Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:27:42 GMT

یاد و فرهنگ شهید باید برای همیشه در جامعه زنده بماند

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۱۹۰۱

یاد و فرهنگ شهید باید برای همیشه در جامعه زنده بماند

ایسنا/گلستان امام جمعه کردکوی بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه تأکید کرد و گفت: یاد و فرهنگ شهید برای همیشه باید در جامعه زنده بماند.

حجت الاسلام محمد شیخی در مراسم تعویض سنگ مزار شهید فیض الله غضنفری(شهید تازه احراز هویت شده) اظهار کرد: شهید فیض الله غضنفری مهمان شهرستان کردکوی است و ما اهالی این شهرستان از فیض وجود مبارک این شهید بزرگوار و دو شهید خوشنام دیگر برخوردار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از خانواده شهید غضنفری که تداوم افتخار میزبانی این شهید بزرگوار را به مردم ولایتمدار شهرستان کردکوی دادند قدردانی کرد و افزود: امیدوارم قدردان محبت و عنایت خانواده شهید باشیم و از برکات پیکر پاک این سه شهید عزیز ما نیز متنعم شویم.

امام جمعه کردکوی با تأکید بر اینکه بیان فضائل شهدا، برپایی مراسم و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا از سیره بزرگان است، تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کردند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، برپایی مجلس شهید و یادآوری اهداف و ایثار شهدا جزو ضروریات نظام اسلامی است به همین دلیل به ما سفارس کردند که برای اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) هر سال مجلس سوگواری برپا کنید چراکه از جان خود برای اسلام گذشتند. 

شیخی با اشاره به اینکه باید یاد، نام و فرهنگ شهید برای همیشه در جامعه زنده بماند، خاطرنشان کرد: پیمودن راه و اهداف شهدا آرزوی همه ما است و امیدوارم قدردان خون شهدا و خانواده های آنها باشیم تا به یاد بیاوریم که انقلاب اسلامی با نثار خون شهدا و هزینه سنگینی به دست آمد و امنیت، آزادی و عزت امروز را مرهون خون شهدا هستیم.

گفتنی است؛ شهید فیض الله غضنفری در سال 1391 همراه دو شهید دیگر به عنوان شهید گمنام در یادمان شهدای کردکوی به خاک سپرده شد و هویت این شهید پس از 36 سال از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

این شهید بزرگوار که در سال 1331 در سوادکوه مازندران دیده به جهان گشود از لشکر 25 کربلا به جبهه اعزام شده بود و در 25 اسفند 1364 در عملیات والفجر 8 در فاو به فیض شهادت نائل آمد.

پس از شهادت پیکر پاک این شهید 33 ساله در منطقه جای ماند که پس از 36 سال چشم انتظاری و گمنامی در آبان ماه امسال احراز هویت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوادکوه مازندران عملیات والفجر شهید گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان این در حالیست که خانه بهداشت روستا از آبها نمونه گیری کرده و به مرکز بهداشت گزارش داده است.
این روستا با ۳ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت ۱۰ و نیم لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد در حالی که از دو چاه آب روستا حداقل ۱۵ لیتر بر ثانیه آب برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد