Web Analytics Made Easy - Statcounter

ودافون، شرکت چندملیتی مخابراتی بریتانیایی که دفتر مرکزی آن در شهر نیوبوری انگلستان واقع شده است، در نظر دارد از طریق اشیایی نظیر خودروها، مبلمان هوشمند خیابانی و دستگاه‌های مختلف و بدون دخالت انسانی، دنیای "ابزارهای متصل به اینترنت" را ارتقا ببخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرحله آزمایشی بهره‌مندی از پلتفرم "اقتصاد اشیا" که به خرید و فروش میان ابزارهای متصل به اینترنت کمک می‌کند، اخیراً آغاز شده است و انتظار می‌رود منافع زیادی برای کاربران در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پلتفرم که کارگزار دارایی‌های دیجیتالی نام دارد، امکان انجام معامله بین وسیله‌های متصل به اینترنت، خودروها، مبلمان هوشمند خیابانی و دستگاه‌های مختلف را به راحتی و با ایمنی کامل فراهم می‌آورد بدون این‌که نیازی به مداخله انسانی داشته باشد.

وسیله‌های متصل به اینترنت

ودافون دارای ۱۴۰ میلیون اتصال اینترنتی در پلتفرم اینترنت اشیا است و در نظر دارد با استفاده از این قابلیت، بیشترین بهره را از کارگزار دارایی‌های دیجیتالی برای رشد تجارت اینترنت اشیا خود بگیرد. چنین پیش‌بینی شده است که در صورت پیاده‌سازی این اقدام، تعداد وسیله‌های متصل به اینترنت در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۵، به حدود ۳۰ میلیارد مورد افزایش یابد.

پلتفرم ودافون به اندازه‌ای گسترش یافته است که در نتیجه آن، هر وسیله متصل به اینترنت از یک هویت دیجیتالی منحصربه‌فرد برخوردار است. در نتیجه، هر وسیله می‌تواند به طور کاملاً ایمن با سایر ابزارها تعامل برقرار کند و از طریق فناوری پرداخت و کیف پول، به خرید و فروش با آن‌ها بپردازد.

پلتفرم ودافون از فناوری بلوک‌چین یا زنجیره بلوکی بهره می‌گیرد، به این معنی که تمام وسیله‌های متصل به کارگزار دارایی‌های دیجیتالی از امنیت کافی برخوردار است و به طور خودکار، امکان تبادل داده‌های تجاری فراهم می‌آید و در نتیجه، هیچ پیامد منفی در زمینه ایمنی اتفاق نخواهد افتاد.

منابع انرژی تجدیدپذیر

ودافون مدعی شده است که پلتفرم جدید امکان تمام شدن طول عمر باطری را به حداقل می‌رساند، ضمن این‌که کاربران را قادر می‌کند ارائه‌دهندگان الکتریسیته تجدیدپذیر را آگاهانه برای خود برگزینند. علاوه بر این، مشروعیت منابع انرژی تجدیدپذیر نیز برای کاربران تضمین خواهد شد زیرا تمام خودروها و وسیله‌هایی که نیروی خود را از کارگزار دارایی‌های دیجیتالی ودافون می‌گیرند، به طور خودکار به سیستم اینترنتی انرژی وارد می‌شوند که این امر به سهم خود منجر به تأمین الکتریسیته برای آنان می‌شود.

کد خبر 560105

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشورهای جهان کلانشهرهای جهان بریتانیا انگلستان اقتصاد اینترنت اشیاء بازار خرید و فروش اقتصاد اشیا هویت دیجیتالی شرکت ودافون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق متصل به اینترنت وسیله های متصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سفر به عربستان در دیدار با همتای عربستانی خود 5 پیشنهاد مطرح کردم که همه مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش فارس؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس 50 امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است ، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: « در عربستان گفتگوی بسیارسازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم.

فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن، تاکید کرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد