Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@11:12:00 GMT

واکاوی برد شیرین ذوب آهن در مقابل آلومنیوم

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۸۸۳۷

واکاوی برد شیرین ذوب آهن در مقابل آلومنیوم

مربی فوتبال در مورد بازی ذوب آهن و آلومنیوم که با نتیجه پر گل به سود ذوب آهن پایان یافت، توضیحاتی داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در مورد بازی ذوب آهن و آلومنیوم اراک اظهار کرد: ذوب آهن با سیستم سه، پنج، دو و آلومینیوم اراک با سیستم چهار، چهار، دو خطی، بازی را در نیمه اول آغاز کردند، در شروع بازی شاهد بودیم که ذوب آهن فشار زیادی را روی آلومینیوم می آورد، حرکات و حملات ذوب‌آهن از کناره ها در قسمتی که دانایی و شنانی قرار داشتند، انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مربی فوتبال عنوان کرد: این دو بازیکن ذوب‌آهن توانستند از کناره ها آلومینیوم را به خوبی دور بزنند و ذوب آهن می توانست در دقیقه اول بازی صاحب گل شود که از شانس بد توپ باقر پسند به تیر دروازه برخورد کرد و راهی دروازه نشد در نیمه اول، دقایق زیادی توپ در مالکیت ذوب آهن بود در حالیکه آلومینیوم اراک سعی داشت توپ های بلند را به پشت دفاع ذوب آهن ارسال کند.

شفیعی بیان کرد: پلن بازی ذوب آهن به این صورت بود که از کناره های طولی و دور زدن های دفاع آلومینیوم اراک استفاده می کرد و در این پلن نیز عملکرد خوبی داشتند، سرعت بازی ذوب‌آهن از دفاع به هافبک و از هافبک ها به خط حمله بسیار بالا بود، بازی کمی در عرض زمین انجام دادند.

* تیم ذوب‌آهن سعی داشت از عمق های طولی زمین عبور کند

وی افزود: تیم ذوب‌آهن سعی داشت از عمق های طولی زمین عبور کند، در یک حرکت، پرس ذوبی ها روی آلومینیوم باعث توپگیری خدابنده لو از امیدی فر بازیکن اراک شد، خدابنده لو با یک حرکت خوب در دقیقه ٢٧ نیمه اول توانست ذوب آهن را به گل برساند و نتیجه بازی را یک بر صفر کند.

حسن شفیعی با بیان اینکه دوندگی تیم ذوب آهن و ضعیف بودن عمق دفاع آلومینیوم را می توان از نکات قابل توجه این بازی دانست، گفت: قابل توجه است که چه اتفاقی می تواند برای تیم خوب آلومینیوم اراک افتاده باشد که با نیم فصل اول خیلی فرق کرده، این تیم حتی توانسته بود تیم پرسپولیس را شکست دهد ولی عملکردش در این نیم فصل مورد سوال واقع شده است.

مربی فوتبال اذعان کرد: در تیم آلومینیوم اراک از شریفات و فخر الدینی که در کناره های زمین قرار داشتند کمتر استفاده شد، در عوض بازیکنان تیم ذوب آهن در نیمه اول خیلی خوب یکدیگر را می دیدند و همچنین یکدیگر را به خوبی پوشش می دادند، ذوب آهن پرس های خوبی را روی تیم اراک انجام داد، دانایی، آشوری و باقرپسند عملکرد خوبی در این بازی داشتند.

شفیعی توضیح داد: پورعلی که در وسط زمین و هافبک ذوب آهن قرار داشت، پوشش خوبی می داد، ذوب‌آهن با انگیزه‌ای خاص شروع به بازی کرد، دوندگی خوبی داشت، همچنین در پرس از جلو نیز خوب عمل کرد، از سمت مهاجمان پرس اول شروع می شد و بقیه بازیکنان پشت سر آن پرس اول شروع به پرس کردن می کردند، همچنین در توپگیری نیز فوق‌العاده بودند.

وی افزود: در دقیقه ۴۵ هافبک تیم اراک به واسطه اعتراضاتی که در بازی داشت، توسط داور اخراج شد ولی متاسفانه درگیری به نیمکت خودشان نیز کشیده شد و با یکی از نیمکت نشینان درگیری بدی بین نیمکت این تیم و احمدی که هافبک آلومینیوم بود انجام شد که به خیر گذشت.

حسن شفیعی ادامه داد: نیمه اول با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید آن گل روی اشتباه تیم آلومینیوم اراک و سماجت خدابنده لو به ثمر نشست، در این بازی ما آلومینیوم اراکی که در نیم فصل اول بازی می کرد را ندیدیم، بازیکنان بی برنامه بودند و دوندگی در تیم وجود نداشت.

به گفته این مربی فوتبال در نیمه دوم بواسطه اینکه آلومینیوم ده نفره باید بازی می کرد، سرمربی تیم ذوب آهن یک تغییری در تیمش ایجاد کرد به این صورت که آشوری را از زمین خارج و بجای وی قریشی را وارد زمین کرد، تغییر دیگر این بود که تیم ذوب‌آهن در فاز حمله متمایل به جلو ایستاد.

شفیعی بیان داشت: آلومینیوم نیمه دوم را با توجه به اینکه یک گل عقب بود و یک بازیکن اخراجی داشت، دست به ریسک زده و جرأت کرد به جلو حرکت کند که در این سبک از بازی که داشت، موقعیت هایی نیز برایش بوجود آمد و کاملا مشهود بود که در رختکن صحبت های لازم در مورد بستن کناره های تیم ذوب آهن انجام شده است.

مربی فوتبال با اشاره به اینکه ذوب آهن نیمه دوم را از نیمه زمین خود شروع می کرد تا بتواند تیم آلومینیوم را به جلو بیاورد و همچنین بتواند از پشت مدافعان استفاده کند، اظهار کرد: تارتار خدابنده لو و باقرپسند را از زمین خارج و به ترتیب اسلامی و خالقی فر را جایگزین آن ها کرد.

وی خاطرنشان کرد: تیم آلومینیوم دیگر جلو آمده و بین خط دفاع و دروازه اش فاصله افتاده بود، در حوالی دقیقه ۶۵ ذوب‌آهن توانست از عمق آلومینیوم استفاده کرده و خالقی فر  گل دوم را ثمر رساند.

حسن شفیعی اظهار کرد: تیم آلومینیوم اراک در نیم فصل اول با همین بازیکنان، بازی خوب و روانی داشت ولی در این بازی به گونه ای بود که گویی در دست تیم ذوب آهن بود، آلومینیوم برنامه یا طرح خاصی را جلوی ذوب‌آهن نداشت و عملکرد این تیم دقیقا برعکس ذوب‌آهن بود.

مربی فوتبال عنوان کرد: ذوب‌آهن آنالیز خوبی روی تیم آلومینیوم کرده‌بود، بواسطه این آنالیز توانسته بود نقاط قوت آلومینیوم اراک را ببندد و روی نقاط ضعف این تیم مانور های خوبی داد، در این بازی، یک بازی شناور و خوبی را از ذوب آهن شاهد بودیم.

شفیعی با اشاره به اینکه تعویض های خطیبی در این بازی مثمره ثمر واقع نشد، بیان داشت: ذوب آهن شرایط خوبی را پیدا کرده به همین جهت در نیمه دوم در دقیقه ٧۵ روی تعلل بازیکنان آلومینیوم، اسلامی با یک حرکت زیبا گل سوم را به آلومینیوم زد.

وی افزود: تیم ذوب آهن روی حرکت های منسجم، پرس و بازی های فردی و گروهی خوبی که داشت توانست به واسطه اسلامی که بازیکن جوان و خوب ذوب‌آهن است و در داخل ١٨ قدم صاحب یک توپ شد، گل چهارم را نیز از روی نقطه پنالتی به آلومینیوم بزند که این گل توسط اسدبیگی به ثمر رسید.

حسن شفیعی با بیان اینکه متاسفانه نیمکت آلومینیوم بسیار متزلزل بود و حتی داور تعدادی از کادر آلومینیوم اراک را اخراج کرد، اذعان کرد: خدابنده لو خالقی فر محمدحسین اسلامی، اسدبیگی زننده های این ۴ گل بودند و یکی از روزهای خوب تیم ذوب‌آهن بود که با چهار گل آلومینیوم را شکست داد.

این مربی فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: بازی خوبی بود ولی داور تا می توانست اخطار و اخراج در کارش داشت، تیم آلومینیوم اراک باید یک بررسی اجمالی برای شرایطش انجام دهد مخصوصا وضعیت نیمکت این تیم اصلا خوب نبود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تیم آلومینیوم اراک بازی ذوب آهن مربی فوتبال تیم ذوب آهن ذوب آهن خدابنده لو حسن شفیعی نیمه دوم کناره ها نیمه اول نیم فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد

به گزارش ورزش سه پرسپولیس با بسته نگه داشتن دروازه خود در بازی مقابل صنعت نفت و به موازات آن دریافت دو گل دقایق پایانی استقلال مقابل شمس آذر صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر شد که طی 24 بازی 13 گل دریافت کرده است.

با این وجود دریافت چهار گل از آلومینیوم اراک در بازی جام حذفی نگرانی هایی درباره خط دفاع و سازماندهی دفاعی این تیم ایجاد کرد و حتی خود اوسمار نیز در نشست خبری بعد از بازی به این نکته اشاره داشت که تیمش نباید در یک بازی چهار گل دریافت کند.

پرسپولیس در حالی در اراک چهار گل خورد که حداقل به همین تعداد نیز موقعیت گل مسلم به حریف داد و در مجموع روز خوبی در فاز دفاعی داشت.

حالا و در آستانه بازی بزرگ و دشوار مقابل سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر این سوال و نگرانی در بین هواداران پرسپولیس وجود دار که آیا خط دفاعی تیم محبوب شان مثل بازی های قبلی لیگ برتر مستحکم و رسوخ ناپذیر خواهد بود یا شبیه دیدار حذفی در اراک  متزلزل و شکننده می شود و دستاوردهای تیم را به باد می دهد.

پرسپولیس در مصاف با آلومینیوم وقتی چهار گل خورد که مدافعان چپ و راستش را تغییر داده بود و نعمتی و فرجی جای عبدالکریم حسن و اسماعیلی فر بازی می کردند.البته آن روز اسماعیلی فر شرایط جسمانی خوبی هم نداشت اما  نکته عجیب تر آنجا بود که نعمتی و فرجی در نقش مدافعان کناری روز خوبی نداشتند و رد پای آنها در گل های خورده مشخص بود.

در عین حال کنعانی و گولسیانی به عنوان دو مدافع مرکزی اصل پرسپولیس هم از استانداردهای خود فاصله گرفتند و آن تغییر نتایج عجیب و کامبک خوردن های تاریخی اتفاق افتاد تا تیم اوسمار از جام حذفی کنار برود.

با وجود نگرانی اوسمار درباره گل‌های خورده در آن بازی حالا سوال بزرگ این است که آیا  در ارنج تیمش تغییراتی خواهد داد یا نه که حداقل یک تغییر در خط فاع گریزناپذیر است و با توجه به محرومیت اسماعیلی فر احتمالا وحدت حنانوف به عنوان مدافع راست به میدان می رود.

گفته می شود غیبت بیرانوند در این بازی نیز محتمل است و امیرضا رفیعی جوان دوباره در ترکیب قرار می گیرد اما در مورد تغییر خط دفاع ،اوسمار دست به عصا خواهد بود و بعید است غیر از تغییر اجباری در دفاع راست سایر نفرات خط دفاع چهار نفره تیمش را تغییر دهد و بازیکنانی مثل فرجی و نعمتی دوباره کار را از روی نیمکت شروع خواهند کرد.

در خط میانی اما مسعود ریگی بعد از چند بازی فوق العاده در اراک شرایط خوبی ندشت و در عوض سینا اسدبیگی در نقش بازیکن جانشین خوب کار کرد و هم گل زد و هم پاس گل داد اما اسدبیگی در نقش هافبک دفاعی مکمل در جایی درخشید که قبل تر سروش رفیعی یا خدابنده لو بازی می کردند  و بعید است ریگی هم مقابل تیم سابقش در میدان نباشد.

در ترکیب چهار نفر جلو نیز احتمال تغییر در ترکیب نخواهد بود مگر اینکه عالیشاه به ارنج باز گردد و در کنار اورونوف، ترابی و آل کثیر نفرات تهاجمی ترکیب تیم شان باشند.چنانچه عالیشاه به این بازی نرسد هم اوسمار باید یکی از بین امیری یا خدابنده لو را برای بازی در پست آزاد پشت مهاجم نوک انتخاب کند.

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی بزرگ با سپاهان
  • ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان (احتمالی)
  • من به اوسمار نمره صفر را می دهم | خجالتی بودن بازیکن پرسپولیس کار دست تیم می دهد!
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان
  • فولاد میزبان آلومینیوم
  • آیا استقلال این ملی‌پوش را می‌خواهد؟
  • اوسمار: امیدوارم هواداران ما را تنها نگذارند
  • لیموچی: پرسپولیس تمام شد، فردا بازی داریم!
  • چادرملو و برنامه‌خاصی که آلومینیوم را نگران می‌کند!
  • خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد