Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:24:32 GMT

کلاس‌های دانشگاه آزاد قطعا حضوری برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۲۲۰۹

کلاس‌های دانشگاه آزاد قطعا حضوری برگزار می‌شود

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز گفت: کلاس‌های دانشگاه آزاد بعد از عید قطعا حضوری خواهد بود ولی اجازه برگزاری تعدادی از کلاس‌ها به صورت مجازی وجود دارد. آزمون‌ها هم حتما به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین کلانتری خلیل آباد روز یکشنبه ۲۲ اسفند در نشست با خبرنگاران تصریح کرد: توسعه دانشگاه آزاد در استان البرز بر مبنای سند آمایش استان و چراغ راهی برای ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر مبنای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد که برای مدت پنج سال تدوین شده، حرکت می‌کنیم. 

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این دانشگاه گفت: در حوزه آموزش، یادگیری تعالی‌بخش و کاربردی برای دانشجو مدنظر است و سامانه پژوهش یار بر مبنای آمایش نیازهای استان تعریف شده است. همچنین اجماع فرهنگی-تربیتی ارزشمدار در استان و پایداری اقتصادی مبتنی بر درآمد محوری و خروج از اقتصاد تک محوری در دانشگاه آزاد مد نظر است.

 وی با اشاره به برنامه توسعه کمی و کیفی واحدهای دانشگاه آزاد در استان گفت: در البرز علاوه بر کرج دو واحد هشتگرد و نظر آباد فعال هستند. امسال کلنگ واحد فردیس زده شده و ایجاد واحد اشتهارد نیز جزو برنامه‌هاست. توسعه کیفی واحدهای موجود نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. 

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد در حوزه آموزش تصریح کرد: از لحاظ آئین‌های اجتماعی و خرده فرهنگ‌ها در البرز توان خوبی داریم. البرز قطب علم و فناوری استان است. داشتن 100 هزار دانشجو، 2500 عضو هیات علمی در استان و 206 مرکز آموزش عالی نشان دهنده ظرفیت‌های علمی البرز است. 

وی افزود: همچنین از لحاظ علم و فناوری نیز با برخورداری از 25 شهر، منطقه و ناحیه صنعتی، سه پارک علم و فناوری به همراه 11 مرکز رشد، 3050 واحد صنعتی داری مزیت است. دسترسی به شرق، غرب، شمال و 14 استان، دارا بودن مناطق زیبای گردشگری، همجواری با پایتخت و برخورداری از کارآفرینان و شتابدهنده‌ها و... همه جز توان های البرز محسوب می‌شود . 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه در دو سال آینده با توجه به طرح آمایش استان تدوین شده، تصریح کرد: تعریف دانشکده‌های موضوعی در حوزه علوم انسانی و هنر و بر مبنای سند تحول دانشگاه و آمایش استان مد نظر است. تاسیس دانشکده موضوعی کارآفرینی در سال آتی به همین منظور است. دانشکده هنر و تمدن اسلامی یا هنر و ارتباطات اجتماعی نیز مد نظر قرار دارد. 

وی ادامه داد: بازنگری و پایش رشته‌ها برای افزودن رشته‌ها و مقاطع جدید در استان، راه اندازی رشته روانشناسی سلامت در مهر سال آینده، راه اندازی رشته‌های میان رشته‌ای علوم پزشکی، اجرای دوره‌های مرتبط با سلامت و تبدیل شدن به قطب روانشناسی بالینی کشور، برنامه‌ریزی برای جذب دانشجویان بین الملل که سال آینده به 2 هزار نفر برسند، ایجاد دانشکده معارف اسلامی، گسترش مراکز آموزشی مشترک با مراکز بین المللی از موضوعات مورد نظر در حوزه آموزشی است. 

به گفته کلانتری جذب دانشجو از کشورهایی چون سوریه، عراق و هند و باقی کشورها در دستور کار است. 

وی با بیان اینکه طرح آمایش دانشگاه آزاد در استان تا کنون انجام نشده، گفت: اما قول انجام این آمایش تا مهر ماه و افزودن 30 تا 40 رشته جدید به استان را می‌دهیم. 

وی به موضوعات مدنظر در حوزه پژوهش اشاره کرد و افزود: جذب نخبگان یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد است اخیرا نیز اتفاقات خوبی برای شناسایی و جذب این افراد وجود داشته است. در سیستم پژوهش و فناوری موضوع ایجاد سراهای نوآوری برای استفاده از نخبگان را داریم. 

وی ادامه داد: تاسیس مرکز معماری و بازآفرینی شهری، ایجاد خانه خلاق در حوزه‌های مختلف ، دانشکده علوم و فناوری های نوین کشاورزی و منابع طبیعی، ایجاد سرای نوآوری سلامت کار، سرای نوآوری محصولات سبز، سرای نوآوری محصولات دامی ارگانیک با توجه به توان کشاورزی البرز، ایجاد مرکز تعالی کسب و کار با رویکرد عارضه‌یابی، آموزش و مشاوره، ایجاد برج فناوری برای استقرار دفاتر شرکت‌ها برای افزایش ارتباط دانشگاه با صنعت و صاحبان مشاغل، ارتقاء پژوهشکده‌ها به پژوهشگاه، ایجاد پژوهشکده‌های جدید، تقویت مرکز رشد دانشگاه، ایجاد پژوهشکده صنایع غذایی، اجرای پژوهش‌های تقاضا محور، سرمایه گذاری و حمایت ازشرکت های نوپا مد نظر است. کلانتری افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت و پژوهش‌های کارفرما محور خیلی کم بوده است. 

به گفته وی فضای ده هکتاری در کنار دانشگاه برای توسعه فضاهای آموزشی و سراهای نوآوری نیاز است. 

وی ادامه داد: آماده سازی ساختمان 6 طبقه آموزشی دانشگاه که از 14 سال پیش آغاز شده تا تابستان مد نظر قرار دارد. 14 میلیارد و 800 میلیون هزینه برای این مهم نیاز است که خودمان می توانیم با 9 میلیارد آن را انجام دهیم. 40 کلاس، سالن اجتماعات، کتابخانه، 12 اتاق آموزشی مدیران گروه با اتمام این ساختمان به دانشگاه اضافه می‌شود. 

وی در مورد برنامه‌های فرهنگی دانشگاه گفت: در حوزه فرهنگی ایجاد مرکز گفتمان و مطالعات انقلاب اسلامی با تعامل با بسیج و دفتر نهاد مقام معظم رهبری مد نظر است. تاسیس مرکز پایش فضای مجازی، استقرار میز خدمت در استان، ایجاد مرکز نوآوری رسانه و تولید محتوا، ایجاد رشته‌های هنری در دانشگاه که با توجه به قوت استان در زمینه فرهنگ و هنر رشته‌ای در این مورد نداریم، راه‌اندازی مرکز نوآوری قرآن و عترت، افزایش نشریات دانشجویی، سراهای خلاق، هم افزایی و تعامل با نهادهای فرهنگی، دینی در استان، گسترش نقش بسیج در سطوح مختلف، حمایت از کرسی های آزاد اندیشی چون پرسش و پاسخ و مناظره و رفع شبهات، کارگروه فرهنگی دانشجویی سیمای پوشش و گسترش فضای اخلاقی و تربیتی در دانشگاه، جلب مشارکت استادان ، دانشجویان و.. از جمله برنامه‌ها در حوزه فرهنگی است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، 36 هزار دانشجو در واحد کرج، 3800 دانشجو در هشتگرد 580 دانشجو در واحد نظرآباد مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: 10 هکتار زمین در طالقان با 15 هزار متر فضای نیمه ساز رها شده که مناسب فضای تفریحی گردشگری است. بخشی از این فضا برای دانشگاه تکمیل شده بود و قصد احیای آن را داریم. همچنین در ماهدشت ایجاد فضاهای عمرانی و استارتاپ ها و سرای نواوری کشاورزی مدنظر است. 

وی گفت: در زمینه آموزش های عمومی و مهارتی 8 مدرسه سما در استان وجود دارد که برنامه توسعه این مدارس در هشتگرد و نظرآباد و یک مدرسه در فردیس داریم. تعداد دانش آموزان مدارس سما حدود 2 هزار نفر که با افزایش مدارس در دو سال آینده به ده هزار نفر هم خواهد رسید. همچنین در زمینه توسعه آموزش‌های عمومی و مهارتی ایجاد دفتر امور کاربنیان و توسعه مهارتی، مراکز مشاوره و تعاونی‌های کارآفرینی، آموزش‌های کوتاه مدت تخصصی، راه اندازی مرکز ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و... مد نظر است. 

کلانتری تنوع بخشی به سبد درآمد دانشگاه و استفاده از مسیرهای کاربنیان فناوری و نوآوری برای درآمد زایی را از موضوعات مهم عنوان کرد و گفت: تجاری کردن بدنه دانشگاه با ایجاد فروشگاه، هتل یا بیمارستان 200 تختخوابی در ضلع غربی دانشگاه و استفاده از انبار دانشگاه مد نظر است. 

وی در پاسخ به شیوه برگزاری کلاس ها در سال جدید تصریح کرد: کلاس ها بعد از عید قطعا حضوری خواهد بود ولی اجازه برگزاری تعدادی از کلاس ها به صورت مجازی وجود دارد. آزمون ها هم حتما به صورت حضوری برگزار می‌شود. 

وی همچنین به وجود 541 هیات علمی داری در حال جذب هیات علمی جدید نیز اشاره کرد. 

وی بودجه دانشگاه را حدود 300 میلیارد تومان برای سال 1401 عنوان کرد و افزود: 240 میلیارد تومان از این مبلغ به صورت شهریه ای و 60 میلیارد نیز به‌صورت غیر شهریه ای و منابع دیگر تامین می‌شود اما بناست هر سال باید سهم منابع شهریه ای از بودجه کمتر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد راه اندازی مد نظر سال آینده برنامه ها بر مبنای رشته ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است

ایسنا/مازندران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با اشاره به ظرفیت‌های این استان،گفت: همه تلاش واحدهای دانشگاهی و استان در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است.

  سید عبدالله میرغیاثی ۱۰ اردیبهشت در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ که به میزبانی چالوس برگزار شد با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه آزاد مازندران بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد کشور است، اظهار کرد: این سند با اهتمام سازمان مرکزی و رویکرد ارزشمند ریاست دانشگاه آزاد کشور تدوین شده است.

وی افزود: به عنوان یک سند بالادستی همه ما مسئول هستیم تا همه تحولات و رویکردهای تعالی دانشگاه آزاد استان مازندران را طبق این سند پیش ببریم.

وی با بیان اینکه مازندران یک استان حاصلخیز و با ظرفیت بسیار بالا است،تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ۱۳ واحد دانشگاهی و یک مرکز در محمودآباد درصدد شناسایی ظرفیت‌ها و منابع واحدهای مختلف دانشگاه آزاد هستیم تا بتوانیم برای درآمدزایی غیر شهریه‌ای اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: اولین گامی که در استان مازندران و در راستای سند تحول برداشتیم سعی شد در اواخر سال ۱۴۰۲ تمامی واحدهای دانشگاهی را برای یک بار به عنوان هیأت رئیسه داشته باشیم همچنین با رؤسای واحدهای دانشگاهی و کارشناسان حوزه‌های مربوطه نشستی در راستای شناسایی ظرفیت‌ها برگزار شد.

میرغیاثی یادآور شد: بر اساس ظرفیت هر یک از واحدهای دانشگاهی برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا بتوان وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان و هیأت علمی دانشگاه آزاد استان مازندران به درجه مطلوب و مقبول برسد.

وی گفت: اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به منظور تشکیل جلسات گروه‌های مختلف آموزشی مانند گروه هنر و رسانه، تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی برگزار شد.

این مسئول تاکید کرد: رئیس دانشگاه آزاد کشور این اجلاسیه را با مدیران گروه‌های کشوری علوم اجتماعی برگزار کرد تا در زمینه مباحث تخصصی و آسیب شناسی در رشته‌های مختلف بحث و تبادل نظر صورت بگیرد تا با ایجاد ساز و کارهای مناسب، کسری و کمبود دانشجو در دانشگاه را جبران کنیم.

میرغیاثی ادامه داد: اقبال کم دانشجویان و خانواده‌ها به دانش‌های علوم اجتماعی جای نگرانی دارد زیرا در جامعه‌ای که علوم انسانی رشد نکند و مبانی دانش انسانی مورد خدشه وارد شود، می‍‌تواند بر روی دیگر رشته‌ها هم تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در دانشگاه آزاد اتخاذ نشده است
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور