Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن سعیدیان در نشست خبری امروز یکشنبه ۲۲ اسفند به افزایش قیمت اسید فسفریک از سوی شرکت‌های پتروشیمی اشاره و اظهار کرد: گرانی این محصول باعث بالا رفتن قیمت مکمل غذایی که در تغذیه دام و طیور استفاده می‌شود، شده است.

دبیر انجمن تولید کنندگان دی و مونو کلسیم فسفات کشور افزود: شرکت‌های پتروشیمی نرخ اسید فسفریک که ماده اولیه تولید دی و مونو کلسیم فسفات است را ۲۴ درصد افزایش دادند که به عنوان مکمل غذایی دام و طیور استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این فعال صنعت خوراک دام و طیور، مکمل غذایی دی و مونو کلسیم فسفات ۱.۵ درصد نهاده دامی مصرفی دام و طیور را تشکیل می‌دهد اما نقش مهمی در تأمین فسفر این حیوانات دارد که بدون آن تخم مرغ تشکیل نمی‌شود و یا بیماری‌های مختلف استخوانی می‌گیرند.

وی گفت: شرکت‌های پتروشیمی می‌گویند با افزایش قیمت نفت و فراورده‌های آن، کرایه حمل بیشتر شده و روی نرخ اسید فسفریک هم تأثیر گذاشته است.

سعیدیان افزود: برای تولید اسید فسفریک باید خاک از سوریه به ایران بیاورند که کرایه حمل کامیون‌ها بیشتر شده است، خاک فسفات سوریه نسبت به ایران بهتر است و به همین دلیل شرکت‌های پتروشیمی از آن استفاده می‌کنند.

دلیل دومی که شرکت‌های پتروشیمی برای گران کردن اسید فسفریک بیان می‌کنند، گران شدن هزینه استحصال اسید سولفوریک از گوگرد به دلیل گران شدن قیمت گاز است.

دبیر انجمن تولید کنندگان دی و مونو کلسیم فسفات کشور اعلام کرد در پی گران شدن ۲۴ درصدی اسید فسفریک، این انجمن نیز محصول مکمل غذایی خود موصوف به دی و منو فسفات کلسیم خود را به ۱۹,۵۰۰ تومان در هر کیلو افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان به گران کردن نهاده‌های دام و طیور راضی نیستیم اما گران شدن مواد اولیه توسط پتروشیمی‌ها ما را به این کار واداشته است.

کاهش سهمیه اسید فسفریک تولیدکنندگان مکمل دامی به یک سوم

دبیر انجمن تولیدکنندگان دی و مونو کلسیم فسفات یادآور شد: اصرار وزارت جهاد کشاورزی به تأمین کود فسفاته در داخل باعث شده شرکت‌های پتروشیمی سهمیه اسید فسفریک ۴۷ کارخانه را به یک سوم کاهش دهند و تعداد زیادی از این کارخانه‌ها یا تعطیلند یا با ظرفیت کم کار می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول بخش صنفی، در این کارخانه‌ها ۵ هزار کارگر اشتغال مستقیم و ۲ هزار نیز اشتغال غیر مستقیم دارند.

دبیر انجمن تولید کنندگان دی و مونو کلسیم فسفات کشور با بیان اینکه کاهش سهمیه مواد اولیه آنها به تولید داخل ضربه میزند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با برنامه تولید کود در داخل به تولید سایر نهاده دامی ضربه زده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی کرونا کشورها صادرات انجام نمی‌دهند، ضمن اینکه واردات این محصول هزینه زیادی برای کشور دارد و دولت باید تلاش کند تا مواد اولیه این نهاده دامی را تأمین کند.

کد خبر 5446237 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاده های دامی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور مرغداری دامداری واحدهای دامداری دامپروری محصولات پتروشیمی بورس رستم قاسمی دستمزد کارگران حقوق و دستمزد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سازمان بورس و اوراق بهادار وزارت جهاد کشاورزی مرکز مدیریت راه های کشور جاده هراز نهضت ملی مسکن صادرات غیرنفتی بانک صادرات سید رضا فاطمی امین بورس کالا شرکت های پتروشیمی دبیر انجمن تولید اسید فسفریک مکمل غذایی دام و طیور گران شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!

 در عصری زندگی می‌کنیم که همگان به دنبال راه‌حل‌های فوری و ساده برای دستیابی به اهداف خود هستند، و این نگرش در زمینه‌های پخت‌وپز، درمان و بهداشت نیز قابل مشاهده است. به ادعای برخی، استفاده از چربی‌سوز‌ها می‌تواند ظرف مدت یک هفته به آب کردن چربی‌های شکمی و بهبود تناسب اندام کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز، بسیاری از افراد چاق، به ویژه زنان، از نگاه دیگران به خود به عنوان فردی چاق دچار ناراحتی و نگرانی می‌شوند. این چربی‌سوز‌ها به عنوان یک راه حل مؤثر و طبیعی برای کاهش وزن تبلیغ می‌شوند و علاوه بر این، برخی از خواص استثنایی دیگر این محصولات شامل بهبود عملکرد مغز و حافظه، بینایی و شنوایی نیز است.

بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، رابطه مستقیمی میان مصرف بالای کلسیم و بهبود ترکیب بدن وجود دارد. وقتی میزان کلسیم در بدن شما پایین باشد، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به شما امکان استفاده‌ی بهتر از کلسیم موجود را می‌دهد، اما مشکل اینجاست که بدن به سلول‌های چربی نیز علامت می‌دهد به حالت چربی باقی بمانند.

لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون چربی یا کم‌چرب تهیه کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید، حتما به راحتی به هدف چربی سوزی سریع شکم و پهلو و کل بدن تان می‌رسید.

خواص چربی سوزی پنیر پارمیزان

کم‌کالری و پرکلسیم بودن این پنیر هورمون‌های چربی‌سوز بدن را فعال می‌کند. از آنجا که این پنیر بیش از هر ماده‌ی لبنی دیگری پروتئین دارد، با مصرف آن برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. هر روز ۳۰ میلی‌گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

tags # رژیم لاغری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!