Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش نشان می‎دهد که تقریباً تمام شهر‌های آمریکا شاهد افزایش قتل‌ و تیراندازی‌ بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - پلیس «سن‌ دیگو» در ایالت کالیفرنیا آمریکا نسبت به افزایش قتل‌های محلی و تیراندازی‌ها در این شهر ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه «سن‌ دیگو یونیون تریبون»، خشونت با اسلحه در آمریکا یک بحران عمومی است و شهر «سن دیگو» نیز از این واقعیت مصون نیست؛ از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون، ۱۰ قتل، ۴۴ تیراندازی غیرکشنده و حملات متعددی در این شهر رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی، پلیس ۳۷۲ قبضه سلاح گرم در این شهر کشف کرده که ۷۷ مورد آن سلاح‌های ممنوعه، غیرقانونی و بدون شماره سریال بوده است.

تأثیرات فیزیکی، روانی، عاطفی و مالی این سطح از خشونت با اسلحه خیره کننده است و این تأثیرات در سراسر جوامع بازتاب می‌یابد.

بسیاری از افراد در این شهر معتقدند که می‌توان از این وضع جلوگیری کرد، اما لابی سلاح در آمریکا می‌خواهد به دیگران القا کند که این امر غیر ممکن است و نمی‌توان به خشونت با سلاح گرم پایان داد.

سرمایه گذاری در برنامه‌های مداخله در خشونت با اسلحه یکی از راهکار‌های مهم برای جلوگیری از ادامه این روند در آمریکاست.

یکی از اقشاری که بیش از دیگران به دلیل خشونت با سلاح گرم تحت تاثیر قرار می‌گیرد، قشر جوان در این کشور است.

احتمال کشته شدن جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله آمریکایی با اسلحه ۲۳ برابر بیشتر از سایر کشور‌های پردرآمد در جهان است.

یکی از راهکار‌هایی که می‌توان جوانان را از این نوع خشونت‌ها دور کرد، ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنهاست.

بیشتر بخوانید: افزایش خرید و فروش تسلیحات بدون مجوز در آمریکا روند افزایشی جرم و جنایت در نیویورک آمریکا

یکی دیگر از کار‌هایی که باید انجام شود، جلوگیری از سیل در دسترس قرار گرفتن سلاح‌های غیر مجاز و قاچاق است.

همچنین خانواده‌ها باید سلاح‌های گرمی را که در اختیار دارند از دسترس افراد جوان خارج کنند؛ بدین معنا که این سلاح‌ها را در مکان‌های مطمئنی پنهان کنند؛ همچنین والدین باید این سلاح‌ها را از حالت مسلح درآورده و مهمات آن‌ها را در جای مطمئنی پنهان کنند.

به دلیل افزایش جرایم خشن، اکنون بیش از هر زمان دیگری، مردم آمریکا خود را نیازمند داشتن سلاح می‌دانند؛ آن‌ها مایلند تا با آموزش نحوه استفاده از سلاح گرم، خرید اسلحه گرم و حمل اسلحه گرم، از خود در برابر مهاجمان محافظت کنند.

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در مورد پیشگیری از جرم به این نتیجه رسیده است که سالانه ۲.۵ میلیون استفاده از اسلحه به دلایل دفاعی در آمریکا وجود دارد.

تقریباً تمام شهر‌های آمریکا شاهد افزایش قتل‌ها و تیراندازی‌های غیرکشنده بوده‌اند؛ مردم آمریکا همچنین از ابتدای بحران کووید-۱۹ شاهد ثبت رکورد فروش اسلحه و مهمات بوده‎اند.

استرس مالی، همه‌گیری، عدم دسترسی به آموزش با کیفیت، ناامنی غذایی، بی‌ثباتی مسکن، بی‌عدالتی نژادی و وحشیگری پلیس آمریکا، همگی مقدمه‌ای برای خشونت در این کشور هستند.

این یک طوفان یزرگ برای وقوع خشونت با اسلحه ایجاد کرده است، هشداری که از مارس ۲۰۲۰ از سوی گروه‌های پیشگیری از خشونت با اسلحه صادر شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر خشونت با اسلحه سلاح گرم سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند