Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:47:05 GMT

دبیر: توجه به مربیان کشتی باعث رشد این ورزش است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۲۵۶۳

دبیر: توجه به مربیان کشتی باعث رشد این ورزش است

به گزارش ایرنا، علیرضا دبیر در این وبینار که مخاطبان آن نزدیک به یک هزار مربی بوده و به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، گفت: اهمیت مربیان سازنده و مربیانی که در باشگاه های سراسر کشور به کشتی کمک می کنند بر کسی پوشیده نیست و من نیز به همین دلیل خواستم که بی واسطه با شما صحبت کنم.

وی خطاب به مربیان ادامه داد: علیرغم اینکه بسیاری از کارهای کشتی در پایان سال باید پیگیری شود، شما در اولویت هستید چراکه معتقدم هرچقدر که بتوانم با مربیان کشور ارتباط برقرار کنم به نفع کشتی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در سفرهای استانی که داشتم حتما جلسات چند ساعته را با مربیان استان ها می گذاشتم و واقعا خیلی چیزها از شما و تجربیاتتان یاد گرفتم که در کارها استفاده می کنم. البته می‌دانم که شرایط مربیگری به خاطر اینکه شغل محسوب نمی‌شود، چقدر سخت است ولی ما نیز برای گرفتن بودجه تیم‌های ملی خود مشکل داریم و اگر دستم باز بود حتما توجه بیشتری به شما می کردم.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم و ضروری بیمه مربیان بود که سال گذشته حدود ۷۰۰ مربی با هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد تومان بیمه شدند و این بیمه با توجه به شرایط کرونا در خیلی جاها به کار مربیان آمد. اگر در توانم باشد برای سال آینده نیز در خدمت شما هستم و تعداد نفرات بیمه شده را نیز افزایش خواهم داد.

دبیر گفت: من امروز و در کنفراس خبری گفتم که اگر دو مشکل کشتی کشور حل شود، کشتی پیشرفت چشمگیری می‌کند که اصلی ترین موضوع آن مربیان سازنده است. اگر شما بتوانید بر دانش خود بیافزایید و کشتی گیران خوبی را تربیت کنید، قطعا تیم های ملی ما نیز نفع خواهند برد چراکه کشتی‌گیر تا یک سنی می‌تواند فن یاد گرفته و بعد از ۱۷، ۱۸ سالگی دیگر باید حرکت یاد بگیرد.

وی ادامه داد: خود من شاید ۵ درصد کشتی را بدانم و ۹۵ درصد را ندانم، پس بدانید که هیچ کس کامل نیست و هرچقدر هم که دانش داشته باشید، بازهم کامل نخواهید شد، اما قطعا اگر دانش شما چند برابر شود، نتیجه گیری در تیم ملی هم چند برابر خواهد شد. یک مسئله دیگر اینکه مربیگری در رده های سنی مختلف با هم فرق دارد. مربی رده پایه نباید با کشتی‌گیر خود به رده بالاتر برود و این آفتی است که به کشتی ما زده است. خیلی از مربیان ما در رده پایه بسیار عالی بوده اند و کشتی گیران خوبی را تحویل داده اند اما به رده بزرگسالان آمده اند و کشتی از عدم سازندگی آن ها متضرر شده و آورده‌ای نیز برای رده بزرگسالان نداشته‌اند.

وی در مورد عملکرد روسای هیات کشتی استان ها گفت: یک استان مانند سیستان و بلوچستان به خاطر عملکرد رئیس هیات توانسته پیشرفت های خوبی را داشته باشد و حتی به روی سکوی قهرمانی کشور هم برود اما از سوی دیگر رئیس هیات کشتی هم داریم که آورده ای ندارد. ما حتما یک کانال ارتباطی بین خودمان و شما برقرار می کنیم تا نظرات، پیشنهادات، انتقادات و مشکلات خود را به فدراسیون انتقال دهید و ما موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

دبیر با اشاره به اینکه برای کشتی با هیچ‌کس عهد اخوت نبسته، گفت: چندی پیش ابراهیم خیراله زاده مربی سازنده من که به او مدیون هستم از من درخواستی برای دریافت سه تخته تشک کرد که مخالفت کردم. او ناراحت شده و مطالبی را عنوان کرد اما باید بدانیم که باشگاه هایی که زیر نظر وی اداره می شود خصوصی بوده و شهریه می گیرند و می توانند قبل از دریافت این شهریه‌ها باشگاه خود را تجهیز کند. من اگر امکاناتی هم دارم باید به جاهایی بدهم که واقعا نیازمند باشند و در بسیاری از باشگاه های کشور این نیاز حس می شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات نونهالان در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: من نمی دانستم مسعود واحدی مربی است اما در یکی از این اردوها واقعا دیدم کاربلد است و الان وی بعنوان سرمربی نونهالان مشغول به کار است.

دبیر افزود: انستیتو کشتی حق درآمدزایی از آموزش مربیان را ندارد و فقط باید پول مدرس و هزینه هایی که برای کلاس شده را بگیرد. اگر کلاس دانش افزایی بود و قرار بر صدور حکم مربیگری بود مسئله فرق می کند اما اگر جایی تخلفی دیدید به ما اطلاع دهید.

برچسب‌ها لیگ کشتی آزاد و فرنگی فدراسیون کشتی علیرضا دبیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیگ کشتی آزاد و فرنگی فدراسیون کشتی علیرضا دبیر لیگ کشتی آزاد و فرنگی فدراسیون کشتی علیرضا دبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، شهرام لرستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دفاعیات آقای محمدرضا مختاری نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام وهبی امره ترکیه و همچنین عدم محرومیت و جریمه نامبرده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی گیر می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی خود از جمله حضور در تمرینات تیم‌های ملی ادامه دهد.
لرستانی در خصوص حضور این کشتی گیر در میادین ورزشی تصریح کرد: در مورد این موضوع در جلسه بعدی کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد شد.
لازم به ذکر است مختاری با توجه به رأی کمیته انضباطی تعلیق شده بود.

دیگر خبرها

  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • انتخاب حسنی پور به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • حسن یزدانی در فدراسیون کشتی آفتابی شد
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد