Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:18:26 GMT

خواهان گسترش ارتباط مشهد با شهرهای آسیای میانه هستیم

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۷۸۸۸۸

خواهان گسترش ارتباط مشهد با شهرهای آسیای میانه هستیم

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شهرداری مشهد در زمینه دیپلماسی شهری فعالیت خوبی داشته است. ما می‌خواهیم تا ارتباط مشهد با شهرهای آسیای میانه گسترش پیدا کند و از این کار نیز حمایت خواهیم کرد.

سعید خطیب‌زاده در دیدار با شهردار مشهد اظهار کرد: از توسعه دیپلماسی شهری شهرداری مشهد با شهرهای کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اولویت‌های دولت و رئیس‌جمهور سیاست همسایگی است و در همین رابطه وزارت خارجه نیز اولویت خود را تقویت روابط با همسایگان قرار داده است.

وی ادامه داد: با توجه به همین موضوع نقش استان‌ها و شهرهای مرزی از جمله خراسان‌ رضوی و شهر مشهد در تحقق این سیاست اهمیت دارد.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه شهرداری مشهد در زمینه دیپلماسی شهری فعالیت خوبی داشته، عنوان کرد: ما می‌خواهیم ارتباط مشهد با شهرهای آسیای میانه گسترش پیدا کند و از این کار نیز حمایت خواهیم کرد.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: در مجموع از توسعه ارتباط شهرداری مشهد با شهرهایی مانند دوشنبه و تاشکند در چارچوب دیپلماسی شهری خرسند هستیم و توقع داریم تا در این مسیر رو به‌جلو حرکت کنید.

ایجاد میز مشترک ایران، افغانستان، عراق، تاجیکستان و چین در مشهد

سیدعبدالله ارجائی،  شهردار مشهد نیز در این دیدار در پاسخ به درخواست وی مبنی بر توسعه دیپلماسی شهری با کشورهای آسیای میانه اظهار کرد: در راستای تقویت سیاست همسایگی دولت آمادگی کامل را در این زمینه داریم. تاکنون در چارچوب دیپلماسی شهری روابط مشهد با تاجیکستان و پاکستان را توسعه داده‌ایم.

وی افزود: در همین رابطه میز مشترک ایران، افغانستان، عراق، تاجیکستان و چین را در مشهد ایجاد کرده‌ایم که فعالیت‌های خوبی نیز در این چارچوب صورت گرفته است.

شهردار مشهد در خصوص سفر به تاجیکستان و شرکت در مجمع شهرداران آسیایی عنوان کرد: در حاشیه این مجمع دیدارها و گفت‌وگوهایی با شهرداران تاشکند و دوشنبه، وزیر گردشگری و جمعی دیگر از مقامات حاضر در این مجمع انجام شد که پس از اطلاع از ظرفیت‌های مشهد برای توسعه روابط دو جانبه اعلام آمادگی کرده‌اند.

ارجائی تصریح کرد: اکنون آمادگی داریم با همکاری وزارت خارجه فعالیت خود را در حوزه دیپلماسی شهری با شهرهای کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه گسترش دهیم.

شهردار مشهد در رابطه با تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در مشهد که دیگر درخواست معاون وزیر امور خارجه بود، گفت: شهرداری مشهد از معدود شهرداری‌هایی است که معاونت اقتصادی دارد و سعی شده از این طریق بروکراسی‌های موجود در مسیر سرمایه‌گذاری خارجی کاهش یافته و فرآیندهای سرمایه‌گذاری کوتاه شود.

دیپلماسی در خدمت اقتصاد کشور است

معاون وزیر امور خارجه همچنین در بازدید از کارخانه نوآوری مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت باید کارهای زیادی در حوزه کمک به جوانان انجام دهد تا مرزهای دانش را در گام دوم انقلاب مقداری جلوتر ببریم.

وی خاطرنشان کرد: دانش شاخص اقتدار، قدرت و کنش‌گری ایران اسلامی است که بخشی از آن کمک به چرخه‌های اقتصادی است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه ادامه داد: به‌ عنوان دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه کمک خواهیم کرد تا با به‌ خدمت گرفتن دیپلماسی، جوانان و نخبگان فعال در مراکز نوآوری وارد عرصه رقابت جهانی شوند.  دیپلماسی در خدمت اقتصاد کشور است و جوانان باید بتوانند مرزها و افق‌های جدید تعریف کنند.

وی عنوان کرد: هر کجا دولت و نهادهای عمومی کشور در عرصه کمک به جوانان ورود کرده‌اند، پاسخ این اعتماد به بهترین وجه دریافت شده است.

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: راه‌اندازی مراکز نوآوری اقدامی شایسته و قابل تقدیر است و از شهرداری مشهد بابت این اقدام تشکر می‌کنیم. احداث کارخانه نوآوری طی تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۱۳۹۷ میان شهرداری مشهد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد گردید، پایه گذاری شد و این کارخانه در ۱۸ دی ماه سال گذشته در مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد دیدار با استاندار خراسان رضوی، دیدار با انجمن‌های اساتید دانشجویان خارج از کشور و جلسه اتحادیه دانشجویان مستقل از جمله برنامه‌های سفر یک روزه سخنگوی وزارت خارجه به مشهد است.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد دیپلماسی شهری وزارت امور خارجه معاون وزیر امور خارجه مشهد با شهرهای دیپلماسی شهری شهرداری مشهد وزارت خارجه آسیای میانه شهردار مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با عادل مرتضایی شهردار میانه، شهرستان میانه را یکی از شهرستان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و افزود: شهرداری میانه همواره از پیشگامان و حامیان حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان میانه، برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه با همکاری و مساعدت شهردار و مسئولین شهرستان میانه را از اولویت‌های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

عادل مرتضایی شهردار میانه نیز در این در دیدار، فعالیت در حوزه فرهنگ علی الخصوص در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ارزشمند عنوان کرده و از زحمات کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

مرتضایی آمادگی همه جانبه شهرداری میانه با کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی و تأمین جوایز مسابقات فرهنگی را اعلام کرد.

کد خبر 6088620

دیگر خبرها

  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود