Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت:پرونده‌های کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی از طریق جذب سرمایه‌ها و سپرده‌های مردم در قالب مضاربه به عنوان پرونده‌های کثیر الشاکی در دستگاه قضایی مطرح هستند که در آن‌ها بسیاری از افراد برای کسب سود‌های هنگفت و غیر واقعی مورد کلاهبرداری قرار گرفته و علاوه بر اینکه از دریافت سود‌های غیرواقعی وعده داده شده باز مانده اند؛ اصل سرمایه خود را هم از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی با اشاره به اینکه اخیرا کلاهبرداران با جذب سرمایه مردم و وعده پرداخت سود‌های غیرواقعی ماهیانه و سالیانه به سرمایه گذاران از طریق فضای مجازی، آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی، تبلیغات محیطی شهری خود را به عنوان سرمایه گذار و کارآفرین نمونه معرفی و با اغفال شهروندان وجوه نقدی و سرمایه‌های آنان را برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی دریافت می‌کنند، از برگزاری جلسه‌ای با موضوع پیشگیری از فعالیت و گسترش شرکت‌های مضاربه‌ای غیرقانونی با حضور مسئولان ذیربط خبر داد.

وی گفت: با توجه به گستردگی و شیوع کلاهبرداری از طریق اخذ وجوه به عنوان مضاربه و شرکت، موضوع در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم قرار گرفته و اقدامات پیشگیرانه در این حوزه با مشارکت دستگاه‌های ذیربط در دست اجرا است.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی افزود: پرونده‌های کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی از طریق جذب سرمایه‌ها و سپرده‌های مردم در قالب مضاربه به عنوان پرونده‌های کثیر الشاکی در دستگاه قضایی مطرح هستند که در آن‌ها بسیاری از افراد برای کسب سود‌های هنگفت و غیر واقعی مورد کلاهبرداری قرار گرفته و علاوه بر اینکه از دریافت سود‌های غیرواقعی وعده داده شده باز مانده اند؛ اصل سرمایه خود را هم از دست داده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم تصریح کرد: در بررسی پرونده‌های موجود مشخص است که اقدامات این کلاهبرداران به هیچ عنوان رنگ و بویی از مضاربه ندارد و شرکت، کارخانه و یا موسسه‌ای اقتصادی و سودآور در دست آن‌ها نیست که وعده پرداخت سود‌های بسیار زیاد و طمع برانگیز را به مردم می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در بین مالباختگان بسیاری از افراد مشاهده می‌شوند که با دریافت وام و یا قرض از اقوام و آشنایان مبالغی را به متهمان داده اند و اکنون در بازپرداخت قرض و یا اقساط بانکی خود با مشکل مواجه شده اند از همشهریان درخواست کرد قبل از قرار دادن سرمایه خود نزد شرکت‌ها و اشخاص دیگر از وضعیت و پیشینه آن‌ها اطلاع حاصل کرده و به تبلیغات آب و رنگ دار و اغوا کننده اینگونه افراد توجهی نکنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پیشگیری کلاهبرداری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری کلاهبرداری اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی و تجربیات ادوار گذشته؛ مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

وی با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوین دریافت کالابرگ، ابلاغیات قضائی و غیره مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آن‌ها است.

پاشایی ارسال و دریافت این پیامک در تمامی پیام رسان‌های بومی، غیر بومی، گروه‌ها و کانال‌ها که شهروندان در آن عضویت دارند را ممکن عنوان کرد و حتی ارسال این پیامک‌ها را از طریق دوستان و آشنایان نیز محتمل دانست.

وی در ادامه از هموطنان خواست: در صورت مواجه با اینگونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سر شماره‌های تلفن شخصی است، توجه نکنند.

سرهنگ پاشایی خاطر نشان کرد: در صورت غفلت و گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری عموم مردم می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند.

وی افزود: در صورت نیاز شیفت‌های قضائی دادگاه‌ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات به افراد خواهان است.

کد خبر 6094895

دیگر خبرها

  • فوران چشمه فصلی سراب کلان بعد از بارش ‌های اخیر + فیلم
  • افزایش ارسال لینک‌های آلوده
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری