Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله لطف الله دژکام روز دوشنبه در دیدار با مدیر کل بنیاد شهید فارس و معاونین به مناسبت روز شهید و هفته تاسیس بنیاد شهید، اظهار کرد: در بحث سند فرهنگی اینگونه نگاهی باید داشته باشیم که تعداد فعالیت های ما ملاک نیست.

امام جمعه شیراز ادامه داد: چون خود ما درگیر سند نقشه مهندسی فرهنگی شدیم این حرف را می زنم و اگر در پایان سال فقط تعداد فعالیت ها را بیان کنیم به کار ما نمی آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ما باید یک ملاک ارزیابی دیگری بگذاریم و ببینیم وضع جامعه کجا بوده و کجا آمده و آیا تغییری در گفتمان اجتماعی و نوع گرایش ها و علایق ایجاد شده است یا خیر چون این موارد مهم است وگرنه هرچه فعالیت انجام دهیم و تغییری رخ ندهد انگار اقدامی نکرده ایم.

دژکام بیان داشت: یکی از دستگاه‌هایی که وظیفه اساسی در خصوص بحث ایثار و شهادت دارد مجموعه بنیاد شهید است در حالیکه بنیاد حفظ ارزش ها و امثالهم نیز در حیطه فرهنگ ایثار و شهادت کار می کنند و مجموعه های عظیمی هستند.

او عنوان کرد: واقعیت این است که ما اگر بخواهیم ببینیم در فرهنگ ایثار و شهادت باید چه کار کنیم یکی از اسناد مهم بالادستی ما که سیاست های کلی بحث ایثار و شهادت است را مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند و تقریبا از حیث خط مشی و سیاستی که بند به بند تعریف شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: هیچ سند دیگری از سندهای نظام اینقدر ماده و بند ندارد یعنی به صورت ویژه و ریز رهبر انقلاب خط مشی و سیاست مسائل ایثارگری و فرهنگ شهادت را تعیین کرده اند که این عرصه فرهنگ است.

وی با طرح این پرسش که در این عرصه ما باید دنبال کنیم که امروز نسبت به سیاست های این بخش در کجا قرار داریم، گفت :یک نحوه ارزیابی مدیریت این است که بگوییم ما این تعداد اقدام را انجام داده ایم و این خوب است اما به ما نمی گوید کجای کار هستیم. ما باید همیشه در عرصه مدیریت ببینیم کجای کار هستیم.

آیت الله دژکام یادآوری کرد: بنابراین آمارهای کمی گاهی وضعیت ما را از حیث اینکه در مدیریت کجای کار هستیم مشخص نمی کند و این مسئله ایست که عموما در گزارش کارها در کشور ما مرسوم شده که آمار کمی می دهیم.

وی اضافه کرد: البته نمی گوییم آمار کمی نیاز نیست ولی این مشخص کننده موفقیت مدیر نیست و برای سنجیدن موفقیت به یکسری دیگر شاخص ها نیاز داریم و چون آنها را درست اندازه گیری نمی کنیم در نوع اقدامات اشتباهاتی انجام می دهیم.

دژکام گفت: مثلا فرض کنید وضع ما امروز از نگاه مردم به قضیه ایثارگری چگونه است؟ اگر بحث های رسانه‌های بیگانه را بررسی کنید وضعیت را بد می بینند؛ حال واقعا اوضاع بد است یا خیر؟

وی ادامه داد: شاخص ها برای ما درست تبیین نشده است و برای همین رسانه‌ها خصوصا رسانه‌های بیگانه جولان می‌دهند اما اگر ما ملاک و شاخص تعیین کنیم دیگر نمی توانند فضاسازی کنند. همان طور که حضرت حافظ فرموده است "خوش بود گر محک تجربه آید به میان ... تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

دژکام اضافه کرد: اگر کار دقیق و علمی در خصوص خدمات نظام انجام گیرد می بینید آنقدر که سیاه نمایی می شود وضع کشور بد نیست ولی اگر مجال را از بحث محاسبه علمی بگیریم همین می شود که می گویند وضع خوب یا بد است درحالیکه به واقع قابل تشخیص نیست.

امام جمعه شیراز گفت: هیچ فردی از بیرون نسبت به دستگاه ها و نهادهای کشور همچین نگاه و ملاحظه ای ندارد اما داخل مجموعه خود می توانید این کار را کنید چون هدف خدمت و رضایت خداست خود ما باید بررسی کنیم که کجای کار هستیم.

وی بیان کرد: اگر در خصوص مسائل فرهنگی بتوانیم آن اهدافی که در سیاست های کلی مشخص شده بررسی کنیم و پیمایش داشته باشیم و ببینیم وضعیت ما چطور است یک کار بسیار خوب و ارزشمند است.

دژکام عنوان کرد: به نظر می رسد امروز جوانانی که اطراف شهدا و ایثارگران هستند بیش از تعدادی شهید و ایثارگری است که داریم. در زمان انقلاب همه ایثارگر و رزمنده نبوده و همه جور آدم داشتیم امروز هم افراد مختلفند اما اینکه ما حواسمان به این تعداد نیست و نمی توانیم نشان دهیم به خاطر این است که خیلی بررسی نکرده ایم که بتوانیم قضیه را سامان دهیم.

وی افزود: نکته مهم دیگر در خصوص مسئله تخصیص منابع است. شما بیش از ۱۴ هزار شهید دارید و تعداد بسیار بیشتر جانباز و ایثارگر که باید یکسری خدمات به آنها بدهید.

او عنوان کرد: آنچه که به عنوان منابع در اختیار مجموعه بنیاد شهید است مسلما با تعداد جامعه هدف همخوانی ندارد و یکی از ملاک هایی که مشخص می شود مدیر چقدر موفق بوده همین است که تخصیص منابع باید به گونه ای رخ دهد که رضایت جامعه هدف را تامین کند در حالیکه منابع کمتر از نیاز است.

وی با بیان اینکه این ظرافت کار مدیر است که کار را سامان دهد با وجود اینکه منابعش محدود است، گفت: پیامبر گرامی و سایر ائمه گاهی نکاتی را فرموده اند که این نکته های مدیریتی در روایات اهل بیت است.

امام جمعه شیراز افزود: امروز ضد انقلاب به دنبال این هستند که جامعه ایثارگری را برعلیه نظام کنند، در این خصوص شما باید با جامعه ایثارگری همدلی کنید که این همدلی کردن سبب ایجاد آرامش می شود.

وی با بیان اینکه اخلاق چند سرفصل دارد، گفت: یکی از آنها همدلی کردن است. مخاطب ما باید احساس کند اگر رنج می برد همه ما با او شریک هستیم و این احساس همدلی را ایجاد کنید.

دژکام عنوان داشت: فرقی نمی کند کدام طرف میز هستیم، درد مشترک داریم. این اخلاقی است که باید به طرف مقابل منتقل کنیم. گاهی باید به همدیگر کمک دهید. این احساس همدلی کردن است که مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: برقراری عدالت کار بسیار سختی است و مردم از بی عدالتی ناراحت هستند و باید شرایط را عادلانه کنیم. پس همدلی کردن و عدالت ورزی کردن  را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: اخلاق فقط به حسن خلق نیست بلکه همه اخلاق می تواند مؤثر باشد در اینکه مردم از مدیریت‌ها راضی شوند. امروز نگرانی که ما داریم و دشمن روی آن حساب می کند همین است که نارضایتی مردم خصوصا جامعه ایثارگری به وجود آید.

دژکام یادآوری کرد: باید از سایر دستگاه های دیگر برای تبلیغ و فرهنگ سازی کمک بگیریم و تعامل با سایر دستگاه ها نیاز است.

وی با اعتقاد به اینکه ایثارگری شهدا و رزمنده‌ها باید با ظرافت های هنری به جامعه تزریق شود، گفت: اینکه چگونه یک فیلم تأثیرگذار و مفید باشد را باید مجموعه شما نظارت کند.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران امام جمعه شیراز لطف الله دژکام سند مهندسی فرهنگی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران امام جمعه شیراز لطف الله دژکام بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران امام جمعه شیراز لطف الله دژکام سند مهندسی فرهنگی شیراز فارس امام جمعه شیراز کجای کار هستیم ایثار و شهادت بنیاد شهید همدلی کردن دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی