Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در پایان پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی لایحه یک فوریت در ارتباط با معرفی تعدادی از ذیحسابان و قائم مقامان ذیحسابان در جلسه امروز شورای شهر که روز گذشته ارسال شده بود و نهایتا یک فوریت آن رای آورد،گفت: بررسی پیشنهادها و نکاتی که فرمانداری تهران در مورد بودجه شورای شهر تهران اعلام کرده را دیگر دستور کار شورا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه امروز 4 پیشنهاد بررسی شد که بیشتر مربوط به اصلاح عبارتی بود و مورد قبول واقع شد. این اصلاحات صورت می‌گیرد و امروز به فرمانداری ارسال می‌کنیم که تکلیف شهرداری روشن بشود البته تکلیف روشن است و بودجه تصویب شده است و مشکلی نداریم. ما هفته گذشته در فرمانداری یک جلسه داشتیم و آخرین بررسی‌ها صورت گرفت و مغایرتی وجود نداشت و این موضوع هم از سوی فرمانداری اعلام شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد معاونت توسعه سرمایه نیروی انسانی شهرداری در ارتباط با اصلاح ساختار و ایجاد یک ساختار جدید بود که  سازمان فناوری پیشنهاد شد که زیر نظر مستقیم شهردار قرار بگیرد و یک سازمان دیگری به نام سازمان فناوری‌های نو بوجود بیاید و آن هم زیر نظر شهردار باشد که در پایان با رای‌گیری که انجام شد قرار شد که این دو مورد مراعا بماند تا شهردار در مورد آن با حضور در صحن توضیح بدهد که منظورشان از ایجاد سازمان فناوری‌ها نو چیست و قرار است چه ماموریت های انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه  بحث ابهام قانونی امروز در این باره  مطرح بود که آیا این موضوع باید توسط سازمان امور استخدامی تایید شود یا شورای شهر؟ گفت: روال قانونی این است که باید اول شورای شهر موضوع را تصویب کند و بعد به سازمان امور اداری و استخدامی کشور جهت بررسی و اجازه برود.

چمران درباره اینکه بحث امور زنان هم امروز در شورا مطرح شد و پیشنهاد شد که این اداره  از معاونت اجتماعی جدا شود و به عنوان یک اداره کل زیر نظر شهردار قرار بگیرد گفت: که در شورا مخالفت با این موضوع اعلام شد. این تجربه را داشتیم اگر زیر نظر شهردار باشد از نظر اجرایی ایجاد اشکال می‌کند و ما قبلا این اشکالات را دیده بودیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در خصوص موضوع ایثارگران، از ابتدا که اداره ایثارگران تشکیل شد زیر نظر شهردار بود و حالا پیشنهاد شد که اداره کل تشکیل بشود زیر نظر شهردار و منفک بشود از سازمانی که هست این را شورا موافقت کرد که به صورت اداره کل زیر نظر شهردار مستقیما کارش را ادامه بدهد.

وی افزود: بحث شفاف سازی شهرداری تذکری بود که دوستان دادند این شفافیت باید شروع به کار بکند قبلا به درستی کار نکرده و امیدواریم به درستی کار بکند. تذکر دوستان بود و به شهردار منتقل می‌کنیم که انشاءالله این شفافیت بتواند به خوبی کار بکند.

چمران درباره سفر شهردار تهران به تاجیکستان توضیح داد: نامه ای نوشته بودند که اجازه بگیرند ما دیشب این نامه را پیدا کردیم اما سیستم خراب شده بود و این نامه نیامده بود و دیروز نامه را دستی آوردند که دیگر فایده نداشت. چون نامه دیر رسیده شفاهی گفتند.

وی بیان داشت: نامه در تاریخ ۲۲ اسفند نوشته شده اما در سایت شورا عنوانش آمده است. دوستان اطلاع داشتند اما این اطلاع رسمی نبوده هر شهرداری هر جا که می‌رود باید طبق قانون با اطلاع و موافقت شورا صورت بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای شهر تهران تاجیکستان شورای شهر تهران زیر نظر شهردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قرارداد‌ها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودرو‌های برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودرو‌ها قابل رقابت با خودرو‌های بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودرو‌ها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

دیگر خبرها

  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود