Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@01:28:02 GMT

ضرورت بهبود فرایندهای حوزه املاک و مستغلات مشهد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۰۶۷۴

ضرورت بهبود فرایندهای حوزه املاک و مستغلات مشهد

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد با تاکید به راه‌اندازی سامانه جامع املاک و مستغلات، گفت: این پروژه با هدف شفافیت، بازمهندسی و بهبود فرآیندهای کاهش بروکراسی اداری، تسریع و تسهیل در پاسخگویی و خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یاراحمدی‌خراسانی در خصوص طرح باز مهندسی و بهبود فرآیندهای حوزه املاک و مستغلات شهرداری مشهد، اظهار کرد: این پروژه با هدف مهندسی مجدد و بهبود فرآیندهای حوزه املاک و مستغلات در راستای ایجاد شفافیت، کاهش بروکراسی اداری، تسریع و تسهیل در پاسخگویی و خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تمام گردش‌کارها و صلح‌نامه‌های مرتبط با حوزه املاک و مستغلات در یک کارگروه است، ادامه داد: این کارگروه متشکل از نمایندگان سازمان زمین و مسکن، اداره کل املاک و خزانه‌داری، سازمان فاوا و دفتر نوسازی و تحول سازمانی، نهایی و جهت پیاده‌سازی در سامانه جامع املاک و مستغلات آماده شده است.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد، تصریح کرد: از مجموع فرآیندهای احصا و بهبودیافته، چهار فرآیند شامل فرآیند ملک در طرح دارای اولویت، فرآیند ملک در طرح فاقد اولویت، فرآیند تأیید و ثبت سوابق سنواتی و فرآیند ارجاع به کارشناسان رسمی دادگستری، در سامانه جامع املاک و مستغلات پیاده‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به صورت آزمایشی در منطقه ۱۱ شهرداری مشهد اجرا شده است و به منظور پویایی سیستم و فرآیندها، ارتباط بین سامانه جامع املاک و مستغلات و سامانه‌های مرتبط از جمله سامانه شهرسازی برقرار شده است.

یاراحمدی‌خراسانی با اشاره به فرایندهای ادامه این پروژه، گفت: سایر فرایندهای مرتبط با این پروژه در کارگروه مذکور در دستور کار قرار دارد و پس از نهایی شدن در سامانه پیاده‌سازی خواهد شد.

کد خبر 561459

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر مشهد ثبت اسناد و املاک املاک شهرداری خدمات شهری شهردار مشهد ثبت املاک طرح شفافیت رضایت شهروندان پروژه های شهری پروژه هاي عمراني مدیریت شهری برنامه ریزی شهری شهرداری مشهد نوسازی و بهسازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سامانه جامع املاک و مستغلات حوزه املاک و مستغلات شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه پروژه با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، اظهارداشت: این پروژه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضعیت منابع آلاینده، ارائه راه کارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

وی مراحل انجام پروژه را شامل فاز مطالعات و بررسی کلیات وضعیت محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده سطح منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکارهای کاهش آلاینده‌ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کارهای مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

طاهری بابیان اینکه در این اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج و.. شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 6089935

دیگر خبرها

  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری