Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع سرقت یکی از دغدغه های نیروی انتظامی و مردم است که در این راستا ۲۶ و ۵۴۵ فقره سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از نظر وقوع سرقت در کشور رتبه ۱۵ را در اختیار دارد افزود: ۶۹ درصد از وقوعات سرقتی استان کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: در بحث تعریف جرم ۲۶ آیتم وجود دارد که از این تعداد ۳۳ درصد جرائم مربوط به سرقت است یک سوم کل جرائم استان مرکزی مربوط به این بخش می باشد.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: ۹ هزار و ۹۵۶ سارق از ابتدای سال تاکنون دستگیر شدند که نسبت به  سال گذشته ۲۶ درصد افزایش دستگیری داشته که از این تعداد دو هزار و ۶۱۸ نفر معتاد هستند.

وی با بیان اینکه سرقت دو نوع خرد و مهمه وجود دارد اضافه کرد: سرقت های خرد ۴۷ درصد کل سرقت های استان است که از این میزان ۷ هزار و ۷۷۹ فقره سرقت از مکان خصوصی بوده که اغلب توسط سارقین معتاد انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه سارقین بیشتر معتاد هستند ادامه داد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید در حوزه پیشگیری و درمان تلاش بیشتری صورت دهند تا از این طریق آمار سرقت معتادین نیز کاهش یابد.

مفخمی شهرستانی با بیان اینکه ۵۳ درصد سرقت ها نیز مهمه است که ۶۵ درصد از این نوع سرقت های کشف شده، یادآور شد: سرقت به عنف ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش و کشف وقوع نیز ۸۶ درصد رشد داشته است.

به گفته وی کشف وقوع سرقت مسلحانه نیز ۱۰۴ درصد رشد بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه بیشترین سرقت در ایام نوروز در مغازه ها و اماکن دولتی است اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در بخش سرقت در ایام نوروز متعلق به اماکن دولتی است  ۴۵۹ فقره سرقت در این اماکن اتفاق افتاده است که این می طلبد ادارات دولتی باید نسبت به امنیت خود اهمیت بیشتری دهند.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: یک هزار و ۶۶۲ فقره سرقت از منزل اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته که یک هزار و ۱۸۲ فقره بوده، افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۴۴ سارق احشام و ۲۵۸ سارق خودرو نیز در این مدت دستگیر شده‌اند اضافه کرد: در سال جاری ۱۵ درصد نزاع و درگیری در استان کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به کشف مواد مخدر در استان بیان داشت: ۸ هزار و ۸۶۰ کیلوگرم انواع مخدر از ابتدای سال کشف شده که ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته  افزایش را به همراه داشته، ۹۸ درصد مواد مخدر کشف شده سنتی و ۲ درصد نیز صنعتی است.

مفخمی شهرستانی با اشاره به جمع آوری معتادین نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۹۰۲ معتاد جمع آوری شدند که نسبت به ۴۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: یکی از اهداف نیروی انتظامی در سال جدید شناسایی و متلاشی کردن باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر است که نسبت به سال های گذشته با قدرت بیشتری ادامه می یابد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به وقوع قتل در استان اظهار کرد: در سال جاری ۲۶ فقره قتل اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته که ۳۱ مورد بوده است ۱۶ درصد کاهش را نشان میدهد.

مفخمی شهرستانی بیان کرد: تاکنون عاملان ۲۲ فقره قتل نیز دستگیر شده اند که نشان دهنده موفقیت ۸۵ درصدی در دستگیری مجرمین است.

وی یادآور شد: عوامل ۶ فقره قتل نیز که در سال های قبل مرتکب این جنایت شده بودند با تلاش شبانه روزی پلیس در چنگال قانون گرفتار شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به پرونده های مربوط به کلاهبرداری نیز تصریح کرد: از ابتدای سال جاری نیز با افزایش ۷ درصدی جعل شامل جعل اسکناس، اوراق بهادار و اوراق شناسایی که ۶۳ فقره بوده روبرو بودیم.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: همچنین در همین مدت ۲۱۸ فقره جعل اسناد مالکیت داشتیم که کلاهبردار این اسناد جعلی را همزمان به چندین نفر فروخته و کلاهبرداری صورت گرفته بود.

وی اضافه کرد: در مجموع در حوزه فیزیکی یک هزار و ۷۷۸ کلاهبرداری در استان انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به جرائم در فضای مجازی نیز بیان داشت: در بخش فضای مجازی نیز ۴۷ درصد جرائم اینترنتی در استان در خصوص کلاهبرداری است.

مفخمی شهرستانی با بیان اینکه در بخش کشفیات جرائم اینترنتی پلیس فتای استان مرکزی رتبه سوم کشور را در اختیار دارد ادامه داد: در ۱۰ شهرستان استان پلیس فتا راه اندازی شده و دو شهرستان دیگر نیز در سال آینده راه اندازی می شود.

در حال به روزرسانی...

منبع: فارس

کلیدواژه: کاهش نزاع در استان مرکزی کشف مواد مخدر در استان مرکزی جمع آوری معتادین متجاهر کشف کالای قاچاق در استان مرکزی مفخمی شهرستانی ابتدای سال اتفاق افتاده سال گذشته مواد مخدر فقره سرقت سال جاری کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدخلیل هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد اطلاعاتی و تلاش های میدانی نامحسوس توانست با شناسایی دو نفر عامل توزیع مواد افیونی؛ ضمن دستگیری آنان به میزان ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: طی ۴۰ روز گذشته انتظامی کلاله در ماموریتهای خود ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کند.

وی یادآور شد: در این مدت بیش از ۱۳۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

کد خبر 6093180

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه