌گیری جهت پاسخ به آن زود است.

ابوزهری تأکید کرد: جنبش حماس هرگز هیچ توافقی را که شامل توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نباشد، نخواهد پذیرفت.

وی گفت: حماس به برادران مصری و قطری اطمینان داده است که برای دستیابی به توافق جدی است اما تسلیم هیچ فشار آمریکایی نخواهد شد.

هیئتی از حماس به قاهره می‌رودحماس: تسلیم هیچ فشار آمریکایی در مذاکرات نمی‌شویمرسانه عبری طرح جدید پیشنهادی به حماس را رسانه‌ای کردحماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • جزئیات دستگیری شرور قمه‌به‌دست خیابان انقلاب
  • رسمی؛ درو مک اینتایر با WWE تمدید کرد
  • آیا چین می‌تواند؟
  • پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • مذاکرات میلان با مدیربرنامه سانتیاگو خیمنز
  • چین، میزبان مذاکرات آشتی حماس و فتح