Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خراسان شمالی اظهار داشت: برای جلوگیری از آسیب ها و خسارت های احتمالی، لایروبی مسیل ها بویژه در شهرها ضروری است و در این زمینه تکلیف و وظیفه دستگاه ها باید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: برای جلوگیری از خسارت های احتمالی سیل بهاره، نقاط حساس در مسیل ها شناسایی و در این زمینه اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود تا جلوی خسارت های جانی و مالی تا حد امکان گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان شمالی گفت: بازبینی و بررسی لازم از پل ها انجام و نواقص شناسایی و برطرف شود، در زمان پیش بینی وقوع سیل هم اطلاع رسانی های لازم به مردم داده شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده کشاورزان از مزایای بیمه صندوق کشاورزی گفت: باید در زمینه مزایای بیمه کشاورزی ترویج و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود تا در زمان حادثه بخشی از خسارت های حادثه های طبیعی برای این تولیدکنندگان جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: تهدیدها و بحران ها در استان موارد ناشناخته نیست و ما به دنبال این هستیم که در این باره برنامه ریزی شود تا خسارت های حادثه های مختلف خشکسالی و یا سیل کاهش یابد و انتظار می رود در این باره دستگاه های اجرایی برنامه داشته باشند. 

استاندار خراسان شمالی با اشاره به وقوع ۲ فقره زلزله خسارت بار در این استان در سال جاری و با اشاره به اینکه زلزله فرصتی برای بازسازی منازل غیرمقاوم شد گفت:  باید فرصت هایی که در سطح ملی و یا استان در دسترس است استفاده شود تا منازل روستاییی بازسازی و مقاوم سازی شود و عمران و آبادانی استان توسعه یابد.

بحران آب در خراسان شمالی

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به بحران های ناشی از خشکسالی و کاهش بارندگی ها در استان گفت:  براساس اعلام مسوولان استان، دشت های استان سالانه ۷۰ میلیون مترمکعب آب از دست می دهند و سالانه ذخایر آب زیر زمینی آب کاهش می یابد.

مهدی رشیدی اظهار داشت: ۸۸۰ میلیون مترمکعب آب در استان در بخش کشاورزی، ۹۰ میلیون متر مکعب در بخش آشامیدن و ۲۰ مییون مترمکعب در بخش صنعت مصرف می شود.

وی گفت: باید بهره وری مصرف آب در بخش کشورزی افزایش یابد و در این زمینه تولید در این بخش باید از حالت سنتی خارج شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: بحران آب در حدی است که کاهش بارندگی ها در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. 

برچسب‌ها بجنورد خشکسالی خراسان شمالی سیل شهرداری بجنورد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خشکسالی خراسان شمالی بجنورد خشکسالی خراسان شمالی سیل شهرداری بجنورد خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل فرحبخش، صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مسیل های بالادست شهرستان زرند در سیل اخیر اظهار داشت: با توجه به میزان بارش چند روز اخیر، ایجاد برخی مشکلات و تحمیل خسارت‌ها اجتناب ناپذیر است، اما بایستی بررسی کامل صورت گرفته و با شناسایی افراد خسارت دیده و برآورد میزان خسارت ناشی از وقوع سیلاب دستگاه‌های حمایتی، شهروندان و خیرین برای تسکین دردهای آسیب دیدگان تدبیری اتخاذ نمایند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده توسط فرمانداری، شهرداری‌، ادارات و دستگاه‌های مربوطه در مدیریت بحران ستودنی است، افزود: با توجه به اینکه بخش عمده شهر زرند در منطقه سیلابی واقع شده است، شایسته است دستگاه‌های مسئول اقدامات پیشگیرانه مؤثری را از جمله ایجاد حلقه‌های آبخیز داری جهت دفع بحران و مدیریت آن انجام دهند.

وی با بیان اینکه ایجاد حلقه‌های حفاظتی آبخیزداری جدید باید در دستور کار قرار گیرد، خاطر نشان کرد: دستگاه قضائی زرند نیز همواره در حوزه مدیریت بحران و پیشگیری از هر گونه آسیب به جان و مال شهروندان و دفع خطر از شهرستان خود را مسئول دانسته و همواره پشتیبان دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در حوزه مدیریت بحران خواهد بود.

کد خبر 6091073

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی به محورهای موصلاتی وارد شد
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت