Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل ایران‌خودرو از برنامه ریزی برای صادرات دست‌کم ۱۵ هزار دستگاه خودروی این شرکت در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، "مهدی خطیبی" امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از محصول جدید اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل اظهارداشت: ایران خودرو سال آینده برای تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو برنامه‌ریزی کرده که ۲۵ هزار دستگاه آن در شرکت ایران‌خودرو دیزل و تولید خودرو‌های تجاری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: سال آینده این شرکت از تولید محصولات بی‌کیفیت و زیان ده به سمت خودرو‌های به‌روز و سودآور حرکت خواهد کرد.

خطیبی خاطرنشان کرد: تغییر ترکیب تولید در ایران خودرو به گونه‌ای خواهد بود که در سال آینده ۹۵ درصد محصولات گروه محصولاتی با کیفیت و حداقل "زیان نده" خواهد بود.

وی بیان‌داشت: اگر برنامه‌های ما محقق شود ایران خودرو پس از سال‌ها از زیان خارج و سودآوری خواهد رسید.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین تقاضای فعلی برای خودرو‌های ایران خودرو را تقاضای سفته‌بازی و کاذب برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم به هدف تیراژ بالا برسیم در بازار داخل با محدودیت‌هایی مواجه ایم و بر این اساس باید برنامه‌های صادراتی مان را توسعه دهیم.
وی به سفر اخیر خود به ارمنستان همراه با وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و ادامه داد: بررسی‌های انجام شده در این کشور نشان داد در زمینه موتور و گیربکس خودرو‌ها همچنین اتوبوس برقی قابلیت صادرات وجود دارد.

گفتنی است، امروز در مراسمی با حضور مدیرعامل ایران خودرو و برخی مسوولان ایدرو از اتوبوس برقی شرکت ایران خودرو دیزل رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایران خودرو تولید خودروهای به روز گیربکس ایران خودرو هزار دستگاه سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۳ تا ۱۴ هزار خودرو در سامانه عرضه شده که افراد هم آن‌ها را انتخاب کردند، تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکسی های برقی وارد شد
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده