Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به حوزه عشایر استان ۱۴۳ میلیارد تومان است که از این رقم تاکنون ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بیرجند   ، خراسان جنوبی استانی کویری که بعد از استان‌های فارس، کرمان و سیستان بلوچستان در رتبه چهارم جمعیت عشایری کشور است و 15 هزار و 676 خانوار عشایر با 81 هزار نفر جمعیت دارد که این میزان حدود 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

از همان ابتدای سال با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌های متوالی عشایر استان با مشکل کم آبی مواجه بودند اما این روزها مدیرکل امور عشایری استان خبرهای خوبی برای عشایر دارد.

مهدی عصمتی پور در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به 60 درصد عشایر استان از نعمت آبرسانی پایدار برخوردار بوده و این امر به لطف خداوند و نگاه ویژه دولت است که اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به حوزه عشایر استان 143 میلیارد تومان اعلام شده است.

وی بیان کرد: از این رقـم 20 میلیـارد تومان بـه اسـتان تخصیص یافتـه که برای تکمیـل هفت طـرح بزرگ آبرسـانی پایـدار به جامعـه عشـایر اسـتان اختصـاص یافتـه اسـت و بـرای طرح هـای نیمـه تمـام و طـرح هایـی کـه کار مطالعـات آن به پایـان رسـیده اسـت، هزینه مـی‌شود.

بیمه عشایر در سال 1401 رایگان می شود استان چهارمحال و بختیاری میزبان کنگره 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور شد نخستین یادواره 180 شهید جامعه عشایری خراسان رضوی برگزار می‌شود

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: هـم اکنون نزدیـک بـه 60 درصـد جامعـه عشـایر خراسـان جنوبـی از آبرسـانی پایدار بهره‌مند هسـتند که با تخصیص اعتبـارات سـفر اسـتانی رئیس جمهـور  ایـن مقدار بـه حـدود 75 درصـد افزایـش می‌یابد.

عصمتی پور خشکسالی را یکی از مهمترین معضلات  عشایر استان دانست و گفت: 3 میلیون و 400 هزار هکتار از اراضی استان در اختیار عشایر است که بر اثر خشکسالی‌ها 80 درصد علوفه آن از بین رفته است.

وی ادامه داد: در سـال جاری به دلیل فقر شـدید مراتع و عدم رویش علوفه، دام عشـایر 100 درصد به صورت دسـتی تغذیـه می‌شـود که ایـن موضـوع هزینه‌های سـنگینی بر روی دسـت عشـایر گذاشته اما امید است در سال پیـش رو بـه دلیـل افزایش نزوالت آسمانی این مشکل تا حد زیادی برطرف شود.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: عشایر اسـتان بیش از یک میلیون و پنجاه هزار رأس دام سـبک و سـنگین دارنـد کـه ایـن تعـداد 34 درصد جمعیـت دامـی اسـتان را تشـکیل مـی‌دهـد.

عصمتی‌پور افزود: متأسـفانه طی سـال‌های گذشـته به دلیل شـرایط سـخت اقلیمی و خشکسـالی بی سـابقه میـزان تولیدات عشـایر اسـتان در زمینه گوشت قرمز، شـیر و فرآورده های لبنـی، تولید کـرک، مو و پشـم، گیاهان دارویـی، تولیدات حدود 50 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/254/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل امور عشایری میلیارد تومان عشایری خراسان خراسان جنوبی عشایر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۷۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان

این روز‌ها امور عشایری شهرستان آبدانان در حال اصلاح و بهسازی راه عشایری بانگنبد آبدانان است.

نوروزی مدیر امور عشایری شهرستان آبدانان گفت: بیشتر راه‌های عشایری این شهرستان به دلیل بارش‌های اوایل فروردین قطع شده و تردد مردم عشایر با شهر غیر ممکن شده، با اقدامات جهادی اداره کل امور عشایری ادوات دولتی و اجاره‌ای به کار گیری شده و بیشتر راه‌های عشایری، در حال بازگشایی است.

راه‌های عشایری استان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که بالغ بر ۴۱۰ کیلومتر آن مربوط به راه‌های سخت گذر عشایر آبدانان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند