Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@19:41:36 GMT

مراحل واردات کالا از چین به چه شکل است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۰۹۷۹

مراحل واردات کالا از چین به چه شکل است؟

واردات کالا از چین ، یکی از موضوعات مهم در دنیای امروز است. چین به عنوان یکی از بزرگترین و اصلی ترین قطب های تولیدمحصولات در جهان، شرایطی را برای بازرگانان و وارد کنندگان محصولات فراهم کرده تا بتوانند طیف گسترده ای ازمحصولات را با شرایط متنوع از لحاظ هزینه، خریداری کرده و به کشور خود وارد نمایند.

تجارت با تولیدکنندگان چینی برای بازرگانان، سودآور است، اما اگر بدون آشنایی با قوانین و شرایط بازار چین، و بدون کمک گرفتن از افراد باتجربه در این حوزه، وارد کار واردات کالا شوید، ممکن است در کار خود با شکست مواجه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به بررسی کامل مراحل و شرایط واردات کالا از چین ، مشکلات واردات کالا از چین و بهترین روش واردات کالا از چین خواهیم پرداخت و همچنین بهترین کالاهای وارداتی از چین را معرفی خواهیم کرد. 


روش های
واردات از چین

دریافت مجوزهای اولیه دریافت استاندارد پیگیری تولید کالا بررسی قبل از انجام حمل و نقل دریافت اسناد مربوط به تامین ارز دریافت اسناد بازرسی دریافت مجوزهای ورود کالا به کشور پرداخت هزینه حقوق و عواض گمرک پرداخت تعهدات ارزی و مالیاتی

در صورتی که، در هر کدام از این موارد دچار سردرگمی شدید و یا در انجام این مراحل به مشکل برخورد کردید، می توانیداز مشاوران خبره و کارشناسانی که در این حوزه، مشاوره می دهند، کمک بگیرید.یکی از روش های واردات از چین این است که خودتان، تمام مراحل واردات کالااز چین را انجام دهید، که همان طور که گفته شد برای انجام این کار می توانید از مشاوران فعال در این حوزه راهنمایی بخواهید.

یکی دیگر از روش های واردات کالا از چین، ایناست که از یک شرکت بازرگانی معتبر کمک بگیرید و انجام عملیات واردات را به آن ها واگذار کنید.کشور چین یکی از قدیمی ترین و و بزرگترین شرکای ایران است. در چند سال اخیر مراودات تجاری با سایر کشورها محدودتر شده و همین امر باعث گسترش و افزایش واردات کالا از چین شده است.

انواع کالاهای جزئی و بزرگ از کشورچین به ایران وارد می شود. برخی از کالاهایی که از چین وارد کشور می شود عبارت اند از:

قطعات و لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر وسایل ورزشی لوازم جانبی اتومبیل کاغذ مواد اولیه شیمیایی و معدنی ساعت دیواری و مچی قطعات صنعتی و ماشین آلات قطعات ساختمانی و لوازم خانگی انواع کودها انواع شیرآلات و اتصالات لوله کشی لوازم خانگی آلات موسیقی پارچه انواع وسایل روشنایی و لامپ لوازم خیاطی قطعات و لوازم پلاستیکی انواع لباس پیچ و مهره و بسیاری دیگر از لوازم و ابزار

 

بهترین روش واردات از چین چه راهی است؟

ایران دارای گمرکات، بنادر و فرودگاه های مختلفی در جهت صادرات و واردات کالا بوده و آمارها نشان می دهد بیشترین میزان واردت کالا از این کشور شرق آسیا از برخی گمرکات خاص صورت گرفته است. به طوری که در چند ماهه نخست سال گذشته، بیشترین میزان واردات از گمرک منطقه ویژه شهید رجایی به میزان بیش از201 میلیون دلار بوده است.

 از جمله گمرکات مهم در تجارت با چین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بندر امام خمینی (ره) منطقه آزاد تجاری چابهار منطقه ویژه بوشهر1 غرب تهران گمرک منطقه ویژه شهید رجایی فرودگاه امام خمینی (ره) منطقه ویژه اقتصادی بم تهران امور واردات

برای تجارت با کشورهای مختلف می توان به روش های مختلف دریایی، هوایی و زمینی اقدام کرد که در میان گمرکات فوق هرسه این روش ها وجود دارند. انتخاب هر کدام از این روش ها بسته به میزان هزینه، نوع کالا و هزینه های حمل کالا دارد.

به عنوان مثال، امکان دارد برخی از کالاهایی که مواد غذایی و خوراکی هستند زودتر به کشور وارد شوند، در حالی که پاره دیگری از کالاها اینگونه نیستند.برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی واردات از چین بدون گمرگ،بهترین کالا برای واردات از چین و هزینه واردات از چین میتوانید به مشاورین ما تماس بگیرید.

 

 مشاوره واردات از چین

پیچیدگی قوانین و مقررات تجاری، تغییر مداوم این قوانین، شرایط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور چین باعث شده تا تجارت با آن نیازمند توانایی ها و مهارت های مختلفی باشد.از طرفی این کشور به عنوان یک تافته جدا بافته در نظام سیاسی و اقتصادی جهان به شمار می رود و بسیاری از ویژگی ها واصول حاکم بر بسیاری از کشورهای جهان بر این منطقه صدق نمی کند.

مرحله اول شناسایی تولید کننده یا فروشنده در چین

تجار و بازرگانانی که قصد واردات کالا از چین را دارند، باید در ابتدا نسبت به شناسایی تولید کننده یا فروشنده در چین اقدام کنند. زیرا اگر فروشنده و تولید کننده خوب را پیدا نکنید، نمی توانید خرید خوب و راحتی نیز انجام دهید.

اما شناسایی تولید کننده یا فروشنده در چین شامل چند مرحله است که به شما کمک می کند تا محصول مورد نظر را پیدا وخریداری کنید.گفتگو و مذاکره برای خرید کالای مورد نظر از شرکت های چینی باید مذاکرات متعددی با فروشندگان این کالاها انجام بگیرد.

 بدون ساعتها صحبت در مورد کالا و قیمتی که مد نظر و مطابق میل تاجران ایرانی باشد، عقد قرار داد تجاری ممکن نیست.همچنین میزان واردات عمده از چین در این مذاکرات تعیین می شود. در مذاکرات و گفتگو با فروشندگان چینی زمان تحویل گرفتن کالاها، کیفیت آنها و سایر ویژگی های کالا از دیگر مواردی هستند که باید به هنگام عقد قرار داد به آنهاتوجه کرد.


تست کالاها

مرحله تست کالا نیز قبل از عقد قرارداد و قبل از تحویل گرفتن کامل کالاها انجام می گیرد. در این مرحله تست کامل درمورد کالاها از قبیل وزن کالا، تست فنی و فیزیکی انجام شده تا صحت و سلامت کالاها در نمونه های ارسالی مشخص ومورد بررسی قرار گیرد.اخذ پروفرما و پکینگ لیست از شرکت تولید کننده و یا فروشنده پس از آنکه پیش فاکتور توسط فروشنده چینی ارسال شد و خریدار آن را تایید نمود. قرارداد نهایی بین دو طرف بسته می شود. چنانچه کالای مورد نظر در انبار فروشنده و تولید کننده کالا وجود نداشته باشد. تولید کننده و یا فروشنده کالا بادریافت بخشی از مبلغ خرید اقدام به تولید کالا می نماید.انتقال وجه از خریدار به فروشنده و یا تولید کننده چینی به چندین روش صورت می گیرد، که با توجه به شرایط و مفادقرارداد این انتقال و نیز حوالات ارزی انجام می شود.

مرحله دوم: ثبت سفارش

با مقررات اخیر اصول واردات و ترخیص کالا، مرحله آخر ثبت سفارش  نیازمند این است که شماره قبض انبار در سیستم ثبت شود. بنابراین به محض دریافت شدن قبض انبار، کارشناسان نسبت به ثبت سفارش واردات کالا از چین اقدام میکنند.همچنین کارشناسان وزارت بازرگانی  باید سفارش ثبت شده در سیستم را تایید کنند.

تایید این ثبت به فاصله زمانی یک روزبه طول می انجامد. بعد از تایید کد اظهار کالا توسط سامانه ثبتارش به گمرک ابلاغ می گردد.مدت زمان ابلاغیه نیز یک روز می باشد، و به طور کلی فاصله زمانی مورد نیاز برای ثبت سفارش یک الی دو روز به طول می انجامد.


اظهار گمرکی

بعد از دریافت کد ثبت سفارش در سیستم، مرحله اظهارنامه می رسد. فرآیند ترخیص کالا نیز از مرحله تکمیل اظهارنامه وارداتی و ثبت آن در سیستم گمرک آغاز می گردد. در این مرحله نوع کالا، کمیت، علامت تجاری، فنی کالا، مدل، ارزش و وزن کالا و سایر مشخصات کالا از مواردی هستند که در زمان ورود کالا به گمرک مورد بررسی قرار می گیرند.


ارزیابی اظهارنامه توسط کارشناسان گمرکی

در این مرحله ارزیابان و کارشناسان گمرکی مشخصات مندرج در برگه کالا را بررسی کرده، و بعد از تطابق و اطمینان ازصحت مندرجات داخل برگه با خود کالا آن را تایید می کنند. همینطور دایره ارزش گمرکی، ارزش درج شده را بعد از بررسی و نتیجه تایید می نماید.

مرحله سوم: ارائه اسناد مورد نیاز جهت ترخیص کالا

از جمله اسناد مورد نیاز برای ترخیص همه کالاها که باید ترخیص کار آنها را به گمرک ارائه دهد، شامل قبض انبار، بارنامه،پروفرما اینویس، پکینگ لیست و گواهی مبدا می باشند.


اخذ مجوزهای مورد نیاز

علاوه بر مجوزهای فوق که ارائه آن برای تمامی کالاها به گمرک الزامی است، کالا نیازمند دریافت گواهی استاندارد، یامجوزهای خاص از مراجع مربوطه ( بسته به نوع کالا شامل گواهی نظام پزشکی یا مخابرات و غیره ) می باشد.در غیر این صورت تاییدیه از طرف کارشناسان گمرک جهت تایید صحت کلیه مندرجات کالا صادر نمی گردد.

 بلکه بایدعلاوه بر دریافت مجوز، هزینه های ترخیص کالا توسط وارد کننده پرداخت شده و از پروانه خروجی کالا که مشابه همان اظهارنامه است نیز پرینت گرفته شود.

درب خروجی پس از آنکه تمامی مراحل ترخیص کالا به درستی انجام گیرد، وسیله حمل کالا جهت حمل و انتقال کالای مشتری به هرنقطه کشور فراهم شده تا کالا روی آن بارگیری و وسیله نقلیه حامل کالا به سمت درب خروجی گمرک هدایت شود.در درب خروجی نیز تمامی مراحل از ابتدا تا انتها چک می گردد، و پس از بررسی مجدد و اطمینان از صحت و درستی انجام مراحل مهر خروج کالا روی پروانه زده می شود. اینگونه بار ترخیص شده از گمرک خارج شده و به وسیله نقلیه به مقصدمورد نظر حرکت می کند.

شرکت ما با هدف ارائه خدمات تخصصی مشـاوره بازرگانی ، انبـارداری در مبـدا ، واردات عمده  از چین ، واردات ازچیـن ، حمـل هوایی،ترخیص کالا از چین ،واردات از چین بدون گمرک ، واردات کالا از چین به ترکیه و حمـل دریایی کالا و همچنین  ترخیص کالا با سابقه و تجربه طولانی در خدمت شما عزیزان هستیم؛ جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

 (0912 251 8152  ) - ( +86 1388 392 1774)

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: واردات کالا از چین واردات از چین تولید کننده منطقه ویژه ترخیص کالا ثبت سفارش مورد نیاز مورد نظر روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده در حالی که قرار بود بانک مرکزی از فهرست مذکور رونمایی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده اصلی کشور طی سال 1402 را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران،وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

به گزارش تسنیم، در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات 1402 واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون 236 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم،چندی قبل بانک  مرکزی اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکتهای مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست میتواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز  به شرکتها و بنگاههای اقتصادی را شفاف کند. این درحالی است که هنوز خبری از فهرست بانک مرکزی نیست و گمرک وضعیت واردات سالهای 1402 و 1401  صد شرکت بزرگ را منتشر کرده که از این طریق میتوان یک براورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکتها در دست داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲