Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، دکتر محمدرضا شاه احمدی قاسمی روز یکشنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید انتقال خون مازندران در ساری اظهار داشت : با توجه به مشغله مردم در پایان سال و  تعطیلات نوروزی و از طرفی تقارن با ماه مبارک رمضان و از همه مهم تر شرایط کرونایی، برای  تامین ذخایر خونی در سه ماه آینده نیازمند مشارکت جدی مردم در اهدا خون هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی وضعیت تامین و ذخیره خون برای سه ماهه آینده را همواره با خطر پذیری کمبود ذخایر توصیف کرد و افزود : به همین دلیل برنامه ریزی مناسبی از سوی ستاد و همه ادارات کل استان های کشور صورت گرفته است ضمن این که فقط مشارکت مردم می تواند اهداف برنامه ریزی شده سازمان را محقق کند.

شاه احمدی گفت : طبق دستورالعمل سازمان انتقال خون کشور ، مدیران استانی باید وضعیت ذخایر خون را مشخص و نیاز متوسط سه ماه پیش رو را محاسبه کنند و برای به دست آوردن این میزان با احتساب ۱۰ درصد بیشتر برنامه ریزی دقیق انجام دهند.

وی توزیع استانی خون و فرآورده های خونی را از دغدغه های جدی سازمان انتقال خون کشور دانست و افزود : اگرچه تعداد استان هایی که نیازمند به خون  دیگر استان ها اندک هستند، اما این مشکل وجود دارد ،خوشبختانه استان مازندران با مشارکت جدی مردم این خطه همواره علاوه بر تامین خون مورد نیاز استان خود کمک کننده در تامین خون دو استان گلستان و سمنان نیز است.

وی ضمن قدردانی از شهروندان مازندران که همواره طبق آمار سرانه اهدا خون بیشتری نسبت به سرانه متوسط کشوری دارند، گفت: مازندران درحالی تامنی کننده خون استان های دیگر کشور است که این استان بیشترتن بیماران تالاسمی و خاص کشور را دارد،علاوه بر این خون  ۵۰ مرکز بیمارستانی با هفت مرکز جراحی قلب باز تامین می کند.

شاه احمدی یکی از مشکلات جدی سازمان انتقال خون کشور را کمبود نیروی انسانی دانست و بیان داشت: طی ۱۲ سال گذشته نیروی انسانی این سازمان همچنان بر مدار چهار هزار نفر است که بشدت با مشکل مواجه است.

مشاور اجرایی مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور وضعیت حقوق و دریافتی کارکنان این سازمان را نامناسب توصیف کرد و افزود که این سازمان که ابداع کننده طرح فوق العاده خاص در حقوق بوده است و مصوبه مجلس و شورای نگهبان را نیز دارد ولی از این طرح بهره مند نیست.

مدیر کل سابق انتقال خون مازندران هم در این نشست سرانه اهدا خون در استان را به ازای هر یکهزار نفر ۳۷ نفر اعلام کرد و گفت : این سرانه حدود ۱۶ نفر بیشتر از متوسط کشوری است ونشان دهنده درک بالای نوعدوستی مردم مازندران است.

دکتر ذوالفقار تقوی با بیان این که در ۲۰ ماه خدمت مدیریتیش دیدار با اهدا کنندگان خون بهترین زمان های زندگیش بود ، افزود : در ۱۱ ماه امسال ۱۱۶ هزار واحد خون از سوی مردم اهدا شد که این رقم به توجه به شرایط کرونایی بسیار خوب بوده است.

وی با بیان این که مازندران تامین کننده بخشی از خون مورد نیاز استان های گلستان ، سمنان و تهران است ، بیان داشت : انتقال خون مازندران بشدت با کمبود نیروی انسانی مواجه است و از طرفی دریافتی های نیروهای این سازمان به نسبت دیگر دستگاه ها بسیار کمتر است ، موضوعی که باید مورد توجه مجلس شورای اسلامی و دولت قرار بگیرد.

دکتر عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل جدید انتقال خون مازندران نیز فرهنگ سازی اهدا خون  بیشتر ، تشکیل مجمع خیرین انتقال خون ، پیگیری مطالبات اداره کل از بیمارستان ها و توجه ویژه به رفاهی و تشویقی نیروی انسانی اداره کل از برنامه های جدی خود اعلام کرد. 

در این مراسم ضمن قدر دانی از دکتر تقوی بابت حضور ۲۰ ماهه به عنوان مدیر کل انتقال خون مازندران ، دکتر عبدالله محمدی فیروزجایی طی حکمی از سوی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران به مدیر کل جدید انتقال خون مازندران معرفی شد.

دکتر مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در حکم سرپرست جدید انتقال خون مازندران بر لزوم بهره مندی از مشارکت و همفکری کارکنان اداره کل و مراجع ذیربط استانی و محلی و با لحاظ کردن ضوابط شرعی و قانونی در راستای تحقق سیاست ها و اهداف سازمان انتقال خون ایران و شرح وظایف محوله مطابق سند و شرح وظایف کارکنان مدیران کل استان ها  تاکید کرد.

سالانه بیش از ۱۱۵ هزار واحد خونی در استان مازندران تولید می شود که ۸۰ درصد از آن اهدایی است.

بیشتر خون تولیدی مازندران به خاطر داشتن چهار هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی و انجام جراحی قلب در داخل استان مصرف و بقیه به برخی از استان های نیازمند ارسال می شود.

برچسب‌ها ساری روز اهدای خون مازندران سازمان انتقال خون ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری روز اهدای خون مازندران ساری روز اهدای خون مازندران سازمان انتقال خون ایران سازمان انتقال خون ایران سازمان انتقال خون کشور نیروی انسانی اهدا خون استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم