Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن وحید گفت: در راستای واگذاری مدیریت مراتع به بهره برداران شخم شیار یا تخریب جدید مراتع از مناطق تحت پوشش مدیریت بهره برداران دیگر رخ نداده و آتش سوزی ها نیز به حداقل رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن وحید، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: واگذاری مدیریت مراتع به بهره برداران عرفی استان، مهمترین رویکرد این اداره کل نسبت به مدیریت و بهره برداری از مراتع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید عنوان کرد: تا به کنون برای 874 هزار هکتار از سطح مراتع استان طرح مرتعداری تهیه شده است. مدیریت 470 هزار هکتار از این سطح به بهره برداران واگذار شده است.

این مسئول همچنین بیان کرد: این اداره کل مشارکت بهره برداران در تهیه طرح های مرتعداری در استان را در دستور کار قرار داده و در همین راستا، مشاوران را به منظور تهیه طرح های مرتعداری به مرتعداران معرفی کرده است تا در سطح مراتع استان رویکرد از برداشت صِرف علوفه به سوی طرح های کشت گیاهان دارویی، احیا و اصلاح مراتع و اجرای طبیعت گردی و گردشگری نیز هدایت شود.

وی بیان کرد: از سال 99 تا به کنون 180 هزار هکتار طرح مرتعداری توسط بهره برداران تهیه و مدیریت این سطح از مراتع به بهره برداران واگذار شده است تا از منافع اجرای این طرح ها بهره مند شوند.

وحید خاطرنشان کرد: در سال جاری با مشارکت بهره برداران نیز یک هزار و 526 هکتار از سطح مراتع استان بذرکاری و کپه کاری همچنین در سطح دو هزار و 970 هکتار از سطح مراتع استان نیز گیاهان دارویی کشت شده اند.

وی تصریح کرد: در راستای واگذاری مدیریت مراتع به بهره برداران شخم شیار یا تخریب جدید مراتع از مناطق تحت پوشش مدیریت بهره برداران دیگر رخ نداده و آتش سوزی ها نیز به حداقل رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود به مناطق جنگلی استان نیز اشاره و اظهار کرد: 431 هزار هکتار مساحت جنگل های هیرکانی، ایرانی-تورانی در استان است.

وی گفت: تا به کنون برای 120 هزار هکتار از این سطح مناطق جنگلی استان در زمینه های مدیریت جنگل و حفاظت از ذخیره گاه جنگلی، طرح تهیه شده است.

وحید افزود: در استان 80 هزار هکتار از سطح مناطق جنگلی استان ذخیره گاه ژنتیکی گیاهان و درختان ارس، گردو، گون، فندق و بادامشک هستند که این گونه ها تحت حمایت قانون قرار دارند.

وی یادآور شد: در سال جاری، در استان با مشارکت مردمی یک هزار و 408 هکتار از سطح مناطق جنگلی استان نهال کاری و بذرپاشی جنگلی در راستای غنی سازی و توسعه مناطق جنگلی استان انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در خاتمه درباره مناطق بیابانی استان نیز اظهار کرد: سطح مناطق بیابانی 180 هزار هکتار است که تا به کنون برای 175 هزار هکتار طرح تهیه شده است.

وی تصریح کرد: پنج هزار هکتار از این مناطق کانون بحران هستند که با اقدامات انجام شده سطح این کانون بحران افزایش نیافته و کنترل شده، است.

وحید افزود: در سال جاری در سطح 425 هکتار از مناطق بیابانی استان نهال کاری انجام و در سطح یک هزار و 350 هکتار از مناطق بیابانی استان نیز مدیریت روان آب اجرایی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: واگذاری مدیریت مراتع به بهره برداران مناطق جنگلی استان سطح مراتع استان مناطق بیابانی هزار هکتار خراسان شمالی هکتار از سطح تا به کنون استان نیز سطح مناطق طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی