Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به مناطق کم برخوردار و محروم قم اظهار کرد: برای رفع محرومیت از منطقه جمکران دو جلسه در مسجد صاحب الزمان (عج) تشکیل شده و البته باید به این نکته توجه کرد که منطقه جمکران فقط سه ماه است که به طور قانونی وارد محدوده شهری شده است و شهرداری فقط در حریم شهری می‌تواند ورود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای رفع محرومیت زدایی و همچنین برای مناطق کم برخودار در مناطق 6 و 2 به طور جداگانه بودجه‌ایی اختصاص یافته است و برای منطقه 6 بالغ بر 62 میلیارد تومان و برای منطقه دو نیز 31 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌ایم؛ با وجود اینکه 40 درصد از درآمد مناطق یک و چهار را برای رفع مشکلات مناطق محروم هزینه می‌کنیم اما باز هم محرومیت‌ها به قدری زیاد است که کارها قابل احساس نیست.

*کش و قوس‌های فراوان در مورد آماده‌سازی متروی شهر قم

شهردار قم در ادامه نشست خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سئوالی در ارتباط با آخرین وضعیت متروی شهری قم گفت:  در بحث مترو رسانه‌های استان باید از نزدیک بازدیدی از آخرین مراحل آن داشته باشند، یک ماهی است که مترو وارد تست گرم شده و با توجه به حواشی به وجود آمده در شهر تهران برای دریافت و واگذاری واگن‌ها مشکلاتی پیش آمده است که به  محض رسیدن واگن ها تست گرم شروع خواهد شد.

سقائیان نژاد افزود: با کشور چین برای خرید واگن وارد مذاکراتی شدیم که با توجه به تحریم‌ها از ما ضمانت خواستند در حالی که قیمت یک واگن قبل از تحریم 800 میلیارد تومان بود همین واگن را کشور چین قرار است با قیمت یک میلیارد و800 میلیون تومان در اختیار ما قرار دهد.

وی عنوان کرد: در حال هماهنگی با معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه برای پیگیری رفع مشکل واگن‌ها هستیم و این موضوع در دفتر ارتباطات بین ایران و چین هم درحال بررسی است که همچنان در این مورد نیازمند زمان هستیم و ما دنبال این هستیم دولت به ما مبلغی را قرض دهد تا واگن‌هایی را خریداری کنیم که مشکل اصلی همین واگن‌هاست.

*دومین شهر زائرپذیر کشور در زمینه پارکینگ ضعف دارد

شهردار قم در پاسخ به این سئوال که معضل کمبود پارکینگ سالیانی است که  نه فقط شهروندان قمی بلکه زائران را هم آزار داده است بیان کرد:  ضعف هایی در زمینه پارکینگ وجود دارد به ویژه در هسته مرکزی شهر این معضل بیشتر قابل لمس است برای این امر در بودجه سال 1401 بالغ بر 100 میلیارد تومان در زمینه احداث پارکینگ بودجه و اعتبار در نظر گرفته‌ایم و اگر از ظرفیت سرمایه گذار استفاده کنیم، ابتدا بررسی خواهیم کرد که این سرمایه‌گذار در کنار احداث پارکینگ به دنبال سرمایه گذاری های تجاری نباشد که باز مشکلاتی را فراهم می کند.

سقائیان نژاد افزود: معضل ما با سرمایه گذاران این است که اگر دنبال احداث پارکینگ در هسته مرکزی باشند استقبال می‌کنیم اما برخورد ما با بحث تجاری سازی در کنار پارکینگ‌سازی سرمایه‌گذاران است که مشکلی را برای شهر قم حل نخواهد کرد.

وی با اشاره به بودجه سال گذشته و عملکرد شهرداری کلانشهر قم در زمینه توسعه شهری و عمرانی گفت: سال 1400 ردیف بودجه ما معادل 3 هزار و 600 میلیارد تومان بسته شد و عملکرد ما در تلفیق بودجه مشخص خواهد شد و در این سال شهرداری بالای 90 درصد درآمد خود را محقق کرده است و 100 پروژه مهم شهری نیز در پنج مرحله افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سقائیان نژاد عنوان کرد: در مرحله بعدی قرار است فاز اول بوستان زائر را که از بوستان‌های ویژه است افتتاح کنیم که اکنون زیرساخت‌های آن آماده است و همچنین در سال 1400 شهرداری دو خیابانی که بیش از 50 سال نیمه تمام بود را افتتاح و بازگشایی کرد؛ فاز سوم خیابان روحانی و شهیدان برقعی و همچنین شهید سردار صادقی که از پروژه های شاخص ما بوده است.

شهردار قم در پاسخ به معضلات ایجاد شده با افتتاح فاز سوم خیابان روحانی و ایجاد یک چهارراه چراغ دار که اخیرا از سوی شهرداری مورد بهره برداری قرار گرفته است، اظهار کرد: برای این مشکل و معضلات پیش آمده حاصل از بازگشایی و بهره برداری از فاز سوم خیابان روحانی تماس‌ها و پیام‌های مختلفی از سوی شهروندان داشتیم که این مشکل در حال پیگیری است و بعد از بررسی و رسیدن به راهکار مطلوب، رفع خواهد شد.

*خلع ید مالک پروژه شهید کاظمی عاملی برای تعیین تکلیف  پروژه 20 ساله 

شهردار قم در پاسخ به سوالی درباره پروژه‌های نیمه تمام پارکینگ خیابان صفاییه اظهار داشت: در پروژه شهید کاظمی، مالک این پروژه خلع ید شد و کار دست قوه قضاییه و هیات تسویه افتاد. پیشنهاد ما این بود که پروژه در اختیار شهرداری گذاشته شود تا ساخته شود.

سقائیان نژاد افزود: از طرفی موسسه ثامن‌الحجج از بانک مرکزی طلبکار است و ما نیز به بانک شهر بدهکار هستیم. جلسه‌ای با رئیس بانک مرکزی داشتیم تا پروژه به بانک شهر واگذار شود تا بدهی ما تسویه شده و پروژه هم فعال شود؛ مسئولان مربوطه دستور داده‌اند که قضیه بررسی شود و اگر این مسئله حل شود یک پروژه 20 ساله تعیین تکلیف می‌شود

وی با اشاره به اینکه در پروژه میدان مطهری هم مسئله مالکیت مشکلاتی ایجاد کرده است اضافه کرد: موضوع چند مدیریتی بودن همیشه کار را دچار اختلاف می‌کند و به تاخیر می‌اندازد اما این پروژه کاملا در دستور کار شهرداری است و پیگیری می‌شود.

*سال 1401 چشم اندازی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام کلانشهر قم

شهردار قم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن ارائه یک برنامه جامع برای سال 1401 در حوزه شهری کلانشهر قم عنوان کرد: سال آینده 71 پروژه در مناطق محروم با بودجه 140 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که این کار در راستای توازن منطقه‌ای و توزیع پروژه‌های عمرانی انجام شده است.

به گفته وی، یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها تعیین تکلیف تجاری‌های متصل به حرم مطهر از جمله مجموعه شیخان است که نیاز به 200 میلیارد تومان بودجه دارد، همچنین تملک مغازه‌های خیابان اراک و ساماندهی آرامستان این محدوده از موضوعات بسیار مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

سقائیان‌نژاد گفت: در مورد تملک و ساماندهی محیط پیرامون حرم امام‌زاده چهل‌اختران نیز دو طرح در دستور کار است و شرکت بازآفرینی شهری هم بودجه‌ای برای آن اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه ساماندهی محله دروازه ری از دیگر موضوعات مهمی است که به میلیاردها تومان بودجه نیاز دارد و محل تامین آن باید تعیین تکلیف شود.

*قم تنها کلانشهری است که شهرداری حق دخالت در دفن اموات را ندارد

شهردار قم درپاسخ به سئوال خبرنگاری در ارتباط با گلایه مندی اهالی منطقه شاه ابراهیم برای عدم دفن اموات آن‌ها در این امامزاده بیان کرد: مصوبه‌ای از مجموعه‌های استانی داریم که دفن اموات فقط در مجموعه بهشت معصومه باید انجام شود و در تمام شهرهای کشور آرامستان‌ها زیر نظر شهرداری است و تنها در قم آرامستان‌ها به دست اوقاف است.

سقائیان‌نژاد افزود: از ابتدایی که وارد شهر قم شدم، به من هشدار داده شد که این مسئله یک باتلاق است و تا کنون همین بوده است. ما در بهشت معصومه فقط مخارج کفن و دفن را از شهروندان می‌گیریم، اما دفن اموات در برخی از آرامستان‌ها درآمدزایی بالایی دارد به همین خاطر فشار به ما زیاد است که اجازه دهید اموات در مناطق دیگر دفن شود.

شهردار قم اظهار کرد: تا زمانی که این منفعت‌های مالی در میان باشد، این مسئله ساماندهی نخواهد شد هر چه بگوییم قانون و چارچوب باز هم مردم از ما جلوتر هستند و این بحث باید ریشه‌ای حل شود برخی مواقع یک قبر بین 1 تا 70 میلیون و حتی بیشتر به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در برخی آرامستان‌ها می‌افتد در شان شهر قم نیست و شهرداری دخالتی در آن‌ها ندارد، گفت: ما قم را یک شهر جهانی می‌دانیم و امیدواریم همه دستگاه‌ها نسبت به قم این نگاه را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار قم آرامستان های قم منوریل قم مترو قم بودجه شهرداری قم مرتضی سقائیان نژاد نشست خبری شهردار سقائیان نژاد میلیارد تومان شهردار قم آرامستان ها تعیین تکلیف دفن اموات پروژه ها واگن ها شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه مصوب سال گذشته منطقه ۷ شهرداری اصفهان ۴۸۴ میلیارد تومان بود که پس از اصلاح به ۵۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این افزایش غالباً در پروژه‌های عمرانی صورت گرفت.

وی افزود: بودجه مصوب این منطقه در سال جاری ۸۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۷۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحقق بودجه سال گذشته این منطقه نسبت به بودجه مصوب ۱۰۶ درصد و نسبت به اصلاح بودجه ۹۸ درصد بوده است، گفت: بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲ برای پروژه‌های شاخص ۳۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری با رشد ۳ برابری به ۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

سلطان‌آقایی ادامه داد: پروژه‌های مهم منطقه‌ای در بودجه سال گذشته معادل ۵۵ میلیارد تومان اعتبار داشت که در سال جاری با رشد دو برابری به ۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با پروژه‌های منطقه‌ای سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه مصوب داشتیم که با رشد ۷۰ درصدی در سال ۱۴۰۳ به ۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌های محله محور در منطقه گفت: سال گذشته ۸۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های محل محور منطقه ۷ در نظر گرفته بودیم که سال جاری همان رقم را حفظ کردیم و بر اساس همین اعتبار پروژه‌ها را تعریف کردیم.

سلطان‌آقایی تصریح کرد: ردیف‌های مستمر منطقه ۷ سال گذشته ۹۵ میلیارد تومان بود و عمدتاً در حوزه عمرانی مصرف شد که در سال جاری به رقم ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: بودجه بخش جاری منطقه ۷ از ۱۳۴ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۳۲ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است و ۶۰ درصد بودجه سال گذشته منطقه از طریق صدور پروانه ساختمانی محقق شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به جمعیت بالا و ظرفیت‌های بالقوه موجود در این منطقه تاکید کرد: رویکرد شهرداری منطقه ۷ در سال جدید حرکت به سمت درآمدهای پایدار و توجه به افزایش پروژه‌های مشارکتی در منطقه است.

کد خبر 748707

دیگر خبرها

  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی