Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت : نظارت‌ها بر اماکن عمومی به خصوص مراکز خرید، تالارها و رستوران تشدید شود و گشت‌ های نظارتی فعال‌تر از گذشته عمل کنند تا روند بیماری در استان به خوبی مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، دکتر قناعت با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: افزایش تردد در مراکز خرید و اصناف خراسان جنوبی زنگ خطری برای افزایش بیماری کرونا است که باید حتما نظارت‌ها توسط دستگاه‌های متولی افزایش یابد چرا که هنوز از نظر مدیریت بیماری کرونا در وضعیت شکننده‌ای قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در نوروز ۱۴۰۱ با تصویب ستاد ملی کرونا مسافرت‌های نوروزی را به شرط تزریق ۲ دز واکسن کرونا خواهیم داشت، اظهار داشت: در سال جاری ممنوعیت در زمینه تردد مسافرین نوروزی نداریم و حتی مسافرین می‌توانند وارد شهرهای قرمز هم بشوند.
وی بیان کرد: اما برای تردد حتما باید مسافران نوروزی اطلاعات خود را سامانه « ایران من» وارد کنند، در صورتی که رانندگان خودروها نسبت به ترزیق ۲ دز واکسن اقدام نکرده باشند، جریمه خواهند شد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در نوروز امسال در سطح کشور و استان‌ها شاهد حضور پرحجم مسافرین نوروزی خواهیم بود، اضافه کرد: انتظار این است آمادگی لازم برای مدیریت شرایط بیماری کرونا در این چند هفته‌ای که استان ما درگیر استقبال خوب از مسافران نوروزی خواهد بود، داشته باشیم.
قناعت با یادآوری اینکه خراسان جنوبی مسیر کریدور شمال و جنوب قرار گرفته و مسیر تردد زائرین بارگاه امام رضا(ع) است، اظهار داشت: شهرستان‌های در مسیر این کریدور بیشتر در معرض خطر انتشار ویروس کرونا قرار می‌گیرند که با دقت لازم از سوی فرماندران صورت گیرد تا دچار مشکل نشوند.
وی افزود: البته در ایام نوروز ما در خراسان جنوبی تعطیلی نداریم و باید همه فرماندران پای کار باشند و اوضاع را رصد کنند.
قناعت با تاکید براینکه باید روند تزریق دز سوم کرونا در خراسان جنوبی به یک روند قابل قبولی برسد، اظهار داشت: براساس آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وضعیت تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان پایین است و این قابل قبول نیست و باید تمام تلاش‌ها برای سیر افزایش تزریق واکسن کرونا در استان بکار گرفته شود.
وی تصریح کرد: هرچه تزریق واکسن کرونا در استان افزایشی شود به همان نسبت هم سیر بیماری کرونا در استان نزولی خواهد بود.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به انتشار آخرین نقشه کرونایی کشور، گفت: براساس رنگ‌بندی جدید شاهد کاهش تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی در استان هستیم، شهرستان‌های بشرویه، سربیشه و نهبندان در وضعیت قرمز کرونایی (بسیار پرخطر)، شهرستان‌های بیرجند، درمیان، خوسف، زیرکوه، فردوس و قاین در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سرایان و طبس در نقشه رنگ‌بندی کرونایی، رنگ زرد (نسبتا پرخطر) قرار گرفته‌اند.
قناعت افزود: روند کاهشی تعداد بیماران بستری را در استان شاهد هستیم به گونه‌ای که تعداد بیماران بستری کرونایی از ۱۲۴ مورد در هفته گذشته به ۵۴ مورد در هفته جاری و همچنین تعداد بیماران ما در بخش آی سی یو هم از ۲۳ مورد در هفته گذشته به ۱۴ مورد در هفته جاری کاهش یافته است.
وی ضمن تقدیر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، فرمانداران و اعضای ستاد استانی کرونا در استان در راستای مدیریت خوب بیماری کرونا گفت: باید تلاش‌ها همچنان در راستای مدیریت بیماری کرونا ادامه داشته باشد.
قناعت با تاکید براینکه شاهد آغاز مسافرت‌ها نوروزی در استان هستیم که با توجه به این شرایط، روند کاهشی بیماری کرونا در استان وضعیت شکننده‌ای دارد، اضافه کرد: تنها راه مدیریت بیماری کرونا هم جدی گرفتن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است.
وی از فرمانداران ۱۱ گانه خراسان جنوبی خواست که منتظر مصوبات ستاد کرونای استان نباشند و با اجرای طرح‌ها ابتکاری، جدید و خلاق با همکاری شبکه‌های بهداشت و درمان آمار تزریق واکسیناسیون را در شهرستان‌ها ارتقا دهند.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: شهرستان‌های که در رتبه‌های پایین تزریق واکسیناسیون قرار دارند، حتما وضعیت واکسیناسیون را ارتقا دهند، فرماندران هم در راستای ارتقای وضعیت واکسیناسیون به صورت جهشی به رقابت بپردازند.
قناعت با اشاره به اینکه آمار تزریق واکسیناسیون در شهرستان‌های تلفیقی استان پایین‌تر از سایر شهرستان‌ها است از فرماندران این شهرستان‌ها خواست که با بزرگان، ائمه جمعه و معتمدین اهل سنت جلسه بگذارند تا با فرهنگ‌سازی، توجیح و ارائه راهکارها، تزریق واکسیناسیون در بین برادران اهل سنت ما هم افزایش یابد.
وی اضافه کرد: باید با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی متولی نظارت بر واحدهای صنفی افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا خراسان جنوبی نوروز مسافران نوروزی ایران مسافران ویروس ایام نوروز دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی واکسیناسیون بهداشت و درمان رقابت همکاری و تعامل استاندار خراسان جنوبی مدیریت بیماری کرونا تزریق واکسیناسیون بیماری کرونا کرونا در استان مورد در هفته واکسن کرونا افزایش یابد شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در دور اول نماینده سه حوزه انتخابیه خراسان جنوبی مشخص شدند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار به دور دوم کشیده شد که دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

قناعت ادامه داد: انتظار بر این است که همان حساسیت‌ها و پیگیری‌های دور اول در دور دوم نیز وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنور انتخابات در دور دوم باید با مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی گرم بوده ولی از چالش‌های بیهوده پرهیز شود، گفت: همه دستگاه‌ها چون دور اول برای برگزاری یک انتخابات باشکوه پای کار باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سیلاب در زیرکوه و خوسف و درمیان و برخی نقاط بیرجند داشته‌ایم که اگر به زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده باید پای کار بهبود آن باشیم تا در روز انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

قناعت ادامه داد: نیاز است که در روز انتخابات پیش بینی هواشناسی را نیز مد نظر داشته باشیم و با توجه به وضعیت جوی تدابیر لازم را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: حوزه رسانه و صدا و سیما نیز همچون گذشته انعکاس‌های خوبی در حوزه انتخابات داشته و تنور انتخابات را گرم نگه دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار بر این است که از همان ثانیه‌های شروع انتخابات همه دستگاه‌های مرتبط و شعب آنلاین باشند.

قناعت اظهار کرد: نباید با این استدلال که انتخابات تنها در یک حوزه انتخابیه برگزار می‌شود کار را سهل بگیریم بلکه نیاز است همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی یادآور شد: در دور اول انتخابات در خراسان جنوبی مشکل امنیتی نداشتیم و انتظار است در دور دوم نیز آمادگی‌های اطلاعاتی و امنیتی لازم وجود داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم و تلاش می‌کنیم انتخابات در فضایی آرام و گرم و با یک رقابت سالم و با حضور باشکوه مردم برگزار شود.

کد خبر 6089553

دیگر خبرها

  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد