Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی بهترین، شهردار بیرجند امروز در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی اظهارداشت: یکی از مسائلی که از سال‌های گذشته برای شهروندان بیرجندی همیشه دغدغه بوده موضوع انتقال صنوف آلاینده بوده است.

وی تصریح کرد: به دلایل مختلف این معضل هنوز حل نشده و مردم درخواست انتقال این صنوف به محل مورد نظر را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار بیرجند با بیان اینکه آنچه در مدیریت جدید شهری دنبال آن بوده‌ایم رویکرد تعاملی بوده تا مشکلات قانونی و پیش‌روی را در این زمینه حل کنیم، اضافه کرد: در جلسه تعاملی که در تاریخ ۱۳ آذرماه سال جاری برگزار گردید شش توافق به عنوان لایحه به شورای شهر بیرجند ارسال و مورد تصویب قرار گرفت.

بهترین ادامه داد: هزینه های صدور پروانه ساختمانی و و عوارض متعلقه کلیه اصناف مورد نظر که از تاریخ یک دی ماه ۱۴۰۰ لغایت ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ درخواست خود را به شهرداری منطقه ارائه نمایند و پرونده آنها تا پایان وقت مذکور به واحد درآمد شهرداری منطقه ارسال شود با ۵۰ درصد تعدیل محاسبه خواهد شد، کلیه متقاضیان صنوف آلاینده که از ابتدای سال جاری براساس تعرفه ۱۴۰۰ اقدام به پرداخت تعرفه اقدام به پرداخت هزینه‌های پروانه مشمول  تعدیلات بند یک است، کلیه متقاضیان صنوف آلاینده که تا پایان سال ۱۴۰۱ اقدام به اخذ پایان کار نمایند و اتحادیه مربوطه تأیید کرده که واحد صنفی در محل سایت راه‌اندازی شده به مدت یک سال از عوارض معاف هستند، جهت کمک به آماده‌سازی تعدادی از ماشین‌آلات شهرداری حداکثر به مدت ۲۰ روز کاریی با اتحادیه صنوف آلاینده همکاری کنند و آب مورد نیاز برای آماده‌سازی معابر سایت صنوف آلاینده از چاه شهردای به صورت رایگان در اختیار اتحادیه قرار گیرد از جمله این تشویقات بوده است.

وی یادآور شد: این تمهیدات منجر به این افزایش درخواست‌ها برای پایان کار شده به طوری که قبل از آن  تعداد درخواست‌ها کمتر از ۸۲ مورد بوده ولی بعد از آن این تعداد به ۸۷۵ مورد افزایش یافته است.

بهترین گفت: طرح تفکیک زباله از مبدأ نیاز به فرهنگ‌سازی داشته که در حال انجام است.

حجت‌الاسلام نسائی، دادستان بیرجند نیز در ادامه اظهارداشت: بحث سرقت بحث مهمی بوده که شهروندان را به مخاطره انداخته و وظیفه همه دستگاه‌ها پیشگیری از وقوع جرم است.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار در جهان ۵ درصد جرم در حال افزایش ولی در ایران ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: برای کاهش سرقت‌ها نامه‌ای به اداره کل زندان‌های استان ارسال شده که تحت هیچ عنوانی مرخصی به زندانیان سارق داده نشود.

سرقت ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۲۷ درصد افزایش داشته اما امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است، بیشتر نوع سرقت‌ها سرقت‌های خرد بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: بهترین شهردار بیرجند صنوف آلاینده نسائی صنوف آلاینده سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله

سید مصطفی موسوی در خصوص اقدامات آب منطقه‌ای گلستان در طرح آبرسانی به شهر کلاله گفت: این طرح تا قبل تا ابتدای سال ۱۴۰۰ صرفا ۱۲ میلیارد تومان تخصیص داده شده بود که با اهتمام ویژه دولت محترم سیزدهم و وزارت نیرو برای رفع مشکلات حوزه آب شرب و پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تاکنون در این طرح اعتبار اختصاص و هزینه شده است.

او ادامه داد: براین اساس با تجهیز و بهره برداری ۶ حلقه چاه، اجرای خطوط جمع آوری آب چاه‌ها و خطوط انتقال، تکمیل مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی طوقه، ایستگاه پمپاژ اضطراری با ظرفیت انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، بالغ بر ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب به شبکه شرب شهری کلاله اضافه شد. 

موسوی افزود: تکمیل ایستگاه پمپاژ جانبی و احداث مخزن کمکی ۲۰۰۰ متر مکعبی کوسه از برنامه‌های این شرکت برای تکمیل اجزای طرح آبرسانی به شهر کلاله در سال‌های آتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳