Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: بخش مهمی از مسیر دستگاه قضایی برای تحقق عدالت به تعامل راهگشا و تأثیرگذار نیروی انتظامی بعنوان ضابط قوه قضاییه بر می‌گردد. خبرگزاری میزان - سومین و آخرین نشست مشترک هم اندیشی قضایی و انتظامی در سال جاری با حضور رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی، معاونان قضایی رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، فرمانده انتظامی استان و جمعی از رؤسای کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی حضور داشتند، مهمترین مسائل و مشکلات مبتلابه از سوی دبیران کمیته‌های قضایی و انتظامی مطرح و مورد بررسی قرار  داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بررسی مراحل نهایی و ابلاغ شیوه نامه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در خصوص «رفع توقیف و ترخیص وسائط نقلیه از توقفگاه و تحویل آن به مالک»، ضرورت هماهنگی‌ها و تعامل هر چه بیشتر به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی در پرونده‌های قضایی و سرعت بخشیدن به روند اجرای احکام صادره، تسریع در اجرای به موقع دستور‌های قضایی از سوی ضابطان به ویژه در موارد جلب محکومین متواری، لزوم شفافیت و دقت در ارسال گزارش‌های اعلام شده از سوی مراجع انتظامی، ارتقا زیرساخت‌های ارتباطات متقابل و استعلامات الکترونیک و تقویت سطح مکاتبات مکانیزه از مهمترین محور‌های مورد گفت وگو در این جلسه بود.   رئیس کل دادگستری استان در این نشست ضمن قدردانی از مجاهدت‌های شبانه روزی نیروی انتظامی از ولایتمداری، اخلاق مداری و قانون مداری بعنوان سه خصیصه ممتاز و برجسته نیروی انتظامی و مظهر پشتیبانی و اقتدار آن یاد و با ارزشمند توصیف کردن جایگاه این نیرو در راستای تأمین و حفظ «امنیت اجتماعی» تصریح کرد: نیروی انتظامی یکی از سرحلقه‌های اصلی تأمین امنیت عمومی و اجتماعی پایدار در جامعه است که با ایفای وظایف خود به نحو احسن و شایسته هم بعنوان ضابط و نیز یکی از بازوان قدرتمند دستگاه قضایی در معیت سایر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به کشور و میهن اسلامی و قوه قضاییه خدمت می‌کنند.   حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده گفت: قطعا بخش مهمی از مسیر دستگاه قضایی برای تحقق عدالت به تعامل راهگشا و تأثیرگذار نیروی انتظامی بعنوان ضابط قوه قضاییه بر می‌گردد و امیدواریم در فصل جدیدی که با حضور سردار مطهری زاده بعنوان فرمانده انتظامی استان آغاز شده و چشم انداز روشنی را در اذهان متصور ساخته، سطح این همکاری‌ها بیش از پیش تقویت و تداوم یابد تا بتوانیم با واقع نگری، نواقص و کاستی‌ها موجود را رفع و به اهداف مورد نظر دست یابیم.   وی بیان کرد: بخش مهمی از موفقیت کار دستگاه قضایی در بحبوحه دادرسی به کمیت و کیفیت اجرای دستور‌های قضایی و نیز اجرای احکام بر می‌گردد و این سازوکار تأثیر بسیار زیادی در احقاق حق دارد چراکه نتیجه این زحمات پس از رسیدگی‌های قضایی در اجرای احکام متمرکز شده لذا انتظار ما این است که ضابطین عزیز به این موضوع التفات جدی تری داشته باشند تا این تاش‌ها به ثمر بنشیند و بخش مهمی از هدف ما برای تحقق عدالت قضایی و احقاق حق در یک مسیر اعتماد آفرین برای افکار عمومی به طور محسوس و ملموس به سرانجام مطلوب برسد.
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به فلسفه برگزاری نشست‌های مشترک تعاملی قضایی و انتظامی، تصریح کرد: ما تا کنون در کنار ضابطان عزیز بوده ایم و از آنان حمایت کرده ایم و یقینا این حمایت‌ها تداوم خواهد داشت و لازم است با بیان مشکلات و طرح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات و انتقادات و پیشنهاد‌های لازم و بعلاوه انتقال تجربیات کاری کنیم که فرایند انجام کار بهتر از گذشته باشد و خروجی آن به عدالت قضایی بیانجامد و به همین اعتبار میزان اعتماد مردم نیز به دستگاه قضایی افزایش یابد.
وی با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی، مهمترین وظایف و مأموریت‌های قانونی قوه قضائیه را به ویژه در صیانت از حقوق عامه و فصل خصومات و پیشگیری از وقوع جرایم خاطرنشان و اظهار کرد: این اصل در تعیین افق پیش رو و تعریف مسیر خدمتگزاری به مردم، وظایف خطیری را به قوه قضاییه واگذار کرده است که هر کدام اهمیت خاصی دارد و طبعا کار ما زمانی به ثمر می‌رسد که ضابطان با دستگاه قضایی همراهی مؤثری داشته باشند.   حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده با تأکید بر ضرورت تقویت کارگروه «جلب»، از رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خواست با برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک آموزشی و توجیهی با فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها و دیگر اعضای کارگروه، از طرق مختلف از جمله هم اندیشی و تبادل نظرات و دیدگاه‌های سازنده، نظارت‌ها را تشدید و زمینه را برای تعیین تکلیف وضعیت پرونده‌هایی که به علت متواری بودن محکومان، معطل و معوق مانده اند هموار سازند.   دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه با اشاره به نقش و جایگاه ضابطان در روند اجرای دستور‌های قضایی و احکام صادره، مبانی قانونی متناظر به وظایف و مأموریت‌های متعدد و متنوع ضابطان را تبیین و تشریح کرد.   سیدجواد ایلالی تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات موضوعه ضابطان مکلفند حسب مورد و تحت نظر مقامات قضایی دستور‌های قضایی و احکام صادره را دقیقا اجرا و نتیجه را به مرجع قضایی گزارش کنند.   معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز در این نشست با اشاره به توقیف بیش از شش هزار وسیله نقلیه -اعم از خودرو و موتورسیکلت -در استان از نهایی شدن سازوکار تدوین و ابلاغ شیوه نامه «رفع توقیف و ترخیص وسائط نقلیه از توقفگاه و تحویل آن به مالک» به ضابطان خبر داد.   صادق اسپیدکار با بیان اینکه بر اساس شیوه نامه یاد شده بزودی وضعیت وسائط نقلیه طی یک سازوکار منظم و منسجم و منطبق با قوانین و مقررات موضوعه ساماندهی و تعیین تکلیف خواهد شد؛ تصریح کرد: مطابق آمار حجم عمده‌ای از توقیف وسائط نقلیه بر اساس دستور پلیس بوده و صرفا درصد کمی ناشی از دستور‌های قضایی بوده است بطوریکه از مجموع بالغ بر شش هزار وسائط نقلیه توقیفی، سهم دستگاه قضایی در این فرایند تنها ۵۹۲ فقره و سهم پلیس ۵۶۳۲ فقره بوده است و در این بین بیشترین میزان توقیف به موتورسیکلت‌ها اختصاص دارد.
فرمانده انتظامی استان نیز با تأکید مضاعف بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگی و تعامل راهگشا و سازنده متقابل بین دستگاه قضایی و ضابطان، به محدودیت‌ها و کمبود‌های نیروی انتظامی در ابعاد مختلف اشاره و در ادامه از اعلام آمادگی نیروی انتظامی جهت همکاری بیشتر و بهتر با دستگاه قضایی برای رفع نواقص و کمبود‌ها خبر داد.
سردار مطهری زاده با مناسب توصیف کردن سطح همکاری‌های کنونی ضابطین و دستگاه قضایی ابراز امیدواری کرد: با تقویت زیرساخت‌ها و پیگیری مشکلات مطروحه بتوانیم شاخص‌های عملکردی را نسبت به گذشته ارتقا بخشیم. انتهای پیام/ برچسب ها: خراسان شمالی هم اندیشی قضایی و انتظامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خراسان شمالی هم اندیشی قضایی و انتظامی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی قضایی و انتظامی دستور های قضایی نیروی انتظامی دستگاه قضایی وسائط نقلیه بخش مهمی قوه قضاییه تحقق عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا در مراسم معارفه رئیس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام علی عبداللهی رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، استاندار قزوین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و انتظامی در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسوولان دستگاه قضایی مطرح می شود، اجرای سند تحول قضایی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضایی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است. اظهارکرد: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رییس کل جدید دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است اذعان کرد: دستگاه قضایی در کنار دقت در رسیدگی به مسائل چالشی استان همچون مالباختگان خودرویی، اهل سرعت است و کسی نمی‌تواند مسیر اجرای عدالت را مخدوش کند اما مردم هم باید صبر و حوصله داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسوولان همدلی و همراهی باشد قطعا در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

در پایان مراسم با حکم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ریاست قوه قضاییه کشور؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین معرفی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900685

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند
  • رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است