Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@15:20:06 GMT

آمریکا دست به دامان نفت ونزوئلا شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۰۸۰۰

آمریکا دست به دامان نفت ونزوئلا شد

ونزوئلا می‌تواند ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت در بازار جهانی اضافه کند البته اگر آمریکا مجوز صادرات نفت این کشور را تأیید کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز؛ اتاق نفت ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد در صورتی که ایالات متحده به درخواست شرکای خود برای واردات نفت از ونزوئلا پاسخ مثبت دهد؛ تولیدکنندگان نفت در این کشور تولیدات خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رینالدو کوینترو، رئیس اتاق نفت ونزوئلا گفت که این افزایش میزان تولید آمار تولید و صادرات نفت این کشور آمریکای جنوبی که دیگر عضو اوپک نیست را از میانگین ۷۵۵ هزار بشکه در روز به حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز نزدیک می‌کند.

مقامات ایالات متحده آخر هفته گذشته با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ملاقات کردند و از این کشور خواستند حداقل بخشی از صادرات نفت به ایالات متحده را به عنوان بخشی از توافق با این کشور برای کاهش تحریم‌های تجاری نفت که از سال ۲۰۱۹ علیه این کشور اعمال شده است، تأمین کند.

کوینترو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: با ظرفیتی که داریم، می‌توانیم ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت اضافه کنیم.

این اقدام می‌تواند ابتدا به نفع شرکت‌هایی مانند شورون (CVX.N) باشد که برای تجدید مجوز‌ها برای تجارت یا مبادله نفت با ونزوئلا تلاش زیادی به خرج داده‌اند.

در سال ۲۰۲۱، این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا تولید و صادرات نفت خود را متوقف کرد و به ۶۳۶ هزار بشکه رساند، این در حالی است که ۀمار‌ها نشان می‌دهد تولید نفت این کشور در سال جاری ۱۲ درصد رشد کرده است.

وی گفت حتی اگر تحریم‌های نفتی ونزوئلا فقط برای برخی معاملات کاهش یابد، این کشور در نهایت می‌تواند یک میلیون بشکه در روز به تولید اضافه کند.

کارشناسان کمتر به این پیش‌بینی‌ها خوش‌بین بوده‌اند، زیرا نیاز فوری به دکل‌های حفاری و سرمایه‌های هنگفت برای افزایش تولید ضروری است.

سال‌ها عدم سرمایه‌گذاری و سو مدیریت و اخیراً تحریم‌های ایالات متحده به تولید نفت ونزوئلا ضربه زد این در حالی است که در اواخر دهه ۹۰ به حدود ۳.۷ میلیون بشکه در روز رسید.

شرکت‌های کوچک نفتی برای پرداخت‌های جزئی بدهی قرارداد سوآپ کلیدی با ایران به امضا رسانده‌اند تا ایران میعانات گازی مورد نیاز برای افزایش گرید‌های نفت صادراتی ونزوئلا را فراهم کنند تا ونزوئلا بتواند به ۱ میلیون بشکه تولید نفت روزانه دست پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولیدکنندگان نفت صادرات نفت تحریم هزار بشکه در روز بشکه در روز ایالات متحده نفت ونزوئلا میلیون بشکه صادرات نفت تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرار از زندان با نقش‌آفرینی یک گربه (فیلم) خلاقانه‌ترین مدل فرار از زندان در سال 2023 ثبت شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده