Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: ۲ مرکز ماده ۱۶ برای نگهداری معتادان پیش بینی شده است که ظرفیت آنها برای پذیرش معتادان کافی نیست و باید افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حسن خانجانی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار داشت: کمیته قضایی و حقوقی بر اساس شاخص ها در اقدامات قضایی و رسیدگی به پرونده ها کارکرد خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزایش مجازات نقدی معتادان در قانون را سبب رشد آمار تعداد زندانیان موادمخدر استان همدان در این بخش عنوان کرد و ادامه داد: در حالیکه سایر حوزه ها و تخلفات کاهش ورودی زندانیان را شاهد هستیم.

دادستان همدان گفت: جریمه ۱۵۰ هزار تومانی برای به سه میلیون و جریمه ۲ میلیون تومانی به ۱۵ میلیون تومان در قانون جدید افزایش داشته است در حالیکه معتادان توان مالی برای پرداخت این میزان جریمه را نداشته بنابراین راهی زندان می شوند.

معاون دادستان همدان نیز گفت: کمیته حقوقی قضایی در یک سال گذشته هشت نشست برگزار و ۴۳ مصوبه داشته و در این مدت زمان از استرداد سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جلوگیری کرده است.

«سید هادی مصطفوی» افزود: اختصاص شعبه ویژه در دادسرا برای رسیدگی به پرونده های مرتبط با موادمخدر، تلاش برای مراقبت بعد از خروج معتادان بهبود یافته، الزام بهزیستی به نظارت بر کمپ ها، مداخله شهرداری در ساماندهی معتادان و تشکیل پرونده شناسایی اموال برای اولین بار در کشور  از جمله اقدامات کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در یکسال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه خودروهای توقیفی قاچاقچیان تعیین تکلیف شدند اظهار داشت: در حوزه اجرای آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان باید از کارهای جزیره ای پرهیز کرده و همه با هم برای این موضوع تلاش کنند.

مصطفوی همچنین خواستار موضوع محور شدن مطالب طرح شده در کمیته ها و پرهیز از موازی کاری به منظور دست یافتن به نتایج مناسب از برگزاری جلسات شد.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان همدان نیز گفت: در طول سال جاری با انسجام و هماهنگی اقدام های خوبی در حوزه مقابله با پدیده خانمانسوز موادمخدر انجام شده است و سال آینده نیز با رویکرد تحول گرایی و جهادی این تلاش ها ادامه می یابد.

«حمزه عبدکوند» افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی و صیانت از معتادان بهبود یافته دستگاه های مسئول پای کار بودند و این طرح نیز پس از بومی سازی به دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد معتادان متجاهر استان همدان ساماندهی شدند و هم اینک تنها مشکل افزایش ظرفیت پذیرش مراکز ماده ۱۶ در سالجاری است.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان همدان اظهار داشت: در رتبه بندی که توسط ستاد مبارزه با موادمخدر کشور انجام شد کمیته حقوقی و قضایی و کمیته مقابله با مواد مخدر این استان رتبه برتر را کسب کردند.

عبد کوند گفت: سند تحول راهبردی با ۴۰ راهبرد ۴۸ برنامه ۹۰ بند در اولویت بوده و در این راستا جریان سازی و گفتمان سازی فرهنگی در جامعه دنبال می شود.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادستان عمومی و انقلاب همدان حسن خانجانی مراکز ماده 16 مواد مخدر استان همدان مبارزه با مواد شورای هماهنگی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،سردار "یحیی الهی" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پاسگاه انتظامی والانجرد اشهرستان بروجرد در سطح حوزه استحفاظی ۲ قاچاقچی را که در امر خرید و فروش انواع مواد مخدر فعالیت داشتند شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن ها را دستگیر کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از محل اختفای متهمان موفق به کشف ۱۰ کیلو گرم مواد تریاک، ۲ و توقیف خودروی پژو قاچاقچیان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899350

دیگر خبرها

  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است