Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@06:05:47 GMT

معنویت و عبودیت در رشد انسان تاثیر فراوانی دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۰۲۵۰

معنویت و عبودیت در رشد انسان تاثیر فراوانی دارند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام منصور امامی امروز در مراسم تجلیل از فعالان و خادمان اعتکاف و اعتکاف اولی‌ها با بیان اینکه هر چیزی باید مراحلی را طی کند وگرنه به کمال نمی‌رسد اظهار داشت:خداوند عالم برای رشد موجودات طرح و ساختار منطقی در نظر گرفته و انسان نیز اینگونه است و نمی‌تواند شب خوابیده و صبح بلند شود و به منزل برسد و از سوی دیگر نمی‌توان با دو رکعت نماز به مقام اولیاء الله دست یافت بلکه شرائطی وجود دارد که باید حرکت کرد تا این رشد در ما ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه برخی عوامل در رشد یا عدم رشد انسان موثر است، افزود: در معنویت انسان دوره‌ها، زمان‌ها و مکان‌هایی وجود دارد که انسان می‌تواند کارهایی را انجام دهد که رشد و سیر او را سرعت بخشد و از جمله آن‌ها می توان به ماه رمضان، ایام حج، زیارت امام حسین(ع)، لحظات سحر و ایام اعتکاف اشاره کرد که انسان می‌تواند به رشد سریع دست یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در ایام اعتکاف انسان خود را از غیرالهی قطع کرده و با خداوند ارتباط بیشتری برقرار می‌کند و همه آن چه که در رشد انسان مؤثر هستند در معنویت و عبودیت خلاصه می‌شود.

وی بیان کرد: در نماز امام زمان (عج) 100 مرتبه در هر رکعت إِیّاکَ نَعبُدُ وَ إِیّاکَ نَستَعینُ  خوانده می‌شود و پیام آن عبودیت است و اگر می‌خواهیم مهدوی باشد باید حرکتمان حول و محور عبادت الهی باشد.

حجت الاسلام امامی گفت: توحید و ولایت در امتداد هم هستند و فقط با این دو می توان موحد و ولایی شد و  اگر بخواهیم به حقیقت دین دست پیدا کنیم باید ولایت، توحید و عبودیت را درست بفهمیم و این سه همدیگر را تکمیل می‌کنند؛ عظمت مالک اشتر به شمشیر زدن و یا سردار امام علی (ع) بودن نیست بلکه در تبعیت از امام عصر بود و اگر مطیع اهل بیت(ع) باشیم می توان به مقام مالک اشتر دست یافت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: اعتکاف حجت الاسلام امامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان

گروه نجات وقتی شروع به آواربرداری از یک ساختمان مخروبه می‌کنند، مرد مسنی را می‌بینند که در زیر آوار در حال نماز خواندن بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها شاهد نبرد جانانه مردم غزه با اسکتبار جهانی هستیم. رژیم غاصب صهیونیستی به همراه ایادی خود یعنی آمریکا و انگلیس جنایتکار، در حالی بی رحمانه علیه مردم فلسطین ائتلاف کردند و روزانه غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان را به خاک و خون می کشانند که مردم مسلمان و مظلوم غزه مقاومت معجزه آسایی را از خود بروز می دهند. آنچه برای ما و جهانیان بیشتر جلوه کرده، تقویت روحیه معنویت و حفظ آموزه‌های ناب اسلام در سخت‌ترین شرایط این نبرد است. «استقامتِ متکی بر معنویت» عبارتی است که تجسم آن را امروز در مردم مسلمان غزه مشاهده می‌کنیم و می‌توانیم از این صحنه‌ها درس‌های عبرت‌آموزی دریافت کنیم.

در فیلم‌های منتشر شده، افراد به ویژه نوجوانانی را می‌بینیم که با تلاوت قرآن سعی می‌کنند از آلام خود کم کنند و یا روحیه توکل خود را بالا ببرند؛‌ اما اکنون در تازه‌ترین فیلم منتشر شده از قضایای فاجعه‌بار غزه، صحنه‌ای بسیار شگفت‌آور را مشاهده می‌کنیم که انسان را به حیرت وا می‌دارد. گروه نجات وقتی شروع به آواربرداری از یک ساختمان مخروبه می‌کنند، مرد مسنی را می‌بینند که در زیر آوار در حال نماز خواندن بود و در آن حالت آیات 36 تا 38 سوره نور را می‌خواند.

نگاهی به آیه ای از قرآن که مردم غزه با آن قوت می گیرند / «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِیلُ»

این فیلم را در ادامه مشاهده می‌کنید.

.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • نکونام: انگیزه فراوانی برای بازی با تراکتور داریم/ با حضور هلدینگ خلیج فارس به آینده استقلال امیدواریم
  • نکونام: انگیزه فراوانی برای بازی با تراکتور داریم
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان