Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص وزیر تمرکز زدایی، حمایت از فعالیت‌ها و رویدادها و برنامه‌های استانی در همه ابعاد است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی امروز در نشست خبری ارائه عملکرد پایان سال 1400 اداره کل و فرهنگ ارشاد اسلامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: با توجه به آنکه دولت سیزدهم یک دولت مردمی است یکی از اقدامات بسیاری اساسی که به صورت زیرساختی در استان انجام شده بحث تبیین کتاب و نقشه راه و برنامه عملکردی برای پنج سال آینده است که سال شروع آن سال 1400 بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این برنامه به سطح استان ابلاغ شده و در سال 1400 که سال نخست اجرای آن بوده به 80 درصد از آن چیزی که پیش‌بینی می‌کردیم دست یافتیم.

وی افزود: ایجاد پیوست رسانه‌ای برای خبرنگاران عامل حل معضلات خبرنگاران است، و باید توجه داشت که استفاده ابزاری از خبرنگار ممنوع است و پاسخگویی به خبرنگاران وظیفه مسئولان است و این موضوع به منظور تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان انجام شده است. این مدل در سطح کشور پس از 43 از آغاز انقلاب تهیه چشم انداز و نقشه راه در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه استان منحصر به فرد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در تشریح اقدامات صورت گرفته اذعان داشت: در سال 1400 اقداماتی نظیر برگزاری هم اندیشی هنر انقلاب اسلامی، برگزاری دوره آشنایی با سواد رسانه، نشست مشترک مستند سازان با اعضای ستاد بازسازی عتبات، کارگاه تجربه نگاری دفاع مقدس، توسعه سینماهای استان، راه اندازی خانه مستند استان، راه اندازی بانک مجازی فیلم‌های کوتاه، انیمیشن و مستند، برگزاری سی وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری دوازدهمین جشنواره فیلم فجر، برگزاری کارگاه‌های تخصصی سینمایی برگزاری دومین جشنواره هنرهای جویان آموزشگاه‌های آزاد موسیقی، برگزاری بخش غیر رقابتی اجرای صحنه‌ای موسیقی فجر، دومین جشنواره موسیقی شهناز، سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان، حمایت مالی از گروه‌های ثبت شده نمایشی، برگزاری جشنواره تئاتر روح الله با مشارکت دستگاه‌های به ویژه نگارستان امام خمینی (ره)، جشنواره نویسندگی طنز، جشنواره مد و لباس وپوشاک ایرانی اسلامی، برگزاری نمایشگاه استانی تجسمی فرش، برگزاری فروش آثار هنری و صدور مجوزهایی که در عرصه هنری از جمله دیگر فعالیت‌های این اداره کل است.  

معتمدی با بیان آنکه در طول سال حدود 250 شب در برخی شهرستان‌ها تئاتر بر روی صحنه رفته است، پیرامون برنامه‌های انجام شده در حوزه مطبوعات در سال 1400 بیان کرد: در حوزه مطبوعات روز خبرنگار با همکاری دستگاه و خانه مطبوعات،  برگزاری دوره های آموزشی روزنامه نگاری در 5شهرستان، جلسات شورای اطلاع رسانی در استان برگزار شده و همچنین جشنواره مطبوعات استان دوشنبه 23 اسفندماه 1400 برگزار می‌شود.

معتمدی تصریح کرد: نشست های فصلی با مدیران مطبوعات و رسانه‌ها، جلسات آموزشی برای مدیران و مطبوعات در سطح استان و ارتباط مستقیم و مردمی با تمامی فعالان عرصه رسانه و مطبوعات در عرصه مطبوعات انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: حمایت مالی در دونوبت روز خبرنگاران برای خبرنگار و برگزاری جشنواره مطبوعات انجام شده که اکنون نیز موسسات فرهنگی و قرآنی و گروه های مردم نهاد و مراکزی که شناسه ملی دارند می‌توانند برای کاهش آسیب اجتماعی و پیشگیری از آن طرح به ارشاد ارایه دهند که از آن حمایت می‌کنیم.

وی پیرامون آسیب های اجتماعی گفت: افرادی که دارای موسسه و یا انجمن‌های دارای شناسه ملی هستند، می‌توانند با ارائه طرح‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در راستای پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی با ارائه طرح به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با بررسی طرح توسط حوزه علمیه اصفهان، سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی کمک بلاعوض به این طرح‌ها پرداخت می‌شود. 

معتمدی با بیان اینکه تا سقف 100 میلیون برای طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای هر طرح در نظر گرفته شده است، افزود: تعداد 122انجمن ادبی فعال در سطح استان داریم که اینها شامل باشگاه کتاب و کتابخوانی، کارگاه‌های نویسندگی، نشست شعر و داستان، کارگاه‌هایی شعر و داستان، جشنواره استانی کالا و محصولات فرهنگی، فعالیت فرهنگی در فضای مجازی، جشنواره ملی نهج‌البلاغه و دفاع مقدس می‌شود.

وی پیرامون دیگر جزئیات عملکرد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان بیان کرد: برگزاری کنگره مکتب اخلاقی اصفهان در پایان سال 1400، جلسات هیئت امنای آثار و مفاخر، نمایشگاه کتاب استانی با حضور نزدیک به 1200 ناشر در فضای مجازی، برگزاری 120 نشست همزمان با نمایشگاه کتاب مجازی، برنامه عصر کتاب و تحلیل از سه نویسنده استان، جلسات نقد و بررسی کتاب، بزرگداشت روز حکیم نظامی و برگزاری بیش از 80 نشست برای این اسطوره ایرانی در استان اصفهان از جمله دیگر فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان آنکه شهرستان نجف آباد جزء پنج شهر به عنوان پایتخت کتاب تعیین شد، پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه مباحث قرآنی و دینی اظهار داشت: در بحث قرآن باید گفت که محفل‌ها و کرسی‌های قرآنی امسال در شهرستان ها و ماه مبارک رمضانی که گذشت برگزار شد، همچنین توسعه جلسات قرآنی خانگی، برگزاری کارگاه استارتاپ قرآنی ویژه موسسات در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه تعیین شد برگزاری کنگره ملی نهج البلاغه در آن انجام شد ادامه داد: حمایت از مسابقه بزرگ میراث پدری در فضای مجازی و تکریم و تجلیل از تلاشگران عرصه قرآن و نهج البلاغه و حمایت از تولید فیلم 30دقیقه ای در مورد نهج البلاغه از جمله فعالیت‌های مورد توجه در عرصه کارهای قرآنی و دینی است.

معتمدی با بیان اینکه مشارکت، حمایت و تعاملی که میان دستگاه های اجرایی استان در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه وجود دارد قابل تقدیر است، افزود: محور حرکتمان برای سال 1401 چشم انداز و سند توسعه استان است.

 

وی با تأکید بر سیاست تمرکز زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص وزیر تمرکز زدایی، حمایت از فعالیت‌ها و رویدادها و برنامه‌های استانی در همه ابعاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برای آنکه بیراهه نرود و براساس ریل‌گذاری حرکت کند با برش فرهنگ و هنر از سند توسعه استان که مبنای علمی دارد مسیر حرکت خود را تعیین کرد که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در آبان ماه از آن رونمایی شد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان دولت فرهنگی و هنری انقلاب فرهنگ و هنر رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان انیمیشن کودک و نوجوان وزارت فرهنگ و ارشاد شهرداری اداره کل فرهنگ و ارشاد جشنواره فیلم موسیقی تئاتر امام خمینی جشنواره مد مطبوعات دوره های آموزشی آسیب های اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه علمیه تبلیغات شعر دفاع مقدس نمایشگاه کتاب پایتخت قرآن فضای مجازی حمایت از تولید دستگاه های اجرایی استان وزارت فرهنگ مجلس شورای اسلامی استان اصفهان حوزه علمیه رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهج البلاغه انجام شده فعالیت ها انجام شد سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه ااطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سیدعمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار که در دفتر رییس جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌هایی فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رییس جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کد خبر 6096634

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی