Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون توسعه و بهره برداری معادن شرکت آلومینای ایران بر ضرورت تربیت نیروی معدنی متخصص بومی در استان تاکید و کرد و گفت: با توجه به غنای بالای معدنی در استان، تربیت نیروهای بومی از سوی جهاددانشگاهی می‌تواند به توسعه پایدار در استان کمک کند.

عبدالله شه بخش در نشستی با سرپرست و معاون جهاددانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در حوزه های معدنی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از جهاددانشگاهی به عنوان یکی از رویش‌های بالنده و ماندگار انقلاب اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی شجره طیبه‌ای است که آثارش در همه جای کشور مشهود است.

رویکرد زیست‌محیطی به فعالیت‌های معدنی در آلومینای ایران

معاون توسعه و بهره برداری معادن شرکت آلومینای ایران با گلایه از برخی شایعات در خصوص فعالیت های معدنی و آثار مخرب احتمالی تصریح کرد: آلومینای ایران نه یک شرکت خصوصی که یک مجموعه دولتی است و بر همین مبنا وظیفه ذاتی آن توجه به توسعه پایدار است و لذا هیچگاه چنین مجموعه‌ای به سمتی که به توسعه پایدار و تخریب محیط‌زیست بی‌انجامد حرکت نخواهد کرد.

وی از توجه به مسائل زیست‌محیطی به عنوان یکی از اولویت‌های مجموعه آلومینای ایران نام برد و افزود: این مجموعه در بسیاری از استان‌ها و از جمله در کرمان، یزد، کهکولیه و بویراحمد، سمنان ، خراسان شمالی و...به فعالیت معدنی می‌پردازد و در همه این استان‌ها رویکرد و نگاه ما معطوف به توسعه پایدار و حفظ محیط‌زیست است.
وی با بیان اینکه آلومینا متعهد به مسائل محیط زیستی ست افزود: ما در حوزه‌های زیست‌محیطی، تعهد جدی داشته و در راستای بیانات رهبری معظم انقلاب ، نگاه غیراقتصادی به آن داریم.

معاون توسعه و بهره برداری معادن شرکت آلومینای ایران با گلایه از رویکرد غیردقیق برخی رسانه‌ها در حوزه فعالیت‌های معدنی خواستار رویکرد تخصصی‌تر به این بخش شد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین با بیان حقیقت‌ها و رویکرد تخصصی محقق می‌شود.

جامعه نخبگان ایسنا را چشم و گوش جامعه می‌داند

وی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای جهاددانشگاهی در کشور از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به عنوان رسانه‌ای موفق نام برد و گفت: ایسنا از جمله رسانه‌هایی است که رویکرد تخصصی‌تری به بخش‌های مختلف دارد و از همین رو است که این رسانه از سوی جامعه نخبگان کشور به عنوان رسانه‌ای موفق و اثرگذار پذیرقته شده است.

شه‌بخش با بیان اینکه ایسنا نشان داده که نگاه غرض‌ورزانه ندارد عنوان کرد: بزرگترین سرمایه ایسنا این است که جامعه نخبگان در کشور به این رسانه به عنوان چشم و گوش جامعه نگاه می‌کنند.

ارائه بسته توسعه‌ای آلومینا به استانداری سمنان

معاون توسعه و بهره برداری معادن شرکت آلومینای ایران با اشاره به ظرفیت‌های متنوع استان سمنان در حوزه های معدنی و صنعتی گفت: مجموعه آلومینا ایران در همین راستا یک پکیج و بسته توسعه پایدار تهیه و به استانداری سمنان ارائه داده است.
وی ادامه داد: استان سمنان این ظرفیت بالقوه را دارد که با رفع برخی شبهات و در سایه همکاری و تعامل مسوولان، مردم، رسانه‌ها و..به رتبه نخست کشور رسیده و چهره استان را متحول کند.

شه‌بخش با بیان اینکه ایمیدرو و آلومینا پکیج‌های توسعه‌ای به همه استان‌ها ارائه داده افزود: البته در دیگر استان‌ها این بسته توسط ایمیدرو تهیه شده اما در استان سمنان مجموعه آلومینا این پکیج را تدوین و به مسوولان استانی ارائه داده است.

وی در بخش دیگری به زمینه‌های همکاری با جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: البته در سطح ملی تفاهمنامه‌هایی با جهاددانشگاهی منعقد شده است اما با توجه به نیازهای آموزشی به تربیت نیروی متخصص در استان آماده همکاری با جهاددانشگاهی در استان هستیم.

ضرورت تربیت نیروهای متخصص بومی در حوزه معدنی

عضو هیئت مدیره آلومینا ایران با اشاره به پهنه‌های معدنی متعدد در استان بر ضرورت تربیت نیروهای متخصص بومی در حوزه معدنی تاکید و خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی استان می‌تواند در این بخش به ما کمک کند.

این مدیر ارشد معدنی بر ضرورت تربیت معدنکار ، تکنیسین و ناظر معدنی متخصص تاکید و عنوان کرد: با توجه به غنای بالای معدنی در استان، تربیت نیروهای بومی از سوی جهاددانشگاهی می‌تواند به توسعه پایدار در استان کمک کند.

وی از آمادگی این مجموعه برای تامین اعتبارات طرح تربیت نیروی معدنی متخصص خبر داد و گفت: با توجه به معادن شناسایی شده در استان ما به نیروی معدنی متخصص بومی در این بخش نیاز داریم.

معاون توسعه و بهره برداری معادن شرکت آلومینای ایران با بیان اینکه انتقال نیروهای معدنی از دیگر مناطق به فقر نیروی کار در آن مناطق می انجامد افزود: بر همین اساس از دوره های تخصصی و آموزشی جهاددانشگاهی در استان سمنان استقبال می کنیم.

استقبال از همکاری‌های پژوهشی با جهاددانشگاهی استان

وی از سمنان به عنوان دومین استان کشور از نظر معادن بوکسیت نام برد و گفت: با توجه به عرصه‌های معدنی امیدبخش در این استان، چه بسا با شناسایی دیگر عرصه‌ها، این استان حاوز رتبه نخست کشور در این حوزه معدنی باشد.

شه‌بخش از آمادگی دستگاه متبوع خود برای همکاری پژوهشی با جهاددانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: آمادگی داریم زمینه بازدید همکاران پژوهشی شما از خط تولید و عرصه های معدنی را فراهم کنیم. علاوه بر این در حوزه آینده پژوهی مشاغل نیز آماده همکاری‌های مشترک با جهاددانشگاهی استان هستیم.

معاون توسعه و بهره برداری معادن شرکت آلومینای ایران با اشاره به توانمندی‌های جهاددانشگاهی استان در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فناورانه از آمادگی مجموعه خود برای توسعه همکاری‌ها با این نهاد انقلابی خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آلومینا جهاد دانشگاهی سمنان جهاددانشگاهی استان توسعه پایدار تربیت نیروهای متخصص بومی استان سمنان ضرورت تربیت تربیت نیروی نام برد استان ها شه بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

وزیر دفاع ایران در دیدار دبیرکل وزارت دفاع هند با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران