Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی جدی گفت: باید ضمن حمایت و صیانت از حقوق کاربران و حفظ حریم خصوصی آنان در فضای مجازی، زیرساخت‌ها و بسترهای فضای مجازی و همچنین سرعت اینترنت در کشور تقویت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در شیروان به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی یا همان طرح قوانین و مقررات فضای مجازی اشاره و بر لزوم مدیریت فضای مجازی با توجه به ول‌شدگی این فضا در کشور تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قانونی درباره فضای مجازی نداریم

نماینده مردم شیروان در ادامه با اشاره به‌ ضرورت طرحی همچون صیانت یا مقررات کاربران فضای مجازی در کشور گفت: هیچ مقرراتی در کشور ما در حوزه فضای مجازی وجود ندارد و در حقیقت فضای مجازی در کشور کاملاً رهاشده است.

جدی اظهارکرد: عملاً کاربران ما در فضای مجازی هیچ‌گونه پشتیبان و حامی حقوقی و غیرحقوقی ندارند به این معنا که اگر هر اتفاقی در فضای مجازی برای هر کاربری بیفتد، امکان اینکه بتوانند راحت پیگیری کنند و به‌حق و حقوق خود برسند، وجود ندارد.

وی با تأکید بر لزوم قانونمندی و مدیریت فضای مجازی در کشور ادامه داد: در اینکه باید کاربران فضای مجازی موردحمایت قرار گیرند و یک سری مقررات در جهت حمایت از آن‌ها و رسیدن به ‌حق و حقوقاتش تعریف شود، هیچ شکی نیست یعنی این امر حتماً باید انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: از طرفی می‌بایست ضمن حمایت و صیانت از حقوق کاربران و حفظ حریم خصوصی کاربران فضای مجازی، در بحث زیرساخت‌ها و بسترهای فضای مجازی همچنین سرعت اینترنت هم تقویت صورت بگیرد.


طرح در دست مجلس نیاز به بررسی دارد اما می توان کارهای خوبی انجام داد

جدی بابیان اینکه کلیات طرح تصویب‌شده است اما  جزئیات جای بحث زیادی دارد، گفت: می‌توان کارهای خوبی در این حوزه انجام داد تا فضای مجازی قانونمند مدیریت شود.

وی عنوان کرد: تمام آنچه در این طرح به دنبال آن هستیم اول اینکه حریم کاربران در فضای مجازی حفظ شود، دوم حق‌ و حقوق کاربران فضای مجازی قابل‌ پیگیری باشد و سوم پلتفرم‌هایی که می‌خواهند به‌نوعی در کشور ما فعالیت کنند، کسب‌ و کار هستند و درآمد جذب می‌کنند حالا چه بین‌المللی و چه داخلی در قالب یکسری مقررات داخلی کشور کار کنند و این‌طور نباشد که ول و رها شده باشند.

جدی با اشاره به عدم توجه پلتفرم‌های بین‌المللی به خواست کاربران و صیانت از حریم خصوصی آن‌ها در ایران ابراز کرد: بنده به‌عنوان نماینده مردم یک کشور کافی است در صفحه اینستاگرام خود عکسی از سردار سلیمانی بگذارم، خواهید دید فوری صفحه من حذف می‌شود بدون آنکه من هیچ اختیاری در آن داشته باشم! که این نقض صریح حقوق کاربری است؛ که ازاین‌دست موارد زیاد است.

کشورهای دنیا  پلتفرم ها را وادار به پذیرش قوانین داخلی کردند

این نماینده مجلس تأکید کرد: پلتفرم‌های خارجی آنچنان قائل به مقررات داخلی کشور نیستند و در همه کشور هم همین است اما بسیاری از کشورهایی که قانون و مقررات فضای مجازی دارند اجازه چنین مواردی را به پلتفرم‌های خارجی نمی‌دهند لذا هر پیام‌رسان بین‌المللی و هر پلتفرمی که در کشوری فعالیت می‌کند از مقررات آن کشور تمکین می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ابراز کرد: حتی در دبی و امارات هم قوانینی برای فضای مجازی وجود دارد و در بسیاری از کشورهای دیگر؛ ما نیز به دنبال این هستیم که مقرراتی تدوین کنیم؛ پلتفرم‌های خارجی هم حتماً باید از این مقررات داخلی کشور تمکین کرده و حق‌وحقوق کاربران ایرانی را به رسمیت بشناسد و این ول‌شدگی و رهاشدگی در فضای مجازی به‌نوعی مدیریت شود.


به دنبال منافع مردم هستیم

جدی با اشاره به دغدغه‌های رهبری در لزوم مدیریت فضای مجازی گفت: همه این‌ها به نفع منافع ملت و کشور است، ما نماینده و وکلای مردم در مجلس بوده و قطعاً هم به دنبال منافع مردم هستیم؛ قانونمندی و مدیریت فضای مجازی برای ما نفع شخصی در برندارد لذا بنده حتماً به این طرح رأی می‌دهم همانطور که به کلیات آن هم رأی دادم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: ما دنبال این مهم هستیم که تمام نکاتی که شورای عالی فضای مجازی که بخشی نمایندگان و منسوبین رهبری، برخی وزارت ارتباطات، دولت و برخی نیروهای خصوصی درگیر در آن هستند و برخی فرمایشات رهبری در خصوص فضای مجازی را در این طرح بگنجانیم یعنی جمیع جهات را در این طرح مدنظر قرار خواهیم داد.

جدی تأکید کرد: ما به دنبال تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در فضای مجازی و مدیریت فضای ولنگار کنونی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صیانت از حقوق کاربران کاربران فضای مجازی مدیریت فضای مجازی فضای مجازی فضای مجازی پلتفرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز کرمان؛ محمد قریب بازپرس دادسرای رفسنجان در حاشیه بازرسی گشت کمیته صیانت از حقوق شهروندی و احیای حقوق عامه گفت: این کمیته به دستور دادستان و ریاست دادگستری تشکیل شده و با همکاری کارشناسان بهداشت، شبکه دامپزشکی و تعزیرات در سطح شهر به اصناف مختلف مراجعه و با هر نوع تخلف و جرم با اعلام نظر کارشناسان رشته مربوطه و حضور ما به عنوان نماینده دادستان و بازپرس دادسرا برخورد لازم با اصناف متخلف انجام می شود.

وی تصریح کرد: تهدید علیه بهداشت عمومی جرم است و قانونگذار برای آن مجازات گذاشته و برخورد لازم در صحنه از جمله پلمب آن مجموعه انجام و  در نهایت شخص متخلف که  مسئولیتی دارد باید پاسخگو باشد.

قریب افزود: مهمتر از آن جنبه بازدارنده و بازتابی است که راجع به اصناف دیگر دارد و هر لحظه باید به فکر این باشد که کمیته در محل حاضز می شود و  بر این اساس از تخلف جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: در بازدید ازچند واحد صنفی از جمله فروشگاه های زنجیره ای و  رستوران ها در رفسنجان  کارشناسان بهداشت، دامپزشکی و اداره تعزیرات و اصناف   به متخلفان تذکراتی داد ند.

بازپرس دادسرای رفسنجان ابراز داشت: در این بازدیدها فقط دو واحد صنفی نقایصی را داشتند که هم جریمه نقدی شدند و هم  تذکر داده شد و از مسئولان تعهد گرفته شد که تا ۴۸ ساعت آینده چنانچه این نقایص برطرف نشود اقدام قانونی از جمله پلمب محل انجام می شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست