Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:02:43 GMT

برنامه پایتخت قرآنی بوشهر برای سال جدید تمدید شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۲۴۷۰

برنامه پایتخت قرآنی بوشهر برای سال جدید تمدید شود

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری یکشنبه‌شب در آیین اختتامیه برنامه‌های هفته قرآنی استان بوشهر، افزود: همزمانی پایتخت قرآنی بوشهر با بیماری کرونا، شرایط دشواری در اجرا برنامه‌‎ها ایجاد کرد که انتظار است با هدف اجرا تمام و کمال برنامه‌ها تمدید آن مورد موافقت واقع شود.

‌وی یادآور شد: استان بوشهر یک استان قرآنی است و از همان ابتدا قرآن آموزی، قرآن خوانی، کتابت قرآن، تفسیر، صوت و لحن در عرصه بیان قرآنی و عمل قرآن در این استان وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی بوشهری با بیان اینکه قرآن با زندگی مردم استان بوشهر عجین شده است، تاکید کرد: هر مکانی قرآن بیشتر حضور داشته باشد، شدت تهاجم فرهنگی نیز بیشتر است.

وی اظهار کرد: استان بوشهر تنها استان برخوردار از روز قرآنی است و ۱۶ اسفند به عنوان روز قرآنی نماد زندگی قرآنی در استان بوشهر است.

به گزارش ایرنا، ۱۶ اسفند همزمان با سالروز ارتحال عالم ربانی و کاتب قرآن رمزدار آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی به عنوان روز قرانی استان بوشهر نام گذاری شده که هر ساله برای بزرگداشت این روز به مدت یک هفته ویژه برنامه‌های قرآنی متنوعی در سطح استان برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: در فعالیت‌های قرآنی به هیچگونه نباید وابسته به نهادهای دولتی شد و مسجد و قرآن با توجه به تاکید رهبر انقلاب باید همواره مردمی باشند.

صفایی بوشهری افزود: بودجه قرآنی استان بوشهر امسال ۹۰ میلیون تومان بود که ۳۰ میلیون تومان آن سهم پژوهش بود.

وی خاطرنشان کرد: با تقسیم مبلغ باقیمانده در بین موسسه‌های قرآنی سهم این مرکزها بسیار ناچیز بود ولی با این وجود موسسه‌های حماسه‌ای بزرگ در عرصه فعالیت‌های قرآنی ایجاد کردند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در موسسه‌ها باید وقف قرآنی انجام شود تا فعالیت‌های مرتبط آن به صورت ویژه دنبال شود.

وی تاکید کرد: روی وقف قرآنی باید ویژه کار شود چرا که اکنون موقوفه‌های زیادی وجود دارند که این وقف‌ها باید افزایش یابد.

صفایی بوشهری افزود: بزودی مجتمع بزرگ قرآنی، موزه قرآنی و مرکزهای موردنیاز فعالیت‎های قرآن در استان که اکنون وضعیتی نیمه‌‎تمام دارند، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از صحبت‎‌های خود گفت: عمل به قرآن به قدری مهم است که اهل بیت تنها راه را قرآن و هدایت‌های قرآنی می‌بینند.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: هر چقدر جامعه قرآنی‌تر شود کشور به شخصیت، خانواده و جامعه تراز نزدیک تر و به آفرینش و تمدن آن کمک می‏شود.

وی ادامه داد: علم، پیشرفت و فناوری در قالب قرآن ارزش دارد و این نشان از جایگاه و اهمیت قرآن در عرصه علم است.

برچسب‌ها بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن صفایی بوشهری استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد

"اعظم السادات برغمدی" با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است گفت: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی