Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@09:45:30 GMT

رحیم پورازغدی: ما باید خودسازی داشته باشیم

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۱۵۵۵

رحیم پورازغدی: ما باید خودسازی داشته باشیم

حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست جهاداکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: تحول دانشجو، مبحث تمرکز و  مسئولیت را بازگو می‌کند که جمع بندی آن به معنی مسئولیت، عدالت و اخلاقیت است زیرا حاکمیت عادلانه و عالمانه به اخلاق حکومت و تحول در دانشجو و تحول اجتماعی به مسئولیت دانشجو در قبال خودش و مسئولیت دانشگاه و تشکل های فعال در جامعه نسبت به رشد اجتماعی اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحول در دانشجو و خودسازی نکته‌ اولی است که باید به آن توجه کرد زیرا دانشجوی بی سواد نمی‌تواند موثر باشد و الگو و راهنمایی برای دیگران نخواهد بودو هرکس که صالح باشد می‌تواند مصلح باشد.

رحیم پورازغدی خاطر نشان کرد: تحول اجتماعی یعنی تسلیم وضع نشدن، قوی و محکم بودن و همرنگ جماعت نشدن؛ هم‌چنین در حوزه سبک زندگی و کار، دومین نکته را ازخود راضی نبودن و رفع ضعف و اصلاح ایرادها بیان کرد  زیرا اسلام پویا است و اجازه عقب‌گرد نمی‌دهد. باید دائم به تکامل علمی و عملی بیاندیشیم و تا زنده ای رزمنده ایم بنابراین مجاهد بازنشسته نمی‌شود، این یعنی ما ترخیصی نداریم اما می‌توانیم مرخصی موقت داشته باشیم.

وی گفت: ما باید خودسازی داشته باشیم چراکه همان فعالیت مذهبی و علمی است و لایه به لایه عمیق تر می‌شود، بنابراین در تحول به خصوص تحول دانشجویی قانع نشویم. باید دائم در اوج باشیم و حرص معنوی و عقلی داشته باشیم و خوبی خود را به خوبی دیگران مشروط نکنیم هم‌چنین علت اشتباهات خودرا مختص به شرایط فعلی که درست نیست نکنیم.

ازغدی بیان کرد: بشر در هر زمان ۳ دسته است عده‌ای آگاهند و روح خدارا در آنان می‌بینید. برخی عالم نیستند اما دانشجویان خوبی‌اند. برخی هم با عقل زندگی نمی‌کنند و فقط با غریزه هستند و فرقی با جانواران ندارند و جزو پایین ترین طبقه بشریت هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در بحث عدالت و حاکمیت عادلانه، گفتن آن آسان است اما عمل به آن به شدت سخت است. در واقع برخی وقتی گرسنه‌اند عدالت خواهند و اگر سیر باشند آزادی خواه و توسعه طلب می‌شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: رحیم پورازغدی داشته باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین

بیمه نوین، این شرکت از ۵ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ انواع بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی، مسئولیت و بدنه اتومبیل خود را با تخفیف و شرایط خاص به فروش می‌رساند.

تخفیفات بهاره بیمه نوین شامل؛ بیمه‌های بدنه اتومبیل، آتش‌سوزی منازل مسکونی، صنعتی و غیر صنعتی، مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی، عمرانی و خدماتی، مسئولیت مدنی مدیران مجموعه‌های ورزشی مسئولیت مدنی هیأت مدیره مجتمع‌های مسکونی یا اداری در قبال ساکنین، مراجعین و اشخاص ثالث می‌شوند.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب آگاهی بیشتر از شرایط تخفیفات بهاره بیمه نوین بیمه نوین، می‌­توانند با شماره ۰۲۱۲۳۰۴۷ تماس حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • در دانشگاه آمریکا به فارسی می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل»
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین