Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه ، تدبر و تفسیر “ترنم وحی” در سال ۱۴۰۰ ویژه حافظان کل عضو مؤسسه مهد قرآن از سراسر کشور با حضور محدود مدعوین و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در سالن همایش‌های این مؤسسه برگزار شد .

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه کشوری مهد قرآن در این آئین، از ۷۹ نخبه قرآنی حافظ کل قبول شده در مرحله کشوری آزمون حفظ کل تجلیل شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمود چاوشی مدیر عامل مؤسسه مهد قرآن در این آیین گفت: برای دومین سال در کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا  و شرایط دشوار بیماری و مشکلات اقتصادی این رخداد مهم قرآنی برگزار شد.

وی یادآور شد: در مرحله مقدماتی (استانی) سیزدهمین دوره آزمون ترنم وحی ۲۱۷ حافظ کل از مهد قرآن استان‌های تهران ، قزوین ، یزد ، خراسان رضوی ، مازندران ، خوزستان ، مرکزی ، اصفهان ، کرمان ، سمنان ، قم ، گیلان و فارس شرکت کردند که از این تعداد ۱۲۲ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند .

چاوشی افزود: در مرحله کشوری آزمون حفظ کل “ترنم وحی” تعداد ۷۹ قرآن آموز توانستند حد نصاب قبولی را کسب کنند  و به دلیل وضعیت کرونا در کشور هدایا و مدارک حافظان کل به مدیران شعب و کانون‌ها که در مراسم اختتامیه شرکت داشتند تحویل خواهد شد .

وی بیان کرد : شعب و کانون های مؤسسه مهد قرآن در زمینه برگزاری مراحل مقدماتی و نهایی آزمون ترنم وحی و تعداد شرکت کنندگان و قبول شدگان مورد ارزیابی قرار گرفته اند که در مراسم از مدیران نیز تقدیر ویژه بعمل می‌آید .

چاوشی  گفت که از ۱۳ استان شرکت کننده در این دوره به ترتیب استان‌های قزوین با مدیریت پرویز خوش پنجه ، استان تهران با مدیریت جواد فومنی الحائری و استان یزد با مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین مطهریان رتبه‌های اول تا سوم دفاتر استانی را کسب کردند و مهد قرآن شهرستان‌های کاشمر با مدیریت دکتر زهرا عاصمی و مهدقرآن شهرستان بهشهر با مدیریت محمد حسن برفامی رتبه‌های اول و دوم را در بین شهرستانها ، به خود اختصاص دادند. به سایر مدیران حاضر در مراسم اختتامیه هدیه نقدی تقدیم گردید .

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی شعب و کانون‌های مهد قرآن سراسر کشور افزود : در کنار آموزش حفظ قرآن به عترت نیز توجه می‌شود تا همراه با حفظ ، معارف اهل بیت علیهم السلام و همواره عدم تربیت تک بعدی حافظان از سوی هیأت علمی مورد تأکید است که برنامه‌های آموزشی نیز در این زمینه تهیه شده و در اختیار اساتید و مربیان قرار می‌گیرد .

چاوشی با اشاره به فعالیت ۱۴۳ شعبه و کانون مهد قرآن در ۲۰ استان تأکید کرد که در نظر داریم در سال ۱۴۰۱ همایش علمی ، تخصصی و مدیریتی برای مدیران با رویکرد آشنایی و بازآموزی شیوه نوین آموزشی با عنوان “آموزش جامع قرآن کریم” را برگزار کنیم.از دیگر برنامه‌های مؤسسه مهد قرآن تشکیل مجمع حافظان کل عضو مهد قرآن با عنوان “بنیاد استاد شهریار پرهیزکار“ است . مؤسسه مهد قرآن تا کنون و طی ۲۹ سال فعالیت نزدیک به ۴۰۰۰ حافظ کل قرآن تربیت کرده است .

مدیر مؤسسه مهد قرآن با اشاره به اینکه استاد پرهیزکار چهره ملی و شناخته شده از سوی مردم کشورمان است و روش آموزشی حفاظ عضو این مؤسسه در سراسر کشور سبک و تقلید از ایشان است، گفت مقدمات تشکیل بنیاد استاد شهریار پرهیزکار برای سازمان دهی حفاظ کل آماده شده که در سال ۱۴۰۱ آغاز به کار می‌کند .

در ادامه مراسم، حجت الاسلام والمسلمین نوری شاهرودی عضو هیأت امناء مهد قرآن و پژوهشگر قرآنی ضمن تبریک به خانواده‌هایی که فرزندان حافظ قرآن تربیت کرده اند گفت هیچ کاری بهتر از تربیت قرآنی نیست و حجت الاسلام فومنی بعنوان مؤسس مهد قرآن باید به خود ببالد که توانسته چنین نخبه‌های قرآنی را تربیت کند که نه فقط در کشور بلکه در دنیا افتخار آفرین هستند .

وی به روایات متعدد جهت تربیت حافظان قرآن و تکریم قرآنیان اشاره کرد و افزود : به اندازه آیات الهی در بهشت درجه وجود دارد که هر چه بیشتر در آیات الهی غور کرده باشید از این درجات بهره مند می‌شوید بنا بر این روایات هر که قاری و حافظ قرآن را دوست بدارد ولایت خدا را دوست دارد .

در بخش دیگری از مراسم، دکتر منوچهر متکی نائب رئیس هیأت امناء مؤسسه مهد قرآن گفت:علی رغم فراز و فرودهایی که وجود داشت ، مؤسسه مهد قرآن با اجتناب از فضاهای جریانی و حزبی ، توانست توجه دولت‌های مختلف را با گرایش های مختلف به اهمیت کار قرآنی جذب و جلب کند.

متکی به خاطره دیدار با مراجع تقلید عظام از جمله آیت‌الله افی گلپایگانی (ره) اشاره کرد و گفت : ایشان در آن دیدار از فعالیت مهد قرآن برای آوردن آموزه‌های قرآن به زندگی فردی و اجتماعی مردم به برکت انقلاب ، قدردانی نمودند و شکر گزار خداوند بودند .

حسن ختام این آئین، تجلیل از حافظان کل و مدیران مهد قرآن استان‌ها و شهرستان‌های برتر در سیزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن “ترنم وحی” ، و معرفی کم سن ترین و پیشکسوت ترین قبول شده این دوره در آزمون بود .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیزدهمین دوره آزمون مراسم اختتامیه مؤسسه مهد قرآن مهد قرآن مهد قرآن حافظان کل ترنم وحی کل قرآن حفظ کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و تجلیل از منتخبان در تبریز برگزار می‌شوذ.

«پله های آسمان» عنوان جشنواره قرآنی است که همزمان با دهه فجر و در دو بخش «تقلیدی و تحقیق» و «حفظ یک و سه جزء» با هدف نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و به صورت حضوری و مجازی در آذربایجان شرقی برگزار شد.

«زمینه سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه های قرآنی» از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی بود که بخش حضوری آن به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی در دو زمینه حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

«نماز، امانت دهی، حجاب و عفاف، ادب و خوش رفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار دریافتی و احترام به والدین و بزرگترها» محورهای جشنواره «پله های آسمان» بوده که بخش مجازی آن نیز در زمینه‌هایی چون نقاشی، عکس نوشته و کاریکاتور، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ با ۵۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری برگزار شد.

آیین اختتامیه این جشنواره قرآنی پس از برگزاری بخش‌های مختلف و مشخص شدن منتخبان آن یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ عصر در بوستان قرآن کریم واقع در جلالیه تبریز و با حضور آیت الله سید محمدعلی آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد.

در آئین اختتامیه جشنواره «پله های آسمان» که به همت مجمع قاریان تبریز و شهرداری منطقه ۷ و با همکاری تعدادی از دستگاه‌ها و سازمان‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود، ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی و نیز جمعی از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان