Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه رفاهی خبرگزاری فارس، امروز و در آستانه میلاد پربرکت حضرت قائم (عج) در مراسمی با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام ، رؤسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، سازمان بهزیستی و مدیران عامل بنیاد برکت و گروه اقتصادی تدبیر در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام، ۴۰ هزارمین واحد مسکونی بنیاد برکت تحویل یکی از زلزله‌زدگان سی‌سخت در ایلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به سیاست ستاد درخصوص ساخت مسکن برای محرومان گفت: برنامه‌ریزی ما برای ساخت ۶۰ هزار واحد مسکن بوده که تا امروز ۴۰ هزار واحد از آنها آماده و تحویل شدند و ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر هم تا ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ تکمیل و تحویل خواهند شد.

عارف نوروزی افزود: ۱۳هزار واحد از این ۴۰ هزار مسکن، مختص محرومین ، ۲۰هزار واحد برای سیل‌زدگان، ۴۴۰۰ واحد برای زلزله‌زدگان و ۲۶۰۰ واحد هم برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر و بانوان سرپرست خانوار است.

وی با تأکید بر سیاست ستاد مبنی بر استفاده از توان و ظرفیت اجتماعی کشور گفت: در حال حاضر ۷ هزار گروه جهادی و مردمی در کشور و ۵ هزار خیریه و امنای مساجد با بخش‌های مختلف ستاد اجرایی فرمان امام همکاری دارند، این گروه‌ها بهتر از هرکسی جامعه هدف را می‌شناسند و همین استفاده و تکیه به ظرفیت اجتماعی ، رضایت مردمی از خدمات راهم به همراه داشته است.

نوروزی با بیان اینکه مدارس و خانه‌های ساخته شده توسط ستاد اجرایی در زلزله‌های اخیر آسیبی ندیدند افزود: ستاد اجرایی فرمان امام هم سرپناه برای محرومان می‌سازد و هم این سرپناه را مطمئن و محکم می‌سازد تا مردم را از حوادث و آفت‌های بعدی مصون نگاه دارد و این یک وظیفه و تکلیف برماست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: اگر نهادهای انقلابی به ویژه ستاد اجرایی فرمان امام نبودند بسیاری از امورات مهم کشور در این سال‌ها برزمین می‌ماند.

اکبر نیکزاد افزود: احیای کارخانه‌ و کارگاه‌های تعطیل‌شده، ساخت مسکن محرومین و آسیب‌دیدگان از سیل و زلزله و صرف درآمدها برای رفع محرومیت‌ها بخشی از خدمات شبانه‌روزی ستاد اجرایی فرمان امام است، ستاد همیشه درکنار مردم بوده و هرجا در کاری گرهی ایجادشده ، کمکهای ستاد راهگشا بوده است.

نیکزاد با تاکید بر اینکه نتیجه تفاهم و همکاری بین نهادهایی مانند ستاد اجرایی و بنیاد مسکن و بهزیستی و بنیاد مستضعفان ساخت و تحویل مسکن و خدمت به محرومین است، گفت: چند روز پیش برای زلزله اندیکا با سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام تماس گرفتم و با اینکه قبلا هم دراین زمینه کمک کرده بودند مجددا هم درپی درخواست مردم برای کمک اعلام آمادگی کردند. تمام نهادهای انقلابی در خدمت‌رسانی به مردم فعال هستند و این یک افتخار و مایه‌عزت است.

رئیس سازمان بهزیستی هم در این آیین با بیان اینکه این مراسم شکرانه یک حرکت جهادی در کشور برای ایجاد نهضت خانه‌دار کردن محرومین است گفت: در حال حاضر سه موضوع مسکن، معیشت و اشتغال در سبد زندگی خانوارها حرف اول را میزنند که مسکن اصلی‌ترین آنهاست..

علی‌محمد قادری افزود:در سال‌های اخیر در راستای تأمین مسکن افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی ، ساخت مسکن برای ۱۴۳۰۰ خانوار که دارای دو معلول یا بیشتر بودند با کمک ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شد، تا امروز ۲۵۰۰ واحد پایان یافته و در ماه‌های آتی هم ۳۳۰۰ واحد به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام با ورود به بحث ساخت مسکن محرومین کار بزرگی کرد، ما قدردان زحمات و نگاه جهادی مدیران ستاد اجرایی درسال‌های اخیر هستیم و امیدوارم نهضت ملی ساخت مسکن محرومین با کمک ستاد و دولت سیزدهم در کشور عملیاتی شود.

مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم تأکید کرد: بنیاد برکت از ابتدای فعالیت خود در حوزه عمرانی و زیرساختی فعالیت‌های متعدد و گسترده‌ای داشته و تاکنون در زمینه ساخت مدرسه ، مسکن محرومین ، مساجد و مراکز فرهنگی در مناطق روستایی و محروم کشور پروژه‌های متعددی را تحویل داده است.

محمد ترکمانه افزود: تاکنون آبرسانی به ۱۴۰۰ نقطه در کشور توسط بنیاد برکت انجام شده و آبرسانی به۱۶۰۰ نقطه هم در دست بررسی وانجام است.

وی تأکید کرد: ساخت و تعمیر مسکن برای آسیب‌دیدگان از سیل و زلزله و حوادثی ازاین قبیل و ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا و خانواده‌های محروم کشور از دیگر خدمات بنیاد برکت است.

در ادامه این مراسم و در ارتباطی ویدئوکنفرانسی ۴۰ هزارمین واحد مسکونی برکت تحویل مادر شهید حسین‌زاده از زلزله‌زدگان سی‌سخت ایلام شد. مادر شهید حسین حسین‌زاده دراین ارتباط زنده، با قدردانی از رهبرانقلاب و پیگیری ایشان از وضعیت زلزله‌زدگان ، کمک ستاد اجرایی فرمان امام به مردم این منطقه پس از وقوع این حادثه را موجب آرامش خاطر و رضایت مردم دانست.  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحویل واحدهای مسکونی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ستاد اجرایی فرمان امام مسکن محرومین زلزله زدگان بنیاد برکت هزار واحد ساخت مسکن ۴۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: سفر رییس جمهور به کشور پاکستان موجب امنیت بیشتر جمهوری اسلامی در سرتاسر مرز‌های ایران شد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به سریلانکا به غیر از مبادلات تجاری و مالی بین ۲ کشور، تولید فناوری با کمک متخصصان زبردست جمهوری اسلامی در ساخت سد آبی موجب حفظ آبروی علمی و مهندسی ایران شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه آمریکا با شکست‌های پشت سرهم مواجه شده است، ادامه داد: آمریکا دشمنان قسم خورده خدا و مردم سال‌ها پیش در همین روز‌ها در جنگ ویتنام شکست خورد، درحالی که در جا‌های دیگر جهان جولان می‌داد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: آمریکا به عنوان کشوری تا دندان مسلح در ایران اسلامی طعم واقعی شکست را چشید، آنها در مقابل حرکت و حضور مردم ایران و تظاهرات و راهپیمایی که با دستان خالی انجام می‌شد، شکست خوردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: آمریکا تصور می‌کرد که عراق را تسخیر کرده و آن را به یکی از ایالت‌های خود تبدیل کرده است، اما به لطف بسیج مردمی و حرکت مردم عراق، این کشور استکباری به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد، البته در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم، حتی در یمن که مردم چیزی نداشتند مجددا آمریکایی‌ها شکست خوردند، این روند شکست در لبنان، غزه و سوریه ادامه داشت و ایادی تحت اوامر این‌ها مثل داعش نیز به برکت جنبش مقاومت از بین رفت.

امام جمعه قزوین در ادامه به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب‌های این شهید بزرگوار را بخوانیم، نمک گیر شده و علاقه‌مند مطالب او می‌شویم، هنگامی که کتاب‌های شهید مطهری را می‌خوانید، دیگر توان کنار گذاشتن آن را ندارید، چون قلب و منطق ما را راضی می‌کند، حضرت امام صادق (ع) نیز بار‌ها تاکید داشتند که اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد نور ایمان را درون او روشن می‌کند که شهید مطهری یکی از همین بندگان خداوند بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به فرمان هشت ماده‌ای رهبری اشاره کرد و گفت: اگر حرام خوری و ربا رواج پیدا کند، آن جامعه نمی‌تواند قرآنی باشد، چراکه این جامعه آلوده است، قرآن نیز بار‌ها بیان کرده که فهم این کتاب بر روی افراد پاک و طاهر اثر می‌گذارد، بنابراین باید فساد نباشد و حلال خوری در جامعه رواج یابد تا معارف دین را دریافت کنیم، رهبر معظم انقلاب از آن جهت مبارزه با فساد را جدی گرفتند که ما پذیرش بیشتری نسبت به دین داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به روز کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین مانند استان‌های دیگر کشور از نعمت با برکت کارگر برخوردار است، به تاسی از رسول خدا (ص) دست کارگران را می‌بوسیم و باید مشکلات و خانواده آنها که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، برطرف شده و همواره شاد و سلامت باشند، کارگران همان افتخار جامعه ایران هستند، رسول اکرم (ص) تلاش و کسب روزی حلال یک کارگر را همانند مجاهدت در راه خدا تشبیه کرده و رهبر معظم انقلاب نیز رکن اصلی اقتصاد و اقتدار کشور را کارگران می‌داند.

امام جمعه قزوین در ادامه به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و گفت: مسلمانان اندلس در اوج شکوه بودند و آثار این مسلمانان هنوز مایه افتخار آن جغرافیا قرار دارد، اما دشمن نقشه کشید و بی حیایی و بی حجابی را همراه مشروبات الکلی و بی بندوباری بین جوانان اندلس ترویج کرد و بلای خانمان سوز را همانند ویروس بین مردم گسترش داد که یک مرتبه تمام عزت و اقتدار آنها فروریخت و دشمن بر آنها سیطره یافت.

و ی اضافه کرد: از مدیران دستگاه قضایی قزوین، نیرو‌های انتظامی، بسیج مردمی و بانوان امر به معروف و نهی از منکر که وارد میدان شدند و با بدحجابان مثل خواهر و فرزند خودشان رفتار و مدارا کردند، تقدیر و تشکر داریم، از همان بانوانی که به تذکرات دلسوزان توجه کردند و رفتار خودشان را تغییر دادند نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم، چراکه اعتقاد داریم عفاف و حجاب نشانه استقلال، فرهنگ متعالی، پاکدامنی بانوان، سربلندی ایران و پایگاه معنوی برای پرورش نسل‌های پر افتخار جمهوری اسلامی است.

امام جمعه قزوین در پایان روز جهانی مطبوعات، ورزش پهلوانی، ایمنی حمل و نقل و شورا‌ها را گرامی داشت و برای مجموعه دست اندرکاران آن آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو