Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه بیش از یک سوم جرائم استان مربوط به سرقت است، گفت: سرقت ۳۳ درصد جرائم را در استان به خود اختصاص داده است.

سردار حسن مفخمی شهرستانی روز یکشنبه ۲۲ اسفند در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۶ هزار و ۵۴۵ فقره سرقت در ۱۱ ماه و ۱۵ روز سال جاری در سطح ستان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان مرکزی از جهت فراوانی سرقت رتبه ۱۵ کشور را دارد و ۶۹ درصد از وقوعات سرقت در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در این مدت ۹۹۵۶ سارق دستگیر شده که این آمار نیز ۲۶ درصد افزایش داشته است، ۲۶۱۸ نفر از سارققین دستگیر شده معتاد بوده اند و ۵۳ درصد از سرقت ها مربوط به سرقت های مهمه است که ۶۵ درصد از این سرقت ها کشف شده است. ۴۷ درصد از سرقت های رخ داده در استان، سرقت های خرد است.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: در سال جاری ۴۵۹ فقره سرقت از اماکن عمومی و ۱۶۶۲ فقره سرقت از منازل صورت گرفته و همچنین ۱۴۴ سارق احشام و ۲۵۸ سارق خودرو در این مدت دستگیر شده اند. با توجه به اینکه سرقت منزل ممکن است در ایام تعطیلات رخ دهد لذا لازم است مردم پیش از خروج از منزل تمهیدات امنیتی را در نظر بگیرند، البته ایجاد امنیت برای وسایلی که همراه مسافران است نیز باید مورد توجه افراد باشد تا در حین سفر نیز دچار مشکلاتی از قبیل سرقت خودرو یا وسایل قیمتی نشوند.

وی در خصوص نزاع و درگیری بیان کرد: وقوع نزاع در سطح استان کاهش ۱۵ درصدی داشته اما اراذل اوباش نوپدید و نوظهور داریم که بعضا تمایل به تظاهر به قدرت‌نمایی دارند که در این خصوص خانواده ها باید آمادگی و آگاهی لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: امسال ۸ تن و ۶۰۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده که این کشفیات ۱۸ درصد افزایش داشته است و ۹۸ درصد از مواد مخدر کشف شده در استان از نوع سنتی بوده است. ۶۹۰۲ نفر معتاد و ۲۷۹۳ نفر خرده فروش و ۲۳۴ قاچاقچی نیز دستگیر شده اند.

وی در خصوص وقوع قتل ادامه داد: در سال جاری ۲۶ فقره قتل در سطح استان رخ داده که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشته، ۲۲ نفر از عاملان این قتل ها، معادل ۸۵ درصد، کشف شده اند.

مفخمی شهرستانی بیان کرد: وقوع جعل در سطح استان ۷ درصد افزایش داشته، همچنین ۱۷۷۸ مورد کلاهبرداری فیزیکی صورت گرفته که البته ۱۰ درصد کاهش داشته است. ۴۷ درصد کل جرائم سایبری استان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است که نیازمند توجه ویژه است. پلیس فتا استان مرکزی در سطح کشور رتبه سوم کشف جرائم سایبری را دارد و مردم برای ارتباط با پلیس فتا و بیان گزارش مشکلات استان می توانند با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری در سطح استان ۲ هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده که از لحاظ ارزش ریالی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش داشته است. امسال۵۹۲ دستگاه خودرو شوتی و ۱۴۰۲ نفر متهم در این خصوص در استان مرکزی زمین گیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: بیش از ۸۰ هزار فقره انواع مواد محترقه در استان کشف شده است، سال گذشته و سال ما قبل آن ۷۲ نفر در چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند و امسال نیز تاکنون ۱۲ نفر از ماموران نیروی انتظامی در این خصوص آسیب دیده اند. افرادی که اقدام به تهیه و توزیع مواد محترقه کنند تا پایان ایام نوروز بازداشت خواهند شد. مراسم چهارشنبه آخرسال باید به صورت مدیریت شده انجام شود تا موجب پریشانی مردم نشود. خط قرمز پلیس در چهارشنبه آخر سال هنجارشکنی از انواع مختلف است که با آن برخورد خواهد شد.

مفخمی شهرستانی تصریح کرد: جلوگیری از نگهداری مواد محترقه و تهیه و ساخت آن باید مورد توجه والدین قرار گیرد تا آسیبی در این خصوص ایجاد نشود. در راستای امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال، پلیس تا آخر شب به صورت آماده باش در نقاط مختلف حضور دارد و مردم نیز پلیس را در این مهم همراهی و همیاری کنند.

وی در خصوص تصادفات برون و درون شهری عنوان کرد: متوفیان درون شهری در استان ۸ درصد و متوفیان بیرون شهری ۸ درصد افزایش داشته اند. ۳۸ درصد علل این تصادفات عدم رعایت حق تقدم و ۲۵ درصد عدم توجه به جلو بوده است. ۶۵ درصد متوفیان در بیمارستان و ۳۵ درصد در صحنه فوت می کنند که پلیس در این خصوص تدابیری برای سال جدید در دستور کار قرار دارد.

مفخمی شهرستانی تاکید کرد: به طور میانگین روزانه ۱۱۱۲ تماس با پلیس ۱۱۰ گرفته شده که در مجموع در مدت ۱۱ ماه  و ۱۵ روزه امسال ۹۸ هزار و ۱۳۴ تماس حاصل شده است. هرکس امکان تماس با ۱۱۰ ندارد می تواند با شماره ۱۱۰۸۶ پیام ارسال کند. ۲۷ هزار و ۹۲ مورد تماس نیز با ۱۹۷ صورت گرفته که بیش از ۵ هزار تماس فقط تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس بوده است.

وی ادامه داد: پلیس هوشمند، قانونمداری و نشاط بهاری شعار امسال پلیس در ایام نوروز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پليس سرقت چهارشنبه سوري استان مرکزی فرمانده انتظامی استان مرکزی درصد افزایش داشته مفخمی شهرستانی چهارشنبه آخر سطح استان دستگیر شده سال جاری سرقت ها کشف شده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل

دادستان اردبیل از کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، جلال آفاقی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص سرقت، کاهش وقوع حدود ۲۵ درصدی جرم سرقت را در طول سال گذشته شاهد بودیم.

وی همچنین با اعلام اثربخشی تدابیر صورت گرفته برای ایام تعطیلات نوروزی، افزود: نوروز امسال نیز شاهد کاهش ۲۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان بودیم.

کد خبر 749133

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه